יו יו 2018 גדול
[ssba]
שינה

5 דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים יעוץ שינה

הורים רבים תוהים למה בכלל תינוקות מתעוררים במהלך הלילה. אז ראשית כל חשוב לי להבהיר – מדובר בתהליך טבעי לחלוטין! כך תינוקות ישנים – הם מתעוררים הרבה. מאוד. מחזור שינה של תינוקות אורך כשעה, ולכן הם מתעוררים לא מעט, והכל בסדר. כדי לעזור לכם לא לקום כל שעה, כדאי להפנים קודם שהשאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כדי להקנות הרגלי שינה נכונים היא לא מדוע תינוקות מתעוררים בלילה, או איך לגרום לו לא להתעורר בלילה? השאלה שאתם צריכים לבדוק היא האם התינוק יודע להירדם עצמאית. תינוק שיודע להירדם באופן עצמאי גם יתעורר לא מעט בלילות (לפחות בהתחלה), אבל הוא ככל הנראה יתהפך קצת במיטה, אולי ייקח מוצץ ואז יחזור לישון.

מה שמשפיע על מה שקורה במהלך ההתעוררות הוא בעצם שני דברים עיקריים שקשורים להירדמות עצמה: הראשון הוא מקום ההירדמות בתחילת הערב והשני הוא אופן ההירדמות.

בנקודה זו בעצם נוצרת הציפייה של התינוק "למשהו הזה שגורם לו להירדם" כשהוא מתעורר בלילה. כלומר, אם התינוק נרדם על הידיים לצורך העניין בתחילת הערב, כשהוא יתעורר במהלך הלילה הוא יצפה להירדם בדיוק באותו האופן, מפני שמבחינתו כך הוא נרדם, לא משנה אם עכשיו אמצע הלילה או תחילת הערב.

לגבי אופן ההרדמות – אם התינוק רגיל להירדם תוך כדי אכילה או בסמוך להאכלה, זה הופך להיות ההתניה שלו, הצורך שלו כדי להירדם, לכן, כשהוא יתעורר במהלך הלילה, הוא שוב זקוק בדיוק לזה כדי להירדם.

בעצם כשאתם מלמדים את התינוק שלכם להירדם באופן עצמאי אתם לא מונעים ממנו להתעורר בלילה, אלא מלמדים ומספקים לתינוק שלכם את הכלים לחזור לישון עצמאית בכל פעם שהוא מתעורר.

כמה דברים חשובים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מחליטים ללמד את התינוק הירדמות עצמאית:

1. מגיל 5 חודשים יש כבר לתינוק בשלות פיזיולוגית ללמוד להירדם באופן עצמאי. עד גיל זה אפשר ליצור תשתית הכנה לשגרת שינה ולבסס הרגלים.
2. חשוב שתקפידו להרדים את התינוק באותו האופן בכל הרדמה.
3. תמיד תתנו לתינוק מענה לבכי, זה חשוב ביותר קודם כל בפני עצמו, וכן גם כדי ליצור חווית שינה טובה.
4. התחילו כשאתם, ההורים, מוכנים לכך. כמה שפחות ניסיונות שווא יקלו על ילדכם לסגל את ההרגלים החדשים בקלות יותר.
5. זיכרו שהתינוק שלכם אינו מכיר משהו אחר, הבינו את הקושי שלו, היו עקביים. למידה מתרחשת כעבור 3-4 ימים של עקביות.

צפו בוידאו וקבלו כלים נוספים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך של יעוץ שינה:

מאיה וחניש היא יועצת שינה לתינוקות בשיטת "לילה טוב". לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.

 

 

שינה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180