[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הריון ולידה
הריון ולידה

מה זה ליווי רגשי לאחר לידה?

מאת: דנה רביב ליברמן
6.1.2015

זה לא סוד שהתקופה אחרי הלידה היא לא פשוטה. בין אם זאת הפעם הראשונה שלך או לא – החיים משנים כיוון, את הופכת לאמא. נכון, המקצוע הזה חדש לך, אבל ברגע שהתינוק נולד את חייבת להיכנס לתפקיד ולתפקד. תינוקות לא מגיעים עם "הוראות הפעלה" ולעיתים אין לך מושג מה עושים.

כתבות נוספות של דנה רביב ליברמן:
איך לשמור על הזוגיות אחרי הלידה?
כשאת לא מתחברת לתינוק מהרגע הראשון

ואם זה לא מספיק, כל הסיפור הזה גם מלווה בחוסר בשעות שינה, אין יום ואין לילה, את מוצאת את עצמך בערב כשאת עדיין עם הפיג'מה מהיום שלפני, לא הספקת לאכול כמעט כלום, המון שאלות, הכל חדש ולא מוכר, רגשות עולים וצפים, בלבול, תסכול ובדידות. כל מה שהיה מוכר משתנה וצריך לארגן את החיים מחדש. כל זה דרוש זמן, סבלנות, הקשבה ותמיכה נכונה. בשביל זה יש מלוות לאחר לידה.

ליווי רגשי לאחר לידה, הוא תהליך קצר וממוקד ששם את האם במרכז, מתוך נקודת הנחה שכשלאמא טוב גם לסובבים אותה טוב וכולם מרוויחים מזה. כמובן שהראשון להרוויח זה התינוק, אבל לא רק. גם הזוגיות נתמכת ושאר המעגלים החברתיים והמשפחתיים. כשיש מישהו שמקשיב לאמא, מכיל אותה ותומך בה קל לה יותר לתמוך בתינוק ובעצמה.

ליווי רגשי הוא לא טיפול פסיכולוגי ולא טיפול בכלל, הוא מתמקד אך ורק בכאן ועכשיו, כלומר בתקופה של ההריון, הלידה ומה שקורה לאחר מכן. בשינוי הגדול בחייך, ברגשות שקיימים אצלך, החששות, הפחדים, ההתרגשות, הציפיות וכל מה שמעסיק אותך עכשיו. מטרתו לתת לגיטימציה לתחושות ולרגשות היום , ולתת לך כלים לעבור את התקופה שלאחר הלידה בצורה המיטבית ביותר.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

בליווי לאחר לידה תקבלי כלים כיצד להתמודד עם התקופה הכאוטית הזו בצורה טובה יותר.

בליווי לאחר לידה תקבלי תשובות לשאלות שיש לך בהקשר לטיפול בתינוק.

ליווי לאחר לידה, מגביר את הבטחון האימהי שלך, גורם לך לשמוע את קולך הפנימי בווליום גבוה יותר ולסמוך על עצמך.

ליווי לאחר לידה נותן לך כתף תומכת בתקופה משמעותית בחייך, את לא לבד, את יכולה להתייעץ, לבכות, לשמוח, ולשתף אישה שהוכשרה לכך ושמבינה מה עובר עלייך.

ליווי לאחר לידה מעניק לך הקשבה לעצמך, חיבור לעצמך, עיבוד חווית לידה, וחיבור לתינוק שלך.

ליווי לאחר לידה מתמקד בך ובמה שאת צריכה, לכל אמא מתאים משהו אחר. המטרה שתהיי האמא שאת רוצה להיות.

דנה רביב ליברמן, ליווי רגשי לאמהות לאחר לידה בביתן. מנחת קבוצה "בוקר לאחר לידה" ברעננה. לפרטים נוספים לחצי כאן.

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?