יו יו 2018 גדול
[ssba]
טורים אישיים

גן או מטפלת? בשבילי (ולצערי) התשובה מאוד ברורה

“מחפשת מישהי שתשמור לי על 10.000 שקלים במזומן אצלי בבית מחר בערב ל-4 שעות."

"מחפשת מקום להפקיד בו אלפי שקלים חיסכון, שלא יהיה יקר מידי וישמרו לי על הכסף טוב מישהי מכירה"?

נתקלתן פעם בשאלה כזו ברשתות החברתיות? השאלות נשמעות לא הגיוניות נכון?

ומה עם: "מחפשת בייביסיטר שפנויה מחר בערב לשמור על 3 ילדים שלי אצלי בבית למשך שלוש שעות".

"מחפשת גן לילדה שלי בת 4 חודשים רצוי בשכונה הקרובה למקום מגוריי".

זה כבר נשמע יותר מוכר?

הרי לא ניתן לאף אדם חוץ מבנק מסודר ואמין לשמור לנו על הכסף, אז איך יתכן שכשזה מגיע לאוצרות שלנו, נדמה שאנחנו מתפשרים הרבה יותר?

בשעה טובה, ילדת את התינוק שלו חיכית תשעה חודשים במסירות ודאגה. ועכשיו הסתיימה לה חופשת הלידה והגיע הזמן לחזור לעבודה. כמה קשה הפרידה. אחרי שלושה חודשים בהם קמתם יחד, ישנתם יחד, ביליתם יחד כל היום, צריך פתאום להיפרד כל יום למשך שמונה שעות או יותר. אני מאמינה שרובנו חוות את הקושי הזה ולא מצליחות להבין מי יטפל בו כמוני? האם לבחור במטפלת שתהיה יותר קשובה לתינוק? או אולי בכלל בגן עם מספר ילדים ומטפלות גדול יותר?

אחרי שנכוויתי בנושא הזה ושהמטפלת שהפקדתי אצלה את אהבת חיי, בתי שלי, התבררה כבחירה הכואבת ביותר שיכולתי לעשות לילדה שלי, כשגיליתי בדיעבד באילו שיטות נהגה וכיצד בתי נפלה קורבן לידיה, למדתי הכל בדרך הקשה. היום, כשהפרשה עוד לא מאחורי וכנראה גם לעולם לא תהיה (לפחות לא ברמת המצפון), אני רוצה לתת לכן כמה עצות אחרי שאני לצערי עשיתי כמעט את כל הטעויות שתכף תקראו פה. שמתי את בתי אצל מטפלת יחידה, התעלמתי לגמרי מהאינטואיציות שלי, הלכתי אחרי המלצות, לא הערתי ולא דרשתי כשמשהו לא היה נראה לי כשורה ומאז הבנתי לעתיד את התובנה שלאורה אצעד כל חיי: כל שיקול, כל דבר, כל נושא בעולם יבוא אחרי הילדים שלי. הבאתי אותם לעולם והם לא יצטרכו לעולם לסבול בגלל החלטות שלי. הכל אבל הכל יחכה, יתבטל, ישתנה כי קודם כל הם ואחרי זה כל השאר.

ריכזתי עבורכן מספר עצות לחיפוש מסגרת לילד. העצות ניתנות מסניוני האישי וממה שאני חוויתי, ואין בהן לצאת כנגד גנים או מטפלות. מטרת העצות היא שתדעו להקשיב לעצמכן ולמנוע מצבים כואבים כאלה.

1. המלצות.
כן, כולנו שמחות לשמוע המלצות על מקום מסוים ונוטות לבחור אותו. אבל זה לא מספיק. גן שהיה מומלץ מאוד בשנה שעברה ייתכן ועבר שינויים השנה, ייתכן ומטפלות התחלפו, שעבר על המטפלות אירוע מסוים, שהן התעייפו. אז כן, תמיד טוב להקשיב להורים אחרים אבל אף פעם לא בצורה עיוורת, תמיד תבחנו את המקום ממקום נקי. זהו מקום חדש עבורכם ועבור התינוק שלכם, תבחנו הכל, תבדקו הכל לפרטי פרטים.

2. נוחות.
כשאנחנו מחפשות קוסמיטיקאית אנחנו רוצות מישהי שתהיה לנו נוחה, שתקבל בשעות נוחות במקום נקי ושתהיה עדינה ומסודרת. כשאנחנו מחפשות דירה אנחנו מחפשות שתהיה קרובה למקום העבודה, שתהיה במקום שקט או לחילופין במקום שקרוב למרכזי קניות, שתהיה בה מעלית וחנייה, שיהיה לנו נוח.

כשאנחנו מחפשות גן לתינוק שלנו, חשוב להתחשב בנוחות שלנו כאימהות, אבל לא זה מה שיכריע. לא מתפשרים על שום דבר שטוב לילד בשביל הנוחות שלנו כאימהות, אז נתאמץ קצת יותר נצא מוקדם יותר מהבית, ניסע קצת יותר רחוק, העיקר שנבחר את הטוב ביותר עבור התינוק חסר האונים שלנו שלא יכול לבחור בעצמו.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

3. מספר המטפלות.
נכון שפגיעה בתינוק חלילה יכולה לבוא בכל מסגרת. זה יכול לקרות כשיש כמה מטפלות וגם קרה לא פעם בגנים מפוקחים. אבל המלצתי לכן, וזאת מניסיוני הכואב, לבחור תמיד במקום שיש בו יותר ממטפלת אחת. להוציא מקרים שהמטפלת היחידה היא מהמשפחה או שאתן באמת מכירות אותה. כאמור, כל זה נאמר כמובן מניסוני האישי, כמובן שיש גם מטפלות מסורות ונהדרות. הענין הוא שאף פעם אין לדעת מה היא עושה לבד עם הילדים. הילדים קטנים, הם לא יכולים לספר לנו ולעולם אין לנו איך לדעת. כשיש כמה מטפלות, מעבר ליתרון שיש יותר ידיים בטיפול של התינוק שלך, אם אחת תאבד את הסבלנות או את המצפון, הסכוי שתהיה מסביבה מטפלת אחרת שתראה, תעיר ותעצור את זה, גבוה יותר.

4. מחיר.
כולנו מחפשות מקום שיהיה בו טוב לתינוק שלנו, אבל אסור שזה מה שיכריע. יש גנים פרטיים שעולים המון כסף ואולי זה נשמע גן יוקרתי, אך בפועל הטיפול לוקה בחסר. יש גנים זולים יותר והטיפול בהם בתינוקות הוא נפלא. מה שבטוח, המחיר הוא לא פקטור. אני יודעת שלא קל כלכלית לאף אחת מאתנו, אבל בבקשה אימהות, בטיפול בילד שלכם אל תחסכו.

5. חום ואהבה.
נכון שהניקיון והאסטתיקה של המקום בו תשימי את תינוקך חשוב. וחשוב מאוד שיחליפו לו בזמן וינקו אותו כשמתלכלך ושישן במקום נקי, ישחק בצעצועים נקיים, וזכותך כמובן לדרוש ולהעיר במידה ואת לא מרוצה. אבל, כשיש מספר ילדים אף פעם הילד לא יהיה נקי כמו בבית, וזה בסדר, זה לא רע, זה אולי אפילו בריא ומחסן. כשיגיע הביתה אחר הצהריים, תוכלי לקלח אותו להחליף לו בגדים, להרתיח מוצץ ובקבוקים. אל תלחצי ותכעסי על קצת לכלוך, תדרשי שיתנו לתינוק שלך את מה שבאמת הכי חשוב לו – חום ואהבה. שתמיד יחבקו וינשקו, ידברו אליו בכבוד וברוך. זה, זה הדבר הכי חשוב ועליו לעולם אל תתפשרי!

6. אינטואיציה.
כל חמשת הסעיפים למעלה לא רלוונטיים אם תתעלמי מהאינטואיציה שלך כאמא. אם את מרגישה שאת רגועה, אם את מרגישה שטוב לתינוק שלך, אז כנראה שטוב לו. אם מתגנב לך חשש קטן בלב בכל פעם שאת משאירה את התינוק שלך בגן, אל תתעלמי. האינטואיציה שלך מתריעה לך, אל תתעלמי, תבדקי. תשאלי שאלות, תעשי בדיקות תעקבי, עד שתהיי רגועה. אל תתביישו להציק לגננת, אל תתביישו להגיע בכל שעה ולבדוק מה קורה, זו זכותכן! הפקדתן את הדבר הכי יקר שם וזכותכן לבוא בכל שעה בלי להודיע ולהציץ פנימה, ומי שיגיד לכן אחרת, יש לו מה להסתיר.

אמא לא טועה, בבקשה, תעבדי עם האינטואיציות שלך, זה הכי בטוח לתינוק שלך.

לינור היא אמא לדניאל בת השנה וחצי, בת זוג של רועי, עובדת בהייטק ומוכנה להקדיש את כל כוחה כדי להציל תינוקות ממקרים דומים.

היום בו גיליתי שהמטפלת מתעללת בילדה שלי

 

טורים אישיים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180