יו יו 2018 גדול
[ssba]
הנקה

מה כל כך מוזר בהנקה עד גיל שמונה?

נכון, הילד כבר ידבר שוטף, יאכל עם כולם סביב השולחן, ילך לבית הספר ואף יכין שיעורים, אבל להשלמה, עדיין יצרוך חלב של אמא – זה החזון של סופי רוז הבריטית.
החזון האישי, כלומר. החזון הכללי – לנרמל את כל נושא ההנקה בכלל, והנקה בגילאים בוגרים בפרט.

We're still feeding past Baboo's 4th birthday last month #normalizebreastfeeding #fulltermbreastfeeding

A photo posted by Sophie (@sophiesjoy) on

רוז, שמתגוררת בסינגפור, מגדלת את שיי, בנה בן ה-4.5 במסגרת חינוך ביתי, ודוגלת בגישת "הורות מקרבת". רוז טוענת שיש עדיין הרבה מחלוקת סביב נושא ההנקה, כשלמעשה מדובר בדבר טבעי ורגיל, שהופך בקלות לחלק מסדר היום.

"הייתי רוצה לחיות בעולם שבו אמהות מיניקות לא תתביישנה להניק בפומבי, עולם שבו לא תהיינה תגובות או תחושות שליליות בנושא, או פחד", אומרת רוז.

לשם כך, ועד שתהליך נרמול ההנקה ינחל הצלחה מוחצת, רוז פתחה ערוץ יוטיוב, בו היא מפרסמת סרטונים שלה מניקה. בסרטון שפורסם ב-31 באוקטובר מסבירה רוז מדוע היא אוהבת להניק לטווח ארוך.

"הצפייה בילדך יונק זה הדבר החמוד והמספק ביותר שתראי אי פעם" אומרת רוז " משהו קמאי ואמהי, יותר מכל דבר אחר, למעט הלידה".

כמצופה, רוז קיבלה גם לא מעט ביקורות, הקיצוניות שבביקורות משוות את הסרטים שהיא מפרסמת, בייחוד אלה בהם נראה שיי, בנה בן ה-4.5 משתעשע בשדהּ הגלוי, לפורנוגרפיה.

אם משהו בכתבה הזאת מוביל אתכן לחשוב שרוז היא סוג של 'דארמה' כזאת, בת של ילדי פרחים, אין רחוק מזה מהמציאות. רוז עצמה לא ינקה כילדה. "הורי עשו כמיטב יכולתם" אמרה רוז בריאיון לעיתון הסאן הבריטי, "אבל לא היה להם את הידע הפסיכולוגי שיש לנו היום… הורות מקרבת משמעה התייחסות מכבדת והגונה לילד, הכלת צרכיו הרגשיים במלואם. פרקטיקות כמו שינה משותפת והנקה מסייעות לתחושת קירבה וביטחון".

רוז מתכוונת להמשיך להניק את שיי עד שייגמל עצמאית. לדבריה, כיוון שילדים בכל מקרה מפסיקים לינוק בגיל 7 או 8, היא לא מודאגת מכך שתצטרך להמשיך להניק אותו באוניברסיטה.

הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180