יו יו 2018 גדול
[ssba]
שינה

מיטת מעבר: מתי, למה ואיך?

"התינוק לבד במיטה, ואז פתאום את שומעת בום ובכי היסטרי. את מגיעה בריצה ומגלה שהילד שלך יצא מהמיטה שלו ונפל". זה קרה לי, וזה קורה הרבה. אז איך נמנעים ממצב כזה, ואיך עושים את המעבר בצורה הטובה ביותר?

מיטת מעבר או מיטת נוער
לא ניכנס לסוגיה הזו של מה עדיף. ההתנהלות מבחינתי היא אותו הדבר, תעשו מה שמתאים לכם, אני מדברת על מיטת מעבר באופן כללי בכתבה.

לפני שנתחיל, חשוב מאוד להבין שמעבר למיטת מעבר לא פותר בעיות שינה. אם כבר להיפך, ברוב המקרים הוא רק מחריף אותן. אם הילד שלכם לא יודע להירדם בעצמו וזקוק לעזרה, במיטת מעבר הוא יכול לצאת באופן עצמאי, וכך אתם עלולים למצוא את עצמכם מבלים שעות בהרדמות מתישות. לכן, עדיף להתחיל תהליך של לימוד הירדמות עצמאית ומעבר למיטת מעבר בליווי מקצועי על מנת לעשות זאת בצורה המהירה והאופטימלית ביותר.

מתי כדאי להעביר
1. כאשר התינוק מגיע עם בית החזה למעקה וקצת מעל (וזאת כאשר הבסיס ממוקם בצורה הנמוכה ביותר במיטה). כך גם הסיכוי שהוא יוכל לצאת מהמיטה גדל.
2. ברגע שהילד מראה סימנים של נסיונות יציאה והרמה של רגל בנוכחותכם.
3. הילד ישן עצמאית ואתם רוצים לפתח אצלו בגרות באזור גיל שנתיים.

איך עושים את זה
שתפו את הילד לכל אורך התהליך. הכינו אותו שהוא עומד לקבל מיטה של גדולים. אם המיטה כבר ברשותכם הראו לו אותה. תבחרו אתו מצעים ותסדרו את המיטה יחד, תתנו לו הרגשה שהוא מחליט ושזו חוויה משותפת.
אל תעבירו את הילד סמוך ללידה של אח חדש כדי שהוא לא יקשר את זה לתינוק. אל תעבירו את המיטה שלו לאח החדש בסמוך לכל האירועים. עשו הפרדה: הוא עובר למיטה של גדולים כי הוא גדול, בלי קשר לאחים חדשים ומגבלות טכניות. לאחר שתעבור תקופה של צינון, כמובן תוכלו כבר להשתמש במיטה שלא היתה בכלל בשימוש עד עכשיו.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

אז אחרי שהמיטה מוכנה והילד מתרגש, מגיע השלב המאתגר ויש שיגידו, הקשה ביותר – ההרדמה.

ההתנהלות שלכם ביום הראשון של המעבר תקבע את הטון להתנהלות בהמשך, לכן אסרטיביות ועקביות הן מילות המפתח.

שימרו על שיגרה רגילה בבית, סדר יום רגיל וטקס השינה הקבוע. ההרדמה בעצם ממשיכה במתכונת הקבועה שלה, רק במיטה החדשה.

יש ילדים שירדו כבר בערב הראשון מהמיטה, אבל יש כאלו שייקח להם קצת זמן להבין שאפשר לרדת. ברגע שהילד ירד מהמיטה ויצא מהחדר, החזירו אותו למיטה והסבירו לו שנשארים במיטה. גם אם הוא ירד המון פעמים החזירו אותו כל פעם בשיטתיות, בלי לצעוק, בלי לוותר, כך המסר יעבור בצורה טובה וההמשך יהיה קל יותר. כל יום תצטרכו לראות שיפור בהרדמה.

במידה ובמהלך הלילה הילד מגיע למיטה שלכם, קומו והחזירו אותו למיטה שלו (זאת בהנחה שאינכם מעוניינים כי הוא ישן אתכם במיטה מדי יום). מספיק שפעם אחת לא תשימו לב והוא ישן אתכם, הניסיונות לעבור ימשיכו.
זכרו ילד שיש לו הרגלי שינה טובים, ישן טוב בכל מקום בלי קשר למיטה שלו.

אם יש שאלות נוספות, אשמח לענות לכן.

יקירה גז, יועצת שינה תומכת הנקה. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן.

כתבות נוספות של יקירה גז:
10 הדיברות לשנת לילה נכונה
4 מיתוסים על הנקה ושינה
הכניסה למסגרת והשפעתה על התינוק

 

שינה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960