יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

שינוי בקריירה: הפחד שאימהות רבות חוות

בעבודתי עם אימהות לאחר לידה אני פוגשת את דילמת ההורות מול קריירה כל הזמן. האם לחזור לעבודה? האם לשנות קריירה? איך לאזן בין שני הזהויות החשובות האלה – קריירה ואימהות?
אימהות רבות מוצאות את עצמן בהתלבטויות דווקא בתקופה זו. כאשר התינוק קטן, כף המאזניים נוטה לטובת התינוק, אך בסופו של דבר, עצם קיומו של התינוק מביאה לפשרות של שני ההורים בעניין ההורות והקריירה.

ההתלבטות היא הרבה פעמים זהה: איך לשלב בין השניים. אבל לא תמיד מה שמתאים לאחת, מתאים לאחרת. מה שיעשה אחת מאושרת, יכול להפוך אחרת לאומללה.

אחת מהאימהות שליוויתי אמרה לי בסיכום תהליך, "את יודעת, כשהתחלתי את התהליך בכלל לא חשבתי שהדרך שאני יוצאת אליה היא אופציה מבחינתי. את עזרת לי להבין שמה שמפחיד אותי ומעכב אותי מלעשות שינוי, לא כל כך מפחיד באמת". כך למעשה, היא מיצתה את מה שקורה להרבה מאתנו. בתוכנו אנחנו יודעות מה נכון לנו, מה אנחנו הכי רוצות לעשות, אבל אנחנו מפחדות מהשינוי. שינוי גורם לחוסר וודאות, שינוי טומן בחובו יציאה לדרך לא מוכרת, לעזוב את המוכר והבטוח וללכת למקום שאנחנו לא בטוחות מה תהיה התוצאה שלו.

כאשר יש אחריות על ילד קטן, אחריות כלכלית, אחריות לספק יציבות, צעד של שינוי הוא לא פשוט אף יותר. הוא מבהיל ומפחיד ולכן גורם הרבה פעמים לאימהות להישאר היכן שלא טוב להן, היכן שהן קמלות ולא מאושרות.

אז איך להתמודד עם הפחד משינוי?

תתחברו להתרגשות הפנימית שלכן
תהיו מודעות למה מרגש אתכן. תניחו את כל החסמים, את כל הסיבות "למה לא" בצד ותתחברו רגשית לאפשרויות. תגלו איזה אפשרות מבין האפשרויות גורמת לכן להתרגשות. ברגע שאתן מרגישות את הפרפרים בבטן, ברגע שאתן מרגישות את ההתרגשות רק מעצם המחשבה על כך שתממשו את האפשרות הזו – כנראה שזאת התשובה שלכן, לשם אתן צריכות לנוע.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

תקבלו באהבה את "המחירים"
כאשר אנחנו לוקחות החלטות משמעותיות בחיים, כאלה שטומנות בחובן שינוי, שמוציאות אותנו מאזור הנוחות יש להן מחיר – מחיר של זמן, מאמץ וכסף. אם אין את המחירים האלה, כנראה שאנחנו לא עושות שינוי משמעותי. ברגע שנבין שזה חלק מהמשמעות של שינוי ולא ניבהל מהמחירים, יהיה לנו יותר קל לבצע את השינוי.

תדברו עם אנשים שעשו שינוי והצליחו
תשמעו הצלחות, תדברו עם אנשים שעשו את הדרך שאתן חוששות ממנה ועכשיו הם במקום טוב, תדברו עם כאלה שהתמודדו עם קשיים ושמחות על כך שלקחו את הסיכון. להבין שהשינוי אפשרי ויכול להוביל אותך למקום טוב, יכול להרגיע את החששות ולאפשר לך לצעוד בדרך.

תמעיטו בשיחות עם אנשים שאומרים לכם "למה לא"
האנשים שהכי קרובים אלינו, שהכי אוהבים אותנו, הם אלה שהרבה פעמים ינסו להניע אותנו משינוי. הם דואגים לנו ולא רוצים שנצא מהאזור הבטוח. אבל תזכרי תמיד: מה שלא טוב לאחרת, יכול להיות מצוין לך. קושי של אחר יכול להיות ההצלחה שלך. כל אחד והחסמים שלו ותפיסת המציאות שלו, הסיפור ה"לא טוב" של מישהו אחד, הוא לא הסיפור שלך! בהצלחה.

גם את שוקלת לעשות שינוי? מרגישה מבולבלת? תהליך אימון אישי או קבוצתי לאימהות השוקלות שינוי בקריירה. להשארת פרטים וקבלת מידע לחצי כאן.

ניצן גבאי משען, מאמנת ויועצת בתחום הורות וקריירה. לפרטים נוספים וליצירת קשר לחצי כאן.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט