יו יו 2018 גדול
[ssba]
תוכן מקודם

הכירו את ההברקה החדשה של בייביביורן

אין ספק שמנשא הוא אחד המוצרים הכי הכרחיים עם תינוק. עם ילד אחד זה פשוט הפינוק והנוחות לשניכם, עם שניים ויותר זה כבר ממש הכרח.

למה צריך לשים לב כשבוחרים מנשא? המומחים של בייביביורן מסבירים:

הראש
ראשו של תינוק בן יום מהווה כשליש ממשקל גופו, אך הצוואר שלו לא מספיק חזק כדי להחזיק את הראש לבד, ולכן תינוקות זקוקים לתמיכה לראש ולצוואר. "תינוקות נולדים עם רמה מסוימת של טונוס שרירים ומנסים להחזיק את הראש הכבד שלהם ברגע שהם שוכבים על הבטן של האמא, מיד אחרי הלידה", אומרת פיזיותרפיסטית הילדים קמילה וון לורינצקי משבדיה. לדבריה, לא אמורים לשחק או להחזיק את התינוק באופן רגיל, אלא באופן שמחזק את השרירים שלו. "תינוקות נהנים מאוד לשכב על הבטן שלהם כשהם ערים. פעולה זו מפתחת אוטומטית את שרירי הצוואר והכישורים המוטוריים שלהם", מסבירה קמילה.

תינוקות גם מפתחים את שרירי הצוואר שלהם כשנושאים אותם במנשא, כיוון שהם רוצים להציץ מפעם לפעם על הפנים של אמא או אבא. "כשנושאים תינוק קטן בידיים, באופן אינסטינקטיבי מערסלים את הראש של התינוק. אך כשנושאים את התינוק במנשא, חשוב להשתמש במנשא לתינוקות שמעניק לו תמיכה נכונה לראש“. גוראן קנדורף, אורתופד ילדים במרכז הרפואי אלריס ובבית החולים לילדים ע“ש אסטריד לינדגרן בשטוקהולם, שבדיה.

מפרקי הירכיים והרגליים של התינוק
"כשבוחרים מנשא לתינוקות, חשוב שמשקל הגוף של הילד יחולק באופן שווה ושעמוד השדרה שלו יזכה לתמיכה נכונה", אומר ד"ר גוראן קנדורף, אורתופד ילדים במרכז הרפואי אלריס ובבית החולים לילדים ע"ש אסטריד לינדגרן. חשוב לקחת בחשבון את המיקום של מפרקי הירכיים והרגליים במנשא.

משקל הגוף
כשבוחרים מנשא, חשוב שמשקל הגוף של הילד יחולק באופן שווה ושעמוד השדרה שלו יזכה לתמיכה נכונה.

תנועה
תינוקות בוחנים את גופם ומנסים את החושים שלהם כבר בתור עוברים, ומפתחים את אהבתם לתנועה ברחם. לאחר לידתם, הם ממשיכים לפתח את יכולת התנועה. תינוקות קטנים צריכים הזדמנויות לזוז. נשיאת התינוק במנשא מעניקה לו מרחב לנענע את הזרועות ולבעוט ברגליים בחופשיות, תוך הנאה מהקרבה אליכם.

מגיל אפס. מנשא בייביביורן WE
מגיל אפס. מנשא בייביביורן WE

אז מה כל כך מיוחד במנשא WE

אם עד עכשיו חשבתם שלמנשא בייביורן יש רק תנוחה אחת עליכם (לא משנה אם התינוק מפנה את פניו פנימה או החוצה), למנשא החדש כבר יש 3 צורות נשיאה והוא מתאים לתינוק מגיל אפס. "התחלנו בעצם בשאלה: מה רוצים ההורים המודרניים מהמנשא לתינוקות?" מספר דייוויד קרפטקיס ת'אלן, מפתח מוצרים בבייביביורן שבדיה. "בראש ובראשונה, הוא צריך להיות בטוח ובטיחותי במהלך השנה הראשונה, הכה חשובה עבור התינוק. שנית, הורים רבים רוצים להמשיך להשתמש במנשא כאמצעי נשיאה במשך שנתיים נוספות, כשהילד גדל. לבסוף, השימוש צריך להיות קל ופשוט. כך שהשם הזמני של המנשא היה בעצם 'מנשא קל'".

'המנשא הקל' עבר דרך ארוכה עד שקיבל את שמו הסופי – מנשא לתינוקות WE. כל צוות הפיתוח עבד עליו, רופאי ילדים ואורתופדים בחנו אותו בקפידה ומספר משפחות נסייניות בדקו אותו בפועל על ידי נשיאת ילדיהם. בדרך כלל לוקח מספר שנים עד לקבלת המוצר המוגמר. "לפני שהגענו לגרסה הסופית של המנשא עברנו מאות גרסאות שונות. התאמנו את הפרטים הקטנים והוספנו שיפורים קלים כדי שהמוצר הסופי יענה על כל הדרישות והצרכים, הן של הילד והן של ההורה", מסביר דייוויד. "אתה צריך להיות מסוגל להתעורר באמצע הלילה וללבוש את המנשא עם התינוק בפנים".

bc-we-3ways-gallery-002 bc-we-3ways-gallery-003

 

 

 

 

"ילדים יושבים בנוח במנשא של בייביביורן בגלל שהמשקל שלהם מתחלק על פני שטח גדול מאוד", מציין ד"ר גוראן קנדורף, אורתופד ילדים ואחד ממספר מומחים רפואיים שלקחו חלק בפיתוח המנשאים החדשים של בייביביורן. "כדי לוודא שהתינוק יושב בנוח ובבטחה, אתם אמורים להיות מסוגלים להכניס יד בין גב התינוק למנשא – זה סימן לכך שהלחץ מדויק". במנשא לתינוקות WE וגם בכל שאר המנשאים של בייביביורן, התינוק זוכה לתמיכה חזקה אך מספיק גמישה לגב ולצוואר. התינוק יושב כך שמפרקי הירכיים שלו בתנוחה ארגונומית שאינה מקובעת. המנשא מעניק חופש תנועה לרגליים ולידיים, וזה חשוב להתפתחות ולבריאות של תינוקות קטנים במיוחד.

גם ד"ר אמנדה וייס קלי, ראש מחלקת רפואת ספורט לילדים בבית החולים לתינוקות וילדים Rainbow ומרצה לרפואת ילדים באוניברסיטת Case Western לקחה חלק בבדיקת ההיבטים הארגונומיים במנשא. "כדי להבטיח שמפרקי הירכיים ועמוד השדרה של התינוק נמצאים בתנוחה נוחה כשהוא יושב במנשא, עליו לשבת בפישוק רחב, עם תמיכה טובה לגב ולצוואר".

לפרטים נוספים ולרכישה לחצו כאן.

*הכתבה נכתבה בשיתוף בייביביורן ישראל

 

עוד בנושא:
מיתוסים שספרו לי על טרמפולינה לתינוק

תוכן מקודם   תגיות: בייבי ביורן
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט