יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

דיקור סיני לתינוקות: איך זה בדיוק עובד?

הרפואה הסינית היא כלי פשוט ויעיל ביותר לטיפול בתינוקות וילדים. היא עוזרת להם לגדול ולהתפתח וגם מאזנת אותם כשצריך. בעזרת כלי האבחון של הרפואה הסינית – הדופק, הלשון – אבחנת הגוף וכלי הטיפול של הדיקור – השונישין וצמחי המרפא – ניתן ללוות את הילד בצמיחתו מתינוק ועד כמבוגר.

הטיפול בילדים שונה מטיפול במבוגרים בכמה פרמטרים:
הטיפול קצר יותר.
המחטים נשארות רק לרגע.
האפקט הטיפולי מהיר יותר.

השנתיים הראשונות של הילד מלוות לרוב במחלות שונות, זאת מאחר והמערכת החיסונית גדלה ומתחזקת. זו גם הסיבה שחשוב לאפשר לילד להיות חולה ולהעלות חום. בגישה הסינית מאמינים שניתן ללוות את הילד ולטפל בו בזמן מחלה וגם לאחריה, על ידי חיזוק המערכת החיסונית, כך שיוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם גורמי המחלה השונים אליהם הוא נחשף. הטיפול גורם לחיזוק המערכת החיסונית, הפחתת הצורך בתרופות ולקיחת ימי מחלה.

טיפול בתינוק בן שנה וחצי
לא כמו אצל מבוגרים. קרן סיטבון ומטופל חמוד במיוחד

מהם הכלים השונים של הרפואה הסינית בילדים?

דיקור סיני
הטיפול בדיקור סיני מתבצע בעזרת מחטים דקיקות, סטיריליות וחד פעמיות, שמיוחדות לטיפול בילדים ותינוקות. משך הדיקור קצר ביותר ואורך בין מספר שניות למספר דקות, בהתאם לגיל הילד ולבעיה שהגיע איתה. אני לרוב משתמשת בדיקור במצבים אקוטים, כמו התקף אסתמה, דלקת אוזנים, דלקת גרון וכו' .

שונישין
שיטת טיפול יפנית אשר בעזרת כלי מתכת עדינים, ניתן לגרות את נקודות הדיקור מבלי להשתמש במחט. הילד מרגיש את הטיפול כמו ליטוף או דגדוג ואינו חושש מהטיפול.

טיפול שונישין בתינוקת
שונישין. קרן סיטבון ועוד מטופל חמוד במיוחד

צמחי מרפא
הצמחים הסינים מיובאים מסין ומאושרים עלי ידי משרד הבריאות בישראל ובארצות הברית. מדקרים רבים, בהם גם אני, רוקחים באופן אישי לכל ילד והבעיה שלו, פורמולה של צמחים שנלקחת בעזרת אוכל או שתיה. הפורמולות יכולות להשתנות בהתאם לשיפור של הילד. הטיפול בצמחים עוזר מאד בשילוב עם הדיקור/שונישין.

במה ניתן לטפל בעזרת הרפואה הסינית?
אסתמה, סטרידור, שיעולים בלתי פוסקים, נזלת כרונית, שקד שלישי, דלקות אוזנים חוזרות, נוזלים באוזנים, מחלות חום חוזרות ונשנות, בעיות עיכול שונות כמו עצירות, שלשול, רפלוקס,כאבי בטן ועוד.

מתי אפשר להתחיל בדיקור אצל תינוקות?
ממש מגיל 0. הדיקור יכול לסייע גם במצבים של צהבת יילודים, גזים, קשיי נשימה, ריפלוקס, חסימה בתעלת דמע ועוד.

האם צריך לעצור את הטיפול המערבי?
אני מאד מאמינה בשילוב של רפואה משלימה ורפואה מערבית. הכלים המערביים עוזרים לי הרבה פעמים להבין את חומרת המצב. בדיקות דם, בדיקות שמיעה ואבחנת רופא הם תמיד משהו שעוזר. בעזרת הטיפול הסיני אפשרי באופן הדרגתי להפסיק תרופות שנלקחות על בסיס קבוע, אבל תמיד במקביל להתייעצות עם הרופא ובהתאם לשיפור המצב של הילד.

קרן סיטבון היא מומחית ברפואה סינית לתינוקות. מטפלת במרפאה במושב גבעת ניל"י ובחדרה. לפרטי נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.


כתבות נוספות של קרן סיטבון:
הסתיו כבר כאן: כך תכינו את הקטנטנים

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960