פמינה גדול
[ssba]
תוכן מקודם

מילה של דולה: הכירי את המכשיר שכדאי לך להוסיף לרשימת ההכנה ללידה

כשאני מדברת על משככי כאבים בקורסי הכנה ללידה, המילה הראשונה שעולה לנשים היא "אפידורל". הרי בכל זאת, זהו משכך הכאבים הנפוץ ביותר, המוכר ביותר והשכיח ביותר. אבל ישנן עוד אלטרנטיבות, טובות, זמינות, שאינן כוללות מחטים או חומרים כימיים, והכי חשוב – שאפשר להשתמש בהם ולהפסיק אותם מתי ואיפה שאת רוצה, את אפילו לא חייבת להגיע אתם לבית היולדות ויכולה להתחיל את השימוש בהם כבר בבית.

רוצה לזכות במכשיר שיקל לך על הכאבים בלידה ללא התערבות רפואית? להשתתפות בפעילות לחצי כאן.

האלטרנטיבה שאני רוצה לספר לכן עליה היא מכשיר ה-cefar femina, המוכר יותר כמכשיר טנס. מדובר במכשיר קטן, בגודל של כף יד, שמייצר גירוי חשמלי תחושתי (TENS טנס) ומיועד במיוחד לנשים בהריון, בלידה ואחריה. הטנס מספק פולסים חשמליים עדינים ומשמש כשיטת טיפול מוכחת ובטוחה בקרב מטפלים ופיזיוטרפיסטים – בדרך כלל כל מי שהיה בטיפול פיזיוטרפיסטי השתמש במכשיר כזה.

הפולסים החשמליים שהמכשיר מספק מסייעים בהקלה בכאבים במהלך ההיריון, ובמהלך צירים הפולסים החשמליים מעכבים את אותות הכאב הנשלחים למוח, וכך קל יותר להתמודד עם הצירים. לאחר הלידה ניתן להיעזר בו על ידי עיסוי והרפיית השרירים. מכשיר הטנס יוצר במיוחד כדי לעזור לנשים בתקופת ההריון והלידה ומותאם לצרכיהן. למכשיר 5 תוכניות המותאמות לשלבים השונים בהריון, בלידה ואחריה ומטפלים במגוון סימפטומים ומיחושים בתקופה הזו.

18

המכשיר מגיע עם ערכה מאוד מסודרת ומכיל 4 אלקטרודות שניתן להניח במקום הכואב (לא על הבטן במהלך ההריון או הלידה), שלט שמאפשר לך להפעיל ולהפסיק את הגירוי במהלך הצירים וסרט נוח כדי שתוכלי להניח את המכשיר על הצוואר ולא להחזיק אותו בחוסר נוחות.

ישנן המון שיטות וכלים להתמודדות עם צירים וכאבים במהלך הלידה, החל ממים שמסייעים להרפייה והתמודדות עם הכאב, עיסויים, תנועתיות, נשימה ועוד. היתרון בטנס הוא שיש לך כלי קטן ונוח שמרגיע ומקל על הכאב בלי שתהיי תלוייה באף אחד (עיסויים), ובמקומות שבהם את צריכה להסתובב (באוטו בדרך לחדר הלידה) ולא יכולה להיכנס למים.

pixabay
pixabay

בכל ציר ניתן ללחוץ על השלט הקטן שמפעיל את הזרמים החשמליים שמפחיתים את הכאב, דבר המסייע לנשים להרפות, לנשום ולהתקדם בלידה באמצעים טבעיים ובלי צורך במשככי כאבים רפואיים.

הגוף שלנו קסום, ובמהלך לידה הוא יודע לעזור לנו להתמודד עם הכאב על ידי הפרשה של אנדרופינים שהם "משככי הכאבים" הטבעיים של הגוף. הטנס מגביר את הפרשת האנדרופינים, ולכן מסייע גם בטווח הארוך להפחתת הכאב וגם בהרגעה שמסייעת לצוואר הרחם להיפתח.

כמו כל דבר בחיים, לא הכל נכון לכולן, לא לכל אישה תחושת הפולסים החשמליים תהייה נעימה ויש נשים שמדווחות אפילו שהמכשיר "מעצבן" אותן, אבל האפשרות שהוא יקל עליך אפילו במעט במהלך ההריון, בלידה או אפילו אחריה, שווה בהחלט את הנוכחות של המכשיר בחייך. יכול להיות שבשלבים המוקדמים של הלידה המכשיר יעשה פלאים ובשלבים מתקדמים יותר יהיה פחות יעיל לך, אבל אם תרוויחי כמה צירים קלים יותר ותוכלי לנוח בהם וביניהם, הרווחת את הכל.

יש נשים שאני מלווה שמצהירות בצורה מאוד חותכת כבר בפגישת ההיכרות שהן רוצות אפידורל וכמה שיותר מהר. כמובן שזו דרישה מקובלת וכל אישה יודעת מה נכון לה. אבל ההמלצה, גם של הצוותים הרפואיים וגם שלי כמלווה בלידה, היא להשתדל לקבל אפידורל רק לאחר פתיחה של 4 ס"מ כדי להימנע מההשלכות הפחות חיוביות של האפידורל (ריפיון השרירים ברצפת האגן שעלול לגרום לכניסה לא טובה של התינוק לאגן ועלול לגרור התערבויות נוספות בהמשך הלידה).

אז גם אם החלטת לקחת אפידורל כמה שיותר מוקדם, ועד שתגיעי לפתיחה של 4 ס"מ יהיו לך מן הסתם צירים – הטנס יכול להיות הפתרון הזמני שיאפשר להקל בכאב ולהגיע לפתיחה המתאימה קצת יותר בקלות.

ומה אחרי הלידה? אווו! גם לזה המכשיר הנפלא הזה נותן פתרון. לעיתים בעקבות לידה שהיתה מאוד אינטנסיבית לגוף, בימים שאחרי הלידה הגוף כואב ותפוס, שימוש במכשיר לצורך הרפייה השרירים ועיסוי המקומות הכואבים יכול מאוד לסייע עוד במהלך האישפוז במחלקת היולדות ולאפשר לך התאוששות קלה יותר מהלידה.

אז כחלק מההכנות לקראת הלידה: הקניות, אריזת התיק, הלמידה של כל המושגים, ההיכרות עם הדולה שלך, תשיגי לעצמך cafar femina שילווה אותך בהריון, בלידה ואחריה.

את ה-cefar femina ניתן לשכור או לרכוש. לפרטים נוספים ולרכישה לחצו כאן.

שלומית הולצברג חיים היא דולה, מדריכת הכנה ללידה, מדריכת הנקה ומדריכת עיסוי ויוגה לתינוקות. 


הכתבה נכתבה בשיתוף חברת דין דיאגנוסטיקה.

פמינה בינוני
תוכן מקודם   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


פמינה בינוני