יו יו 2018 גדול
[ssba]
הריון ולידה

מי בכלל צריך קורס הכנה ללידה? (או דברים שלמדתי מבייבי בום)

אמש שודר הפרק הראשון של העונה השלישית של בייבי בום. בין אם התכנית הזו מעוררת בנו התרגשות וציפייה או לחוש רצון לביקורת ורתיעה, אבל אי אפשר להישאר אדישים להתרחשויות בה. שימו אשה כואבת, חרדה ומצפה עם בן זוג חרד ומצפה, צרפו אליהם מיילדת שמצפה (לדעת שהיא סיימה עוד לידה מוצלחת) וקיבלתם תמהיל מושלם של מתח, דרמה ודמעות. ועוד לא אמרנו כלום על הדמויות הנוספות שמקיפות את היולדת ושופכות עליה מכל טוב, וגם לפעמים עצות שהיא לא רוצה כל כך לשמוע. אבל דבר אחד מצליחה בייבי בום להעביר יותר מכל מאמר כזה או אחר שתקראו: לא צריך יותר מפרק אחד בשביל להבין כמה כדאי להגיע ללידה מוכנות.

לא פשוט ללדת. צריך לומר את זה בקול רם וצלול, ועלינו, הנשים, מוטלת האחריות העיקרית לוודא שאנחנו יודעות לקראת מה אנחנו הולכות. שברור לנו התהליך, הקשיים, שאנחנו מבינות שזה כואב ומפתיע ולא דומה לכלום שעברנו קודם. חשוב שנפנטז מה אנחנו רוצות שיקרה ויחד עם זאת נדע לאמץ בדמעות גם תסריטים שלא הולכים כמתוכנן. חשוב שיהיה אתך צוות מקצועי ומנוסה, חשוב שתהיה אתך מיילד קשובה, רגישה ומקצועית שתדע לעזור לך ככל שניתן כי לשתיכן יש משימה אחת: שבסוף התהליך יגיח תינוק בריא היישר לזרועתיה של אמא בריאה. ולכן, לא מספיק רק לקרוא על, או לשמוע מ, או לצפות ב.. חשוב שכל אחת מאיתנו תכיר את עצמה, את הגוף שלה, את היכולת שלה – ואת זה לא עושים בחדר הלידה אלא הרבה קודם לכן. בהכנה ללידה במובן הכי רחב שלה. בדיוק כפי שאת מבררת מה מותר לך לאכול בהריון, איזו פעילות גופנית אפשרת, מה אומרות תוצאות הבדיקות – כך בדיוק חשוב שתכיני את עצמך ללידה ויש לך תשעה חודשים לכך. (חשוב לי לציין שכל זה נאמר בלי שמץ של ביקורת על היולדות שהוצגו בפרק אמש. ממש לא. ברור שהמציאות היא הרבה יותר מורכבת).

אפשר היה לחשוב שתשעה חודשים של הריון יספיקו לנו, הנשים, להתכונן לקראת בואו של התינוק החדש. הרי את השינויים אנחנו מרגישות היטב בכל רמה ובכל מקום, בגוף, בנפש, במחשבות וברגשות, וכן, לא נעים להודות, גם בתגובות המעט, איך לומר, דרמטיות לעתים. ואם את מאד רוצה להבין מה קורה לך ולהיערך לקראת היום הגדול, הרי שהמוני ספרים וחומרים זמינים כל כך לקריאה וללמידה באינטרנט מאפשרים לך לקבל מידע בלי מאמץ, תוך כדי שאת אוכלת/נוסעת/עושה ספורט/ בוהה בטלוויזיה/מתקשה להירדם בלילה, ומקסימום תוכלי לשאול חברה, אמא או את אחותך איך זה היה להן. אז בשביל מה לבזבז את מעט הזמן הפנוי שעוד נותר לפני המפץ הגדול, בקורס הכנה ללידה? ובעצם, כבר דורות שנשים יולדות, והכל ידוע ומוכר – אז מה נותר לחדש לך?

האמת, שדי הרבה. בעיקר אם זו הפעם הראשונה שאת נערכת ללידה, אבל לא רק. לקורס הזה אמנם אין שם סקסי במיוחד, אבל הוא יכול לעשות לך ולבן זוגך את כל ההבדל.

הנה 5 סיבות לקחת קורס הכנה ללידה:

1. זו הזדמנות נהדרת עבורך ועבור בן הזוג שלך לקיים דיאלוג על פנטזיות, ציפיות וחששות שיש לכל אחד מכם לקראת הלידה. אפשר להבין יותר טוב איך כל אחד מגיע אל החוויה הזו ואיך הוא יכול לקחת בה חלק באופן שיעצים את הזוגיות שלכם ברגע שהוא מורכב ורגיש מאין כמותו. זה גם קצת מיישר קו מבחינת היכולת של בן הזוג להתחבר לחוויית ההיריון, שלא כצופה מן הצד בבטן המתעגלת, אלא כשותף פעיל ומשמעותי.

2. כדי להיות בטוחים שאתם מקבלים מידע שהוא מקצועי, אמין ורלוונטי, ולא מסתמכים על תיאוריות או תיאורים כלליים ששאובים מחוויות של אחרים. חשוב שתבינו את המושגים שקשורים בתהליך הלידה ושיעזרו לכם לדעת מה קורה סביבכם ברגע האמת, ולשם כך אין כמו שיחה בגובה עיניים עם אשת מקצוע שיכולה גם לענות על שאלות וגם לתת כלים פרקטיים שמתאימים לכם, אותם תוכלו לקחת לחדר הלידה.

בייבי בום. צילום מסך
בייבי בום. צילום מסך

3. כי הכנה מוקדמת לחוויה שהיא כל כך מכוננת בחייכם תעזור לכם לבנות סיפור לידה טוב יותר, זיכרון מוצלח יותר, שיש בו נרטיב של שליטה ובחירה ולא של תחושת תסכול וחוסר אונים. בלידה יש הרבה מקום ללקיחת אחריות על מה שמתרחש, על החלטות שצריך לקבל, על האופן שבו כל אחד מכם "נמצא שם". אבל האחריות הזו אינה נולדת בחדר הלידה, אלא מתגבשת מתוך ידע שאספתם על התהליך מחד ומה שאתם לומדים על עצמכם מאידך. איזה סוג של אנשים אתם? מה מתאים לכם? איפה הקווים האדומים שלך בלידה? ואיפה שלו? מה חשוב לכם שיהיה וממה אתם רוצים להימנע? איך אתם מתמודדים עם כאב, עם אכזבה, עם שינוי בתכנית המקורית, כפי שקורה לעתים בלידה? את כל אלו תוכלו לברר עם עצמכם בעזרת ההדרכה וההכוונה שתקבלו בקורס.

4. כי אנחנו כבר לא ממש חיים בשבט שבו כל אישה יכולה ללמוד באופן יום יומי כמעט, בלתי אמצעי, על נשיות, אימהות, הריון ולידה. איבדנו משהו מאלמנט החניכה הזה, של אישה לרעותה. ולמעשה, נדרש מאיתנו לבנות את מקור התמיכה הזו באופן מלאכותי ובדרך כלל עם הגבר שלצדנו. בקורס הכנה ללידה תוכלו גם לייצר את התמיכה הזוגית ההדדית הזו וגם לקבל תמיכה חברית מצד זוגות נוספים, נשים וגברים, הנרגשים ומצפים, ממש כמותכם.

5. האמת, פשוט משום שזו דרך לא רעה בכלל להתחיל ולהפנים שלא הכל אינסטנט ו"יהיה בסדר". יש כאן תהליך לעבור, ויש זמן מנטלי שצריך לפנות עבורו, לתרגל סדר עדיפות, לקחת אחריות. להיות הורים.

עירית חן מלמד היא אמא ל-4, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית/ מדריכת ומנחת אימהות ותינוקות אחרי לידה/מפענחת ציורי ילדים, בעלת הסטודיו אנימא | מקום של אימהות בעמק חפר. בסטודיו קורסי הכנה ללידה בקצב שלכם בהדרכת מיילדת מוסמכת ומורה בכירה ליוגה נשית. מתאים לזוגות בהריון החל מהשבוע ה-28 ועד השבוע ה-35. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן


 

אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

כתבות נוספות שיוכלו לעניין אותך:
המדריך השלם להריון בזמן הקיץ
אומרים שהיו פה הריוניות שמחות לפני שנולדתי
כל מה שרציתן לדעת על זירוז לידה

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960