יו יו 2018 גדול
[ssba]
הריון ולידה

רוקדות עם תינוקות

כולנו יודעות שללדת זה לא קל. אנו גם יודעות שהשבועות והחודשים הראשונים לאחר הלידה טומנים בחובם אתגרים נפשיים, רגשיים ופיזיים. אחד מהאתגרים האלה הוא הקושי שבשגרה התובענית של אם טרייה לתינוק, בניתוק מעולם המבוגרים ובבועה שבה רק את, הבייבי שלך, והמון בקבוקים שיש לשטוף. או במילים אחרות, כמה זמן אפשר להישאר לבד עם תינוק בבית? אם את חשה בצורך להניע מעט את הגוף ולחזור לפעילות, להתאוורר ולחזור לעולם שהמשיך להתנהל לו בחוץ, אבל לא בטוחה איך בדיוק לעשות זאת עם התינוק – הכתבה הזו היא בדיוק בשבילך!

יתרונות הפעילות הגופנית המתונה והמותאמת לאחר לידה הם רבים, החל מחיזוק הגוף, מניעת כאבים, החזרת התפקוד, ועד שיפור מצב הרוח, רגיעה ושחרור מתחים. ואם את רוצה לעשות משהו טוב גם בשביל עצמך מבלי לחפש בייביסיטר ולדאוג אם התינוק אכל, כל שנותר לעשות הוא למצוא פעילות עבורך המשלבת את התינוק!

לא מדובר בפעילות שאת מפעילה את התינוק, כמו בייבי יוגה, למשל, אלא פעילות שבה התינוק הוא חלק פסיבי.

אלה פעילויות מתונות שמתאימות החל מ-6 שבועות לאחר לידה רגילה, 10 שבועות אחרי לידה קיסרית, ועד חצי שנה אחרי הלידה בדר"כ, ולאחר שרופא אישר חזרה לפעילות גופנית. אך לא די בכך: על מנת למנוע נזקים וכאבים, חשוב להתאמן רק אצל מדריכות אשר הוכשרו להדריך פעילות גופנית לנשים בהריון ולאחר לידה. חוסר ידע מקצועי בתחום עלול לחשוף אותך לפציעות ונזקים מיותרים (זה נכון, אגב, גם בפעילות אחרי לידה ללא התינוק).

בז'אנר הפעילויות שמשלבות תינוקות תוכלי למצוא קבוצות התעמלות עם עגלות בפארק באזור מגוריך, שיעור יוגה או פילאטיס המשלבים את התינוק כחלק מהתרגיל, ושיעורי ריקוד בו האמהות רוקדות עם מנשאים.

balleriMa

אחד השיעורים בו תוכלי לשלב פעילות גופנית שלך יחד עם התינוק הוא שיעור balleriMa – רוקדות עם מנשאים. אני קרן קירשנר-סמואל, נשואה ואמא לשניים, והשיעור פותח על ידי מתוך מחשבה על אמא טרייה שרוצה לחזור לתפקוד, להרגיש טוב עם עצמה, למלא מצברים ולהעמיק את הקשר המיוחד שהיא בונה עם הבייבי שלה. ולא רק. נדבך מהותי בקונספט נבנה ממצוקה שאני עצמי חוויתי לאחר לידת בתי השנייה – דמיינתי מקום מפלט שהייתי רוצה לעצמי. הבנתי שאני רוצה לתת לאמהות מקום לפרוק את המתחים ולהתמלא מחדש דרך הריקוד, מתוך הכרה מקרוב של יכולות הריפוי המופלאות של הגוף והנפש על ידי הריקוד. רגע ההארה היה תמונה של אמהות רוקדות בלט עם מנשאים בארה"ב.

פתאום כל החלקים התחברו יחד באופן מושלם – הידע והניסיון שלי כמורה ותיקה למחול, עם ההסמכה המקיפה שעשיתי בתחום הפעילות הגופנית לנשים בהריון ולאחר לידה, ידע שרכשתי במסגרת תואר בפסיכולוגיה והיותי אמא לשניים, וכך נולדה balleriMa.

השיעור מגייס את יתרונות הריקוד לטובת בנייה וחיזוק הגוף במקומות הרגישים לאחר הלידה, וכל זאת עם התינוקות במנשא. האמהות נהנות משיעור בלט, לירי ולטיני בו הן מחזקות את הגוף, משקמות את הבטן ורצפת האגן, משפרות את יציבות המפרקים ואת היציבה. לקראת סוף השיעור יש תרגילים ממוקדים לשיקום והכרת רצפת האגן ושרירי הליבה, וסגירת ההיפרדות הבטנית שהתרחשה בזמן ההריון.

התינוקות נהנים מהקרבה לאמא, מהתנועה המתונה ומהמוזיקה הנעימה, בעוד האמהות עוזרות לגופן ונפשן להתאושש מהלידה והטיפול האינטנסיבי בתינוק. השיעור מחזק גם באופן טבעי, את הקשר בין האם לתינוק שנהנים משעה של כיף יחד. בסוף השיעור, עייפות אך מרוצות, אנו יושבות למעגל אמהות משתף ומחבק בכל פעם בנושא אחר שקשור לחופשת הלידה.

השיעור מהווה בעצם סוג של "תחנת ביניים" בין סיום משכב הלידה ועד חצי שנה לאחר הלידה, בטרם האמהות חוזרות לפעילות הגופנית המועדפת עליהן כיוון שיש צורך בהכנת הגוף והבאתו חזרה (בשאיפה) לנקודת המוצא טרם ההריון. בואו לא נטעה, אף אחת פה לא עולה על נעלי פוינט ולא מסתחררת בפירואטים אינסופיים – מטרת השיעור היא לחזק את שרירי הליבה והיציבה, לעודד אותנו לנוע, והכל תוך התחשבות במנשא וביכולות הגוף המוגבלות מעט לאחר הלידה.

השיעור בעומס מתון מאוד, ללא קפיצות או תנועות חדות ומהירות, מותאם אישית לנשים לאחר לידה, לצרכיהן וליכולתן.

השיעור מיועד גם למי שלא רקדה מעולם, גם לכאלה שרקדו ומתגעגעות, וגם לרקדניות שרוצות לחוות את החוויה, הפעם עם תינוקן, וניתן להשתתף בו החל מ-6 שבועות לאחר לידה רגילה ו-10 שבועות לאחר לידה קיסרית, לאחר אישור רופא לחזרה לפעילות גופנית.

אז שימי מנשא ובואי לרקוד!

השיעורים מתקיימים ברמת השרון, לפרטים נוספים ולהרשמה לשיעור נסיון לחצי כאן.

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180