יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

מחקר חדש: למה לא כדאי לקלח את התינוק ישר אחרי הלידה?

ברגעים הראשונים אחרי לידה, אנחנו עדיין כל כך בשוק, ובתוך כל הכאוס המבורך הזה כמובן, "לוקחים" לנו את התינוק לבדיקות, חיסונים ומקלחת ורחצה. אמנם מגמת ה"אפס הפרדה" תופסת תאוצה יותר ויותר כיום, אך עדיין רוב התינוקות עוברים את השגרה הידועה.

רבות כבר דובר על הורניקס, החומר הלבן והחמאתי הזה שמרוח על תינוק שרק נולד, ונראה לנו כמו "לכלוך" שכדאי לנקות ולהוריד ממנו. מחקרים רבים הראו בעבר כי לורניקס סגולות רבות וכי עדיף לא לקלח את התינוק מיד אחרי הלידה, כמו שנהוג ברוב בתי החולים בעולם, ולתת לו להישאר עוד קצת מרוח ולהרוויח תוך כדי את יתרונותיו הרבים לעור.

הורניקס הוא חומר ייחודי לבני האדם המורכב 80% ממים, 10% שומן ו- 10% חלבונים. עד השבוע ה27 העובר חשוף ואינו עטוף בורניקס. תינוק שנולד לפני הזמן בדרך כלל יוולד מרוח כולו, תינוק שנולד בזמן יאבד חלק ממנו ותינוק שנולד בשבוע 41-42 לרוב נולד כבר בלעדיו ועם עור מקומט, עקב החשיפה של העור עם מי השפיר.

מחקר חדש בבית החולים ע"ש שרמן שבאלגין, אילינוי התווסף לרשימת המחקרים הרבים בנושא, ומצא כי לורניקס חשיבות בריאותית של ממש. במחקר נבדקו תינוקות שלא קולחו לפחות 14 שעות מרגע הלידה.

אחוז התינוקות עם היפותרמיה (חום גוף נמוך) ירד מ -29% ל -14% אצל תינוקות שנשארו עם הורניקס. שיעורי ההיפוגליקמיה (ירידת סוכר בדם) ירדו מ -21% ל -7% בחודש הראשון, ואולי אחד הממצאים היותר מדהימים – שיעורי ההנקה עלו מ -51% ל -71%, וזאת כי נמצא שהורניקס עוזר לתינוק להריח ולהתחבר בקלות לאמו.

כעבור 9 חודשים שיעורי ההיפותרמיה ירדו ל -7% ושיעורי ההיפוגליקמיה ירדו ל -4%, ושיעורי ההנקה עלו ל-78%.

בעקבות המחקר ששה בתי חולים באילינוי כבר אימצו לאחרונה את מדיניות ה- 'wait to bathe', המתחילה לתפוס תאוצה יותר ויותר בארצות הברית, ולפיה בתי חולים מחכים ולא רוחצים ישר את התינוק.

והנה תמונה ויראלית של תינוק מרוח בורניקס עם טענה נוספת לגבי יתרונותיו:

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960