יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות שינה
שינה

איך לשמור על שינת התינוק בערב החג?

מתכוננים להתארח בערב החג וחוששים לשגרת השינה של התינוק? הנה מספר עצות שיעזרו לכם לעבור את הערב בשלום.

1. השתדלו להישאר לישון בבית המארח
לרוב התינוקות לא יהיה קל להישאר ערים עד שעה מאוחרת, וגם להיות נינוחים. מצד אחד הם מוצפים בגירויים, הרבה אנשים, רעש, שיחות, אורות ועוד. מצד שני, העובדה שמדובר בערב חג לא באמת רלוונטית עבורם. ההמלצה שלי למשפחות עם תינוקות ופעוטות – אם מתאפשר, הישארו ללון בבית המארח והשכיבו את הילדים עוד לפני תחילת הארוחה.

שימו לב שאם התינוק יעבור מיד ליד של אנשים שאת חלקם הוא לא כל-כך מכיר (המשפחה המורחבת), הוא עלול להיות מבוהל ומוצף בגירויים, ולהתקשות מאוד להירדם, וכך תמצאו את עצמכם מעבירים את ארוחת החג בהרגעת התינוק על הידיים, בקפיצות, בטיולים בעגלה ועוד. אם זה מתאפשר לכם נסו לקיים את שגרת הערב של הילד כולל מקלחת, הלבשה והשכבה לפני ארוחת החג. יש סיכוי שהילד יתקשה להירדם מכיוון שהוא לא נמצא בסביבתו הטבעית, ניתן לעזור לו באמצעות כל מה שנראה לכם שיעזור, ולא לחשוש מכך שהשגרה השתנתה. אם אינכם יכולים להישאר לישון בבית המארח, אבל הילד מראה סימני עייפות, אלתרו מקום שקט ובטיחותי להשכיב אותו לישון. אל תחששו מהתעוררות המעברים (מיטה, אוטו), ילד עם שגרת שינה יידע להתמודד עם שבירת שגרה מדי פעם ויחזור בקלות לשגרה המוכרת לו.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

2. השכיבו לשנ"צ מאוחרת לפני היציאה לארוחת החג
חוששים שהילד לא יירדם במקום זר? השכיבו אותו לשעה-שעתיים לפני שאתם יוצאים לארוחה – שינה שתעניק לו כוחות להחזיק מעמד ער ונינוח בארוחת החג.

3. הקלו עליו כמה שאפשר
אני ממליצה להצטייד במוצץ, חפץ מעבר וצעצועים שהילד נהנה לשחק בהם, על-מנת להקל עליו כשיאבד עניין בחברת המבוגרים ויחפש את הדברים המוכרים שלו.

4. אל תבהלו
ערבי חג חוזרים על עצמם לפחות פעמיים בשנה, זכרו שיציאה מהשגרה היא חלק בלתי נפרד מהשגרה.

מלכה בונקר היא מדריכת אימהות לאחר לידה, רפלקסולוגית ומדריכת הורים בעיסוי תינוקות.

שינה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט