יו יו 2018 גדול
[ssba]
הנקה

קפיצת גדילה: מתי זה קורה, איך מזהים אותה ומה זה אומר בכלל?

בדרך כלל התינוק שלך רגוע, חמוד ויונק בול כל 3 שעות. אבל פתאום משהו קרה, הוא כל הזמן רוצה ציצי, לא רגוע, ולא שקט. את משתגעת ולא יודעת מה לעשות? ואז, נופל האסימון. מישהי אמרה לך שיש דבר כזה "קפיצת גדילה". אז בואי נעשה סדר בכל מה שקשור ל"קפיצת גדילה". איך מזהים אותה? מה עושים כדי להתכונן אליה? איך מתמודדים אתה? והאם, באמת, נגמר לי החלב?

מה זו קפיצת גדילה?
חלב אם (להבדיל מתמ"ל) הוא מוצר דינמי שמשתנה כל הזמן. תינוק יונק, יונק כל הזמן פחות או יותר את אותה הכמות (90-120CC בהאכלה). התינוק גדל והצרכים שלו משתנים והכמויות נשארות זהות, אבל החלב משתנה ומתאים את עצמו לגיל התינוק. כדי שהגוף שלנו ידע לעשות את השינוי הזה התינוק מאותת לנו שהגיע הזמן. ואז התינוק יונק בתדירות מאוד מאוד גבוהה ובאינטנסיביות מאוד גדולה למשך 24-48 שעות. בתום קפיצת הגדילה, החלב משנה את הרכבו ומתאים את עצמו לגיל התינוק על פי הזיכרון של הגוף מתאריך הלידה.

מתי זה קורה?
או! זה קל. כדי שהתינוק לא יבלבל אותנו, יש זמנים קבועים שכל התינוקות (כמעט) עושים בהם קפיצת גדילה:

• 3 ימים (בלילה השני שאחרי הלידה)
• 7 ימים
• 3 שבועות
• 6 שבועות
• 3 חודשים
• 6 חודשים
• וכן הלאה כל 3 חודשים

לעיתים, יש ירידה בכמויות החלב מכל מיני סיבות. יש תינוקות שיעשו קפיצת גדילה יזומה (בלי קשר לזמנים שכתובים פה) כדי להגביר את כמות החלב. כך במקרים כמו מחלה של התינוק שמתפעל את המערכת החיסונית שלך כדי לקבל ממך את הנוגדנים שהוא צריך, סטרס מאוד גדול שחווית, הגדלת המרווחים בין ההנקות בגלל חזרה לעבודה או מכל סיבה אחרת. ולפעמים קפיצת גדילה מתרחשת בלי שלגמרי נבין למה.

מה עושים בקפיצת גדילה?
מניקים מניקים מניקים! למרות התחושב שיש בעיה בכמויות החלב ושהתינוק שלך רעב ולך אין מספיק חלב, הגירוי שהוא יוצר יגביר את כמות החלב ויגביר את הייצור. ככל שתניקי יותר, קפיצת הגדילה תסתיים מהר יותר. שילוב בקבוקים במהלך קפיצת הגדילה לא תפתור את הקפיצה אלה רק תאריך אותה.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

איך מתכוננים לקפיצת גדילה?
יום לפני קפיצת הגדילה הכיני לעצמך אוכל ליום שלמחרת. אוכל זמין ונוח לאכילה עם יד אחת. תמלאי 2 בקבוקי מים נוחים לידך, בקשי מבן הזוג שלך להגיע קצת יותר מוקדם מהרגיל כי מחר כנראה שתצטרכי עזרה, בטלי את הדייט עם החברות בקפה ותשמרי אותו לשבוע הבא. ואם יש לך חברה תומכת, בקשי ממנה שתבוא אליך להעביר איתך את היום. בחרי סדרה/סרט שממש בא לך לראות (זה הזמן הכי טוב לסרט בנות מלא צחוק ואוסיטוצין – זה יגביר את החלב).

קפיצת גדילה או בשמה הנוסף "הנקת אשכולות" היא מצב מבורך של תקשרות בינך לבין תינוקך. הוא מאותת לגוף ומתאים את החלב לצרכים המשתנים שלו. הכיני את עצמך לקפיצת גדילה וסמכי על הגוף שלך שיעשה את העבודה הכי מדוייקת לתינוק שלך.

שלומית הולצברג חיים היא דולה, מדריכת הכנה ללידה, מדריכת הנקה ומדריכת עיסוי ויוגה לתינוקות. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצי כאן. ואם את מרגישה שאת צריכה לשאול, לדבר, להתייעץ, את מוזמנת לפנות אל שלומית ממש כאן.

הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט