יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

ארגון הבריאות העולמי נגד חברות התמ"ל

היום (ג') חשף ארגון הבריאות העולמי כי חוקים חדשים שיחולו במדינות רבות יגנו וישמרו על ההנקה על ידי איסור פרסומים לפורמולות לתינוקות והוספת אזהרה על גבי האריזות שתציין את הסיכון בבחירה לא להניק את התינוק. זאת כמובן כדי להגביר משמעותית את שיעור ההנקה ברחבי העולם.

הדו"ח החדש של הארגון מגלה כי מתוך 194 המדינות החברות בו, 135 החלו לנקוט בצעדים לצמצום שיווק פורמולות לתינוקות. מטרת החוקים היא להגביר את שיעור ההנקה הבלעדית בחלב אם ברחבי העולם בשיעור של 50% לפחות עד שנת 2025.

הארגון קורא להבטיח כי נעשה שימוש בתחליפי החלב רק כשהמצב הכרחי, עוד יאסרו קידומי מכירות של פורמולות, פרסום, מתן דוגמיות חינם בקופות ובתי חולים ועוד. אגב, כן חשוב לארגון להבהיר כי אם המצב הכרחי יש כמובן להשתמש בפורמולה.

"זה מעודד לראות מדינות נוספות שמחוקקות חוקים כדי להגן ולקדם את ההנקה, אבל עדיין יש הרבה יותר מדי מקומות שבהם מוצף מידע שגוי ומוטה באמצעות פרסום חסר תקדים. דבר כזה יכול לגרום לתפיסות שגויות ומידע שקרי ולערער את אחוזי ההנקה , וכתוצאה מכך הרבה יותר מדי ילדים יחמיצו את היתרונות הרבים שלה", אומר ד"ר פרנצ'סקו בראנקה, מנהל מחלקת תזונה של ארגון הבריאות העולמי.

בינתיים, נחכה שהחוקים הללו יצאו לפועל ונראה כיצד ישראל תנהוג בנדון, עד אז מעניין כיצד יגיבו לחוקים הללו. סביר להניח שמניקות ישמחו, בכל זאת מדובר בכלים שבהחלט יכולים לעודד הנקה והרי זה מבורך, השאלה אם ההנחיות הללו לא יפגעו בנשים לא מניקות. מוזמנות לשתף אותנו בתגובות מה עמדתכן.

 

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180