יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

רוצות שינוי! הדילמה הנצחית של נשים בחופשת לידה

ילדת. את בחופשת לידה. הגיע הזמן להגיד למעסיק מתי את חוזרת לעבודה.
התינוק כל כך קטן ולא בא לך לעזוב אותו.
עבודה במשרה מלאה, כל יום לעבוד עד 16:00-17:00 ואת בכלל רוצה להיות עם הילד בבית.

אז מה האפשרויות? אולי לא לחזור לעבודה? לעבוד מהבית? אולי בכלל לפתוח עסק משל עצמך?
או שבכלל הכי טוב, לעבוד בחצי משרה?

מזדהה עם המחשבות האלה? קודם כל חשוב שתדעי, שאת לא לבד!

תקופת ההריון והלידה הינה תקופה בה הלך המחשבה מתכנס לטובת גידול הילדים והתינוק החדש בפרט. נשים רבות מרגישות שכל עניינן במה שקורה בבית. דניאל סטרן כתב על כך בספרו, "הולדתה של אם", ותיאר איך שינוי ההלך המחשבתי בא לידי ביטוי בחייה של האם במגוון היבטים. דגש גדול ניתן לשינוי ביחסה לתחום הקריירה.

איך יוצרים סדר בבליל המחשבות? איך את יכולה לדעת מה נכון לך?
ראשית, תאפשרי לעצמך לחלום. תעצמי עיניים, תנתקי את עצמך מהנקודה בה את נמצאת ברגע זה ותחשבי 5 שנים קדימה. איפה את רואה את עצמך? איך תראה מציאות חייך? באיזו עבודה תעבדי? איך יהיה מסלול הקריירה שלך אז? האם יש לך עסק משלך? האם את שכירה? איך יראה עוד 5 שנים האיזון בין זמן הבית לזמן העבודה? איך יראה סדר היום שלך?

בשפה אימונית זה נקרא חזון. החזון עוזר לנו להבין לאן אנחנו רוצים להגיע. בעתיד. איך אנחנו רוצים שחיינו יראו. ברגע שתדעי לאן, יהיה לך יותר קל להבין את הדרך.

ועכשיו בואי נבחן את האפשרויות:
1. לא לחזור לעבודה
תקופת חופשת הלידה, הינה תקופה מיוחדת. יש בה אתגרים עם הצטרפות של קטנצ'יק/ית חדש/ה למשפחה. עם זאת, זאת גם תקופה מיוחדת בה אישה מתנתקת מהעבודה (או לפחות אמורה להתנתק) ויכולה להתרכז כולה בצרכי הבית. זה מיוחד. זה מרגש, זה קשה, זה מאתגר, זה מעלה תחושות שונות ומגוונות. מה שבטוח, שלנשים רבות זה יוצר רצון להמשיך ולהיות בבית.

לפני שאת מקבלת החלטה, זכרי שהתינוק גדל. שעות השינה שלו מתקצרות, הוא דורש יותר זמן התעסקות. אני מזמינה אותך לחשוב האם את רואה את עצמך לאורך זמן בבית עם תינוק-פעוט שרוב יומך יסוב סביב טיפול בו. האם לא יחסר לך לצאת מהבית לעבודה? יש נשים שזה מאוד מתאים להן, ויש נשים שפחות. מה מתאים לך?

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

2. עבודה מהבית
לקום בבוקר באיזי, להוציא את הילדים למסגרות ולחזור לעבוד מהבית. לנשים מסוימות זה נשמע אידיאלי וגם מאוד מתאים. רגע לפני שאת מקבלת החלטה חשבי עם עצמך – האם חשוב לך לקום בבוקר, להתלבש יפה, ולפגוש אנשים מחוץ לבית? האם חשוב לך הניתוק בין הבית לעבודה? האם את אוהבת את היציאה מהבית לצורך עבודה? אם כן, יתכן ועבודה מהבית לא תתאים לך לאורך זמן ואף יכולה ליצור תסכול.

כמו כן, עבודה מהבית דורשת יכולת ניהול עצמית מאוד גבוהה, יכולת הנעה ויכולת להפריד בין מטלות הבית לבין זמן עבודה. תחשבי עם עצמך האם זה מתאים לך? אם כן, יתכן וזהו פתרון מצוין, אם לא – מומלץ שתחפשי עבודה מחוץ לבית.

3. הקמת עסק
האם תמיד היה לך חלום לעסק משלך? האם יש לכישרון שאת מאוד טובה בו שתמיד נשאר רק בגדר תחביב? אולי יש לך יכולת מיוחדת שכולם תמיד אמרו לך "את חייבת לעשות מזה כסף", אבל אף פעם לא באמת עשית זאת?

זה הזמן לבדוק ברצינות אפשרות להפוך את הכישרון/יכולת/תחביב לעסק מרוויח. תבדקי את השוק, תדברי עם אנשים בתחום, תביני את המשמעויות ולאחר שיהיה בידייך את כל המידע, תוכלי לקבל החלטה מושכלת יותר האם פתיחת עסק זה דבר ריאלי בשבילך.

4. עבודה בחצי משרה
פתרון זה יכול לאפשר לך סדר יום רגוע יותר בו את יודעת בוודאות שבשעות הצהריים תחזרי הביתה ותתפני לילדים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמשמעות העיקרית של חצי משרה היא שהמשרות אינן משרות בכירות/ניהוליות ולרוב גם אינן משרות הדורשות התמחות ספציפית. כלומר, המשמעות היא הקפאה של מסלול הקדום בקריירה.

כאמור, נשים רבות מרגישות שהן בצומת ושוקלות לעשות שינוי בקריירה. התחושה של רצון לשינוי בתקופה הזו היא מאוד נפוצה ואצל חלק מהאימהות הרצון הופך לשינוי מהותי ומשמעותי וחלק חוזרות למסלול הקריירה המוכר והידוע. כך או כך, עם הזמן, הלך המחשבה מתרחב שוב לאחר הלידה ואנחנו מתפנות לחזור ולחשוב על היבטים נוספים בחיים שלאו דווקא קשורים לילדים שבבית.

גם את שוקלת לעשות שינוי? מרגישה מבולבלת? תהליך אימון אישי או קבוצתי לאימהות השוקלות שינוי בקריירה. להשארת פרטים וקבלת מידע לחצי כאן.

ניצן גבאי משען, מאמנת ויועצת בתחום הורות וקריירה. בעלת M.A בהתנהגות ארגונית וניסיון של 12 שנים כמנהלת משאבי אנוש בארגונים. מוסמכת כמאמנת אישית מטעם איק"א ולימודי אימון הורים ממכון אדלר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט