[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

לדמיין, לבחור, להעז: האמהות כמקפצה

מאת: אור קריבוס ליאון
17.8.2014

מזל טוב אמא. בימים אלו את עסוקה בטיפול בתינוק שהבאת לעולם, לומדת איך להיות אמא. קיבלת מתנה. חופשה של מספר חודשים רק לעצמך, כדי להעניק חיים חדשים. רק לתינוקך? ממש לא. בעיקר לך!

חופשת הלידה מאופיינת בעבודה לכל דבר. טיפול, דאגה, שמירה, למידה, חוויות, שמחה, עצב, הצלחות, אכזבות, סקרנות ותסכול. אבל מי מטפל, דואג, שמח, עצוב איתך? נשים רבות מרגישות בודדות בתקופה זו. מרגישות שהן לבד בעולם ההורות החדש כל כך עבורן, הלא מוכר. אף אחד לא באמת מבין מה עובר עליהן, ובעיקר, הן כל הזמן מקבלות "טיפים" שהן ממש לא צריכות מהסביבה.

חופשת הלידה זו הזדמנות מצוינת לחדד את הצרכים והרצונות שלך. להחליט מי אני, מה השאיפות שלי, מה התשוקות שלי ולאן אני ממשיכה עכשיו. האם אני חוזרת למקום העבודה הקודם שלי, האם אני מתחילה משהו אחר. אמהות צעירות רבות מרגישות צורך להפוך את שגרת החיים המוכרת מלפני הלידה ולבחור בקריירה חדשה ובסגנון חיים אחר.

אל תשימי את החיים שלך על הולד!

איך תעשי זאת? בצורה הכי פשוטה שאפשר.

1. דמייני. דמייני את החיים שאת רוצה, דמייני את העבודה שאת רוצה לעסוק בה, דמייני את עצמך בכל בוקר (לאחר חופשת הלידה) יוצאת מהבית ועושה את מה שאת רוצה. את מה שאת תאווה לעשות.

2. קיבלת מתנה – חופשה "כפויה", זמן בו אינך צריכה לעבוד, לפרנס או להיות מחויבת לכלום מעבר לתינוקך ולעצמך. נצלי את הזמן הזה. דפדפי במגזינים העוסקים בקריירה, גילשי ברשת וקראי מה נשים אחרות עושות. התחברי לסיפורים של נשים שחיפשו שינוי לאחר לידה ולמדי במה הן עוסקות, כיצד הן מימשו את הרצונות והתשוקות שלהן. צרי עימן קשר. אל תתביישי. הן יזדהו איתך מהר מאוד. גם הן היו שם בדיוק איפה שאת נמצאת עכשיו.

3. היכנסי בזמן טיול עם העגלה לחנויות ספרים והתמקדי במדפים העוסקים בקריירה, שינוי, רוח. מהר מאוד תישאבי לכתוב שם.

1

4. בחרי! בחרי! בחרי! בחיים החדשים שאת רוצה ליצור לעצמך. גלי מהן התשוקות שלך, מה את אוהבת לעשות, במה את טובה. דרך אחת לבדוק במה את טובה היא פשוט לשאול. שאלי את חברותייך שמכירות אותך זמן רב מהן התכונות הטובות בך ומהן הפחות? מהם הדברים שמייחדים אותך על פני השאר? השתמשי בתכונות שלך, ביכולות שלך, בערכים שלך לבחור לך את הדרך החדשה המתאימה לך ביותר.

5. אל תרוצי ליועץ קריירה, קודם כל חשבי עם עצמך, בשקט. רשמי לך מה מעניין אותך, מה יגרום לך לשנות את העולם שלך ושל הסובבים אותך. העזי במחשבותייך. אל תעצרי את עצמך.

6. יש לך רעיון? כנסי לרשת ולמדי עליו: מה צריך כדי לממשו? מה יש בך שיתאים ליצירתו? מי הם האנשים העוסקים בתחום בו בחרת? שוחחי עימם, שאלי אותם, למדי מהם. יכול מאוד להיות שתשני את דעתך ותבחרי במשהו אחר. זה מצוין. זה המסע שעלייך לעבור. בדיקה, למידה, חיפוש.

ואם את לא יודעת במה את רוצה לעסוק אבל את יודעת שמשהו בוער בך מבפנים, קחי את הזמן ושימי לב לסביבה שלך. מהר מאוד תגלי את הדבר האחד הזה שיגרום לתשוקה שלך לפרוץ.

רוצה לשמוע עוד?
אור קריבוס ליאון, מזניקה יזמים ועסקים בעולם ההורות 

 

 

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?