יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות יעל דור, כללי
יעל דור

בבית, בטבע ובלי לבזבז כסף: 9 דברים שכדאי לעשות עם הקטנטנים בשבת

צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay
צילום: pixabay

אם אחת מהתמונות האלה היא מה שפעם היה יום שבת בשבילכן, והיום היא רק חלום רחוק הגעתן למקום הנכון. הזמנים השתנו, ספר לא קראנו כבר יותר מדי זמן, קפה שלם בשקט בשבת בבוקר יקרה כשהם יגדלו קצת ולישון עד מאוחר זה כנראה עוד חלום רחוק. אבל הי, יש לכם שבת משפחתית וגם כבר קיץ, אז בואו נעשה מזה לימונדה.

שניה לפני שהחמסין מקפיץ לכם את הוריד ונגמרים לכם הרעיונות למה אפשר לעשות בבית עם הקטנטנים, וממש רגע לפני שאתם מחליטים להיות בעניין של לצאת לטייל רק בלי כל הבזבוזים מסביב, קבלו כמה רעיונות להעשרה ותעסוקה חינם אין כסף, וגם המלצות לטיולי טבע וקמפינג בקטנה.

1. ללכת לאיבוד בשדות עם סיר ג'חנון מלא בסילאן כי תמיד אפשר להגיע למקומות חדשים ומופלאים. כל מה שצריך זאת מחצלת, שמשייה והרבה ספונטניות. אם לא בורכתם בחוש כיוון אל תתנו לילדים לשחק בימינה ושמאלה, אבל אתם בהחלט יכולים להגיע לגן הלאומי תל גזר למשל.

2. בסדר, אז זאת כנראה לא שבת מתאימה לטיול בחוץ, חזרתם מארוחת בוקר אצל סבתא אבל השנ"צ לא נראה באופק, חדר האמבטיה שלכם/המרפסת יכולים בקלות להפוך לבריכת משחקים אולימפית. בלוני מים, מדבקות קיר, צבעי מאכל טבעיים, ארטיקים מבלי ללכלך את הבית וכל מה שמתחשק, כמובן בליווי מוסיקה קצבית והרבה שמח.

3. מדורת השבט תחת כיפת הכוכבים (בהחלט יכולה להיות פעילות לערב אחד ועכשיו רק תמצאו נגר נחמד לשאריות עצים), ואם כבר זרמתם סעו לנהר הירדן שעדיין לא עמוס מטיילים ובני נוער עם רמקולים שיזכירו לכם נוסטלגיות. רק אל תשכחו לנקות אחריכם.

4. ילדים מתים על שמעטס ומספריים! מה צריך? בגדים ישנים או שאריות בדים, ויש לכם יופי של תחפושות בהכנה עצמית. אפשר גם לתבל ולהציע שיכינו הצגה קטנה.

5. חובבי הלכת ואלו שממש לא יכולים בלי קצת טבע: שמורת חוף השרון, נחל שורק, נחל אלכסנדר, שמורת אלוני אבא והגבעות הדרומיות במודיעין. לחיפוש מסלול חינמי ובאזור המגורים שלכם יכולים להסתכל באתר של החברה להגנת הטבע שלא פעם מציעה גם פעילויות חינמיות.

6. אל ייאוש חבריה! על יום המדינות כבר שמעתם?
תבחרו מדינה אחת, נניח מקסיקו, ותבנו עליה יום פעילות שלם או לפחות שעתיים. מוסיקה קצבית, אוכל מקסיקני, סומבררו עף באוויר ולצדו אדוויל. למדו את הילדים שלכם קצת תרבות אחרת ואולי גם תוסיפו להם איזה "בוסה" לאוצר מילים. כיף גדול!

7. פנו מקום! פנו את החדר או כל מרחב פעילות בבית ועשו שטיח גדול מדפי A4, ניילנו את מה שצריך מסביב ותנו להם בגואש. כיף להתפלש, לשחק ליצור ואם אתם ממש בעניין, תוכלו להטביע חותם משפחתי של כפות הידיים והרגליים שלך על קנבס.

8. אוכל קדימה אוכל, אבל עזבו אתכם לשניה מהאוכל זאת הציפייה שתשאיר אותם פעורי פה ועיניים. הרעיון הוא שכל אחד מרכיב לעצמו את הארוחה, לאפות שהופכות לפיצה, לביבות, סלט בהרכבה עצמית שבקלות אפשר ללמד דרכו חיבור וחיסור, ובעצם כל ארוחה שאתם מכינים בבית אפשר להתאים אותה לפעילות.

9. אמאבא הופכים למדריכים! אנחנו מוקפים באנשים מעניינים ואינטליגנטיים, ואיזה מזל שלא כולנו עוסקים באותה עבודה ושיש לנו גם תחומי עניין. נדבו את ההורים בגן למפגש אחת לשבועיים, תיפגשו באחד הבתים או בגינה הציבורית ותחליטו שבכל פעם הורה אחר מעביר הרצאה מעשירה וכיפית או פעילות ספורט.

שיהיה סופ"ש כיפי, שקט ולא חם בטירוף. אבל גם לא קר או יקר מדי.

יעל דור, אמא של אמה ונשואה לשחר. עוסקת בכתיבת מיקרו קופי לדיגיטל ואפליקציות, צלמניה חובבת ואלופת המטבח. חולמת להיות מיילדת ולהופיע על שער לאישה. לכל הטורים של יעל לחצו כאן.

יעל דור   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180