יו יו 2018 גדול
[ssba]
מגזין

מה מבהיל באבא שמתקלח עם בתו בת השנתיים?

בשבוע שעבר הרשת געשה על תמונת רחצה של אב ובתו בת השנתיים. את התמונה פרסם סטנדאפיסט הולנדי שגרם לתגובות ושאלות רבות על עירום ומיניות.

אז מה נכון? האם אבא יכול להתרחץ עם בתו הקטנה? עד מתי נכון שאמא תקלח את בנה הקטן? למה אנחנו כל כך מתביישים לדבר על מיניות? והאם יש קשר בין עירום ומיניות?


העלה תמונה שלו ושל בתו בת השנתיים באמבטיה והסעיר את הרשת


אנחנו חברה מאוד מגוונת ביחס לעירום. יש כאלה שגם מרפק של אישה נחשב לעירום מדי, כאלה שנוח להם עם הנקה בציבור, כאלה שלא, כאלה שמסתובבים עירומים בבית וכאלה שמעדיפים פיג'מות. אז הכל תלוי בכמה אנחנו מרגישים נוח עם העירום של עצמנו, וכמה נוח לנו עם עירום של אחרים.

מקלחת משותפת יכולה להיות חוויה נינוחה ומהנה, כל עוד שני הצדדים מרגישים כך. בושה מתחילה להתפתח איפשהו בגיל 3. לכן אחרי גיל זה חשוב לשים לב לסימנים: האם לילדים נוח? האם הם מתחילים להתבייש מעצמם ומאחרים? אם הילד מסרב להיכנס למקלחת עם אמא, או רוצה שרק אמא או רק אבא יקלחו אותו, או אפילו מבקש להתקלח לבד (לא להתבלבל עם הבקשה של לבד שקשורה להתפתחות העצמאות שגם מתרחשת בשלב זה ועלינו לעודד אותה כמובן). יש לשים לב, זה יכול לקרות גם במקרה של אחים שמתקלחים יחד.

1934339_1065465150173153_3091339502098058489_n
התמונה שהעלה הקומיקאי הדני טורבן כריס לעמוד הפייסבוק שלו

חשוב לזכור – עירום ומיניות זה דבר טבעי. פרטי, אך טבעי. ולרוב האנשים קשה לדבר על זה. חשוב שנלמד להרגיש נוח בכך שנזכור שזהו דבר טבעי, כאשר אנו צריכים ללמד את ילדנו ולהקנות להם ערכים. החלטתם שהקטנים ירוצו בעירום בקיץ בים או בחצר? מצוין, אבל כשהילד מתחיל להתפשט בגן – זה לא בהכרח מתאים (כמובן שזה תלוי בגיל). כשאתם הולכים לשירותים ציבוריים – חשוב מאוד שתסגרו את הדלת בפני זרים. ילדים בגיל 3 מתחילים לגעת בעצמם ולגלות שנעים שם, לא להיבהל, זה תהליך פיזיולוגי טבעי. הסבירו להם שזה בסדר לעשות את זה, אבל בחדרם הפרטי ולא על הספה בסלון. יש מקום לכל דבר. וכמובן, התכניות הרבות שמציפות את מערכת החינוך בגיל הרך – גופי שייך לי ואין לאף אחד זכות לגעת ללא רשות. כן, גם לדודות שצובטות בלחי.

כשאתם תכבדו את הגבולות שלכם ושלהם, הם יכבדו את שלהם ושל אחרים.

לילדים עד גיל 8-9 אין מודעות למיניות. אין להם אובייקטים מיניים, וגם כשהם מאוננים – הם עושים זאת כי הם גילו זאת במקרה ועל הדרך גילו שזה גם ממש נעים להם, אז הם חוזרים על הפעולה. הורים לא אמורים להסתכל על ילדיהם כאובייקטים מיניים. ויש להפריד בין עירום למיניות. גם על מיניות חשוב לשוחח, והכל בהתאם לגיל, למקום ולסיטואציה.
אז מה נכון במקרה של התמונה של האב שמתקלח עם בתו? מה שנוח לכם, שמתאים לכם וגם מתאים לכם לצלם.

שתהיה מקלחת נעימה לכולם.

נעמה רבינוביץ', היא מטפלת משפחתית זוגית בגישה אינטגרטיבית. לפרטים נוספים ופגישת יעוץ לחצי כאן.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט