יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

ה-מקום להיות בו: אימהות מספרות על קבוצות ה-whatsapp של MamaLeidig

את קבוצות ה-whatsapp שלנו אתן כבר מכירות? כי אם לא אז זה בדיוק הזמן!

תחשבו כמה שאלות יש לכן כאימהות טריות, תחשבו כמה מהשאלות האלה לא בא לכן לחלוק בקבוצות ענק בפייסבוק. עכשיו דמיינו מקום הרבה יותר אינטימי, שכולל גם אשת מקצוע בתחום ואימהות נוספות שעוברים עליהן דברים מאוד דומים לשלכן, תוסיפו לזה שהן גם גרות באזור שלכן אז מה יותר מושלם מלבלות אתן את חופשת הלידה גם דרך הטלפו וגם במציאות? נשמע טוב. אז קדימה, עכשיו כל מה שנותר לכן זה להירשם לקבוצות ה-whatsapp, המחלוקות לפי אזורים בארץ. ואם עוד לא השתכנעתן תשאלו את הקבוצה שלנו של כפר סבא – הוד השרון, שמנוהלת על ידי מורן פיצ'ון, מדריכת ליווי התפתחותי לתינוקות ובעלת הסטודיו "פיצ'פונים". הנה כמה דברים שיש להן לספר לכן על הקבוצה.

אלונה, אמא של דוידי בן ה-6 חודשים – הקבוצה הזאת במילה אחת מדה-ימה! היא לא רק קבוצות אימהות אלא משפחה מורחבת שתמיד שם אם את זקוקה לייעוץ הכוונה,  שיתוף דברים משמחים וגם קשים והפגת מתח ייאוש ותסכול.

זה יכול להצטייר לאנשים כחפירה אבל צריך לדעת איך להתייחס לזה. כי מעבר למיליון הודעות שמקבלים יש טיפים חשובים,  המלצות,  בדיחות וסיפורים שווים. זה שונה מקבוצות פייסבוק כי זה מקומי – כולנו מאיזור כפר סבא- הוד השרון ויכולות להזדהות יותר בנושאים ספציפים כגון רופאים ושירותים נוספים. דרך הקבוצה נחשפתי לפעילויות השונות שיש בכפר סבא והרחבתי את מעגל האימהות שאני מכירה. שלא לדבר על מידע לגבי קניות שוות לעשות באינטרנט כעלי אקספרס ואיביי ועוד מקומות ברחבי העיר.

דנה, אמא של מאיה בת ה-7 חודשים – קבוצה של נשים, אמהות שלרובן זאת חווית אמהות ראשונית, יש תחושה של המון תמיכה, מעגל נשי מובחר, כמו בכל קבוצת וואטסאפ יש לפעמים המון הודעות אחת אחרי השנה בהרבה נושאים אבל אין ממש חפירות ברמה רצינית בכלל. להפך, הנושאים הם נושאים שמדברים לכולן, האווירה מאד חמה ותומכת, בנות משתפות בדברים גדולים ותהיות לגבי עבודה, מגורים וכו' וגם בדברים שקשורים לתינוקות. יצאו מהקבוצה הזו גם כמה חברויות אמת, לפעמים יש גם גלישה לשיחות פרטיות כשרוצים לדבר יותר לעומק עם מישהי מסוימת, צפים הרבה נושאים שבוערים בנו ותמיד יש מענה גם אם זה באמצע הלילה.

מורן, אמא של עתי בן ה-6 חודשים – הקבוצה דומה לקבוצת אמהות בפייסבוק אבל היתרון פה הוא שכולנו גרות באותו איזור ככה שאנחנו יכולות להמליץ על דברים שרלוונטיים אלינו ולאיזור המגורים – אנחנו מתעדכנות על מבצעים ופעילויות לקטנטנים, על מסעדות מומלצות עבורנו וכמובן כמו בכל קבוצת נשים יש קיטורים על הבעלים והחמות.

שלי, אמא של אמי, בת ה-7.5 – על פניו הקבוצה מאוד מזכירה קבוצת פייסבוק של אמהות מבחינת התכנים שעולים: שיתוף בחוויות ההורות הצעירה, התייעצויות והחלפת מידע. בשונה מקבוצות אחרות, ישנה מידה רבה של הומוגניות בין המשתתפות מבחינת החוויות וההתמודדויות היומיומיות ובכלל מקום בחיים. גם הקרבה הגאוגרפית משפיעה על השיח: מאיזה בית קפה שווה יש בסביבה ועד שיתוף בבחירת הרופא הכי חתיך, כלומר מקצועי. פן נוסף הוא המיידיות לעומת שיח בפייסבוק. כלומר פה בעצם מתנהל צ'אט בזמן אמת בין המשתתפות. הקבוצה חופרת אבל בקטע טוב. השיח ברמה גבוהה, בעיקר כיפי ומאוד חברי. אמנם יש משתתפות רבות אבל התחושה היא מאוד משפחתית ואינטימית.

ואיך זה מרגיש להצטרף לקבוצה שאת לא מכירה בה אף אחת?

שלי – בימים הראשונים היתה תחושה כאילו האחרות מכירות וייקח זמן להשתלב. בפועל, מהר מאוד האווירה הנעימה והמאפשרת יצרה תחושה מאוד נוחה לקחת חלק. אף על פי שאנחנו לא מכירות, יש כל כך הרבה משותף לכולן, כך שמידת ההיכרות "פנים אל פנים" הפכה ללא רלוונטית. דווקא יש משהו מאוד נוח ומאפשר בכך שזה מרחב נפרד מכל שאר הסביבות החברתיות שלנו.

מורן – נוח מאוד, דווקא זה שלא מכירים את כולן ולא כולן מכירות אותנו זה נוח יותר לשאול שאלות. עוד לפני שהייתי אמא הייתי בפורמים שונים (בתפוז) ובקבוצות בפייסבוק לפי הסטטוס באותו הרגע (מתגייסים, מאורסים, היריון וכד׳) ותמיד אהבתי את הפורמט הזה שבו אפשר לשאול שאלות, לפעמים גם באופן אנונימי ולקבל תשובות מאנשים באותו הסטטוס.

דנה – מאד התלהבתי מהרעיון במיוחד כי מדובר בנשים שאני לא מכירה, לפעמים זה יותר קל להפתח לאנשים זרים, ועוד יותר כשמדובר באימהות צעירות שנמצאות באותו שלב כמוך ושעוברות את אותן הדברים שאת עוברת ויש לך עם מי להתייעץ.

אלונה – כמו כל קבוצה וואטסאפ או פייסבוק בהתחלה מוזר ולאט לאט חושפים ומשתפים ומכירים.

"כשהתחלתי עם הפרויקט של קבוצת הוואטסאפ של אזור כפר-סבא והוד השרון לא תיארתי לעצמי שכך הקבוצה תיראה ותתנהל", מספרת לנו מורן פיצ'ון, מנהלת הקבוצה, "זו קבוצה ששואלת שאלות ותמיד יש מענה. האמהות קשובות אחת לשנייה ומרגיש שכולן כבר מכירות אחת את השנייה. נוצרו דרך הקבוצה הזו חברויות שזה מדהים!

כשאני יצאתי לחופשת לידה בפעם הראשונה לפני שלוש שנים, לא הייתה לי קבוצה כזו. כשהייתה לי שאלה, התקשרתי לחברה טובה או שאלתי את אחותי הגדולה שכבר סיימה עם הריונות ולידות.
והיום אני חושבת שזה כלי מדהים שיכל כל כך לתרום לי. לכל אמא יש שאלות, בין אם מדובר בטיפול בגזים או שיניים, לבעיות הנקה, אנשי מקצוע מהתחום, עד איך עוזרים לתינוק לשכב על הבטן. ובקבוצה פשוט אפשר לשאול הכל. השיח מאוד מכבד ומפרגן. גם אני כמנהלת הקבוצה ומדריכה להתפתחות תינוקות נרתמת המון מהקבוצה".

להרשמה לקבוצות ה-whatsapp של MamaLeidig לחצי כאן.
*פתיחת קבוצה חדשה תלויה בכמות המשתתפות

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960