יו יו 2018 גדול
[ssba]
מגזין

אביב הגיע: 5 טיפים לגמילה יעילה מחיתולים

פסח בפתח, הקור יורד ומזג האויר מתבהר מיום ליום, מה שמסמן על הזמן המושלם לגמילה מחיתולים.

אז איך הגמילה תהיה טובה יותר, מהירה יותר ועם פחות רגרסיות? הנה 5 טיפים שיהפכו את הגמילה מחיתולים לחוויה נעימה:

1. הדרגתיות.
יש המון גישות שמדברות על גמילה מיידית, כלומר מהרגע שהחלטנו לגמול אז להוריד חיתול לכל היום (ואפילו כל הלילה) ובשום אופן לא להחזיר. אני מאמינה בלמידה הדרגתית, כזאת שלא מייצרת פחדים או טראומות, למידה אפקטיבית שתמנע התנגדויות מצד הילד ולמידה כזו היא למידה הדרגתית. ברגע שהחלטתם להתחיל את תהליך הגמילה, תתחילו מלהוריד חיתול לזמן מסוים לאורך היום, למשל, כשהילד חוזר מהגן הורידו למשך חצי שעה ולאט לאט הגדילו את משך השהות ללא חיתול.

812a8696-a3eb-4662-8a6a-3419f320c702

2. תקשורת.
הילד לא צריך לדעת לדבר כדי לסמן לנו על הצורך שלו להתרוקן, הוא מסמן לנו עם שפת הגוף שלו, הוא מראה לנו אי נוחות ותנועה מרובה באזור האגן ופלג הגוף התחתון. ילדים שכבר תקשרתם איתם בעבר על הצרכים שלהם, יסתכלו עליכם במבט שמצפה לתגובה מכם ואולי אפילו יסמנו על הסיר או על השירותים. ברגע שתזהו את הסימנים, שימו לב כמה זמן עובר עד שיש פיפי/קקי ומיד כשיש התרוקנות תגידו את זה לילד, "עשית פיפי/קקי", "פיפי/קקי עושים בשירותים/בסיר".

3. דוגמה אישית.
הילדים שלכם לומדים מכם ומהסביבה שלהם את הכל, הם לומדים ככה לדבר, לאכול, לקרוא, לישון ועוד. הדוגמה האישית היא הדרך הטובה ביותר ללמד את ילדכם להשתמש בשירותים. תנו לו לראות אתכם, את האחרים ואת החברים יושבים בשירותים וכשתזהו את הסימנים שלהם לצורך להתפנות, תציעו להם ללכת לשירותים כמו אמא/אבא/אח/חבר וכדו'. זה עניין חשוב מאוד! הימנעו מלייצר השוואות ולהגיד "הוא עושה בשירותים ואתה לא" אלא רק השתמשו בזה לשם הדוגמה האישית "רוצה ללכת לעשות פיפי בשירותים כמו אמא"?

דוגמה אישית

4. גם בגן.
ברגע שהילד כבר מסמן לכם לקחת אותו לשירותים לפני שהוא מפספס והוא גם מצליח לעשות זאת, זה הזמן לעלות שלב ולהוריד חיתול לחלוטין במהלך היום, כולל בגן. שתפו את המטפלות בתהליך מראש ועדכנו שבקרוב הוא יתחיל להיות ללא חיתול בגן וכשזה קורה, מצאו מטפלת אוהבת ובקשו מהילד להגיד לה שהוא צריך להתפנות. זכרו שבגן ישנם גירויים רבים וילדים רבים ולכן התהליך בגן יכול להתקדם בקצב שונה מאשר בבית, שם הילד הוא המרכז.

5. גמילת לילה.
אחרי שהתהליך בשעות היום מתקדם ונראה שהילד מודע מאוד לתחושות שלו ולזמנים בהם הוא צריך להתפנות ואכן הוא כמעט ולא מפספס, אפשר להתחיל את תהליך הגמילה בלילה. מדד נוסף הוא, שנראה כמה לילות שבהם הילד קם כמעט עם חיתול יבש. שימו שעוונית או כל מגן מזרון ותורידו חיתול בלילה.

זהו, עכשיו כל שנותר הוא להיפרד יפה מהחיתולים ולהתחיל חיים חדשים. בהצלחה.

נעמה עידן אלנקרי היא יועצת שינה ומדריכת הורים. לפרטים נוספים והתייעצות עם נעמה לחצי כאן.

 

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט