יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

לנשנש כל הדרך למחשב: כך תשרדו את השעות הקשות במשרד בלי שוקולד

מכירים את השעות האלו במשרד? "השעות הקשות" בהן אתן מוצאות את עצמכן פותחות וסוגרות חלונות כך סתם, הולכות למטבחון למצוא משהו "מעניין" וחוזרות לשולחן עם עוגיה או שוקולד אחד או שניים מההוא שבדיוק חזר מחו"ל? ואז אתן קצת מתבאסות מזה ונשארות עם ההרגשה שזה לא בדיוק מה שרציתן ואולי סתם אכלתן.

לפני הכל והחשוב מכל, מותר לכן! מותר לאכול עוגיות, מותר לאכול שוקולד! מותר לאכול גם מאכלים שלא מוגדרים "בריאים", "מזינים" או כל הגדרה אחרת. כל עוד אנחנו שמות לב לתדירות ולכמות שאנחנו אוכלות, כל עוד אנחנו בוחרות במודע מה לאכול וכל עוד אנחנו נהנות ממה שאנחנו אוכלות ללא רגשות שליליים כמו רגשות אשמה או חרטה.

אבל כדי לשמור על איזון נכון, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

1. מפו את השעות הקשות
אצל רוב האנשים השעות הללו מתרחשות בין 15:00-17:00.

2. אכלו ארוחת צהריים בזמן
שימו לב מתי אתם מתחילים להרגיש רעבים ואל תדחו את ארוחת הצהריים. אם תגיעו לארוחה בדרגת רעב גבוהה, תאכלו כמות גדולה יותר שתכביד על מערכת העיכול ותגרום לתחושת עייפות וכבדות. תחושת העייפות מתורגמת אצלנו במח כצורך באנרגיה וזה מביא אותנו לחפש מאכלים המספקים אנרגיה זמינה, כלומר סוכרים.

3. אכלו ארוחת צהריים קלה לעיכול
סטייקים, מזון מטוגן, רטבים שמנים, מכבידים על העיכול וגם הם מובילים לתחושת עייפות שיכולה להביא אתכם לחפש את אותה קוביית שוקולד.

4. תמצאו את הסיבה שלכן
לאחר שזיהיתן את השעות הקשות, נסו לזהות את הגורם, את אותה הרגשה שגורמת לכן לקום מהכסא ולחפש. האם זה שעמום, תחושת רעב, עייפות, צורך בחברה ועוד. יש הרבה סיבות, נסו למצוא את הסיבה שלכן. אחרי שתמצאו את הצורך האישי שלכן יהיה לכן קל יותר לתת לכך מענה אמיתי. לדוגמה, אם אתן מרגישות שנמאס לכן לשבת ובא לכן להתאוורר קצת, והחבר'ה נמצאים במטבחון, לכו ותתרעננו שם קצת. שבו (או עמדו ונצלו את הזמן קצת לחלץ עצמות ולהתמתח) תדברו, תצחקו, בקיצור תעשו הפסקה ותחזרו לעבודה כשאתן מרגישות שניקיתן קצת את הראש והתאווררתן.

pixabay
pixabay

5. השעון הציקרדי
גופנו פועל על פי אותו שעון פנימי או "שעון ביולוגי" שטבוע בכולנו ומשפיע על תהליכים שונים הקורים בגופינו, קצב חילוף החומרים, טמפרטורת הגוף, שינויים הורמונליים. שעות אחר הצהריים הן שעות בהן רמת הערנות יורדת, היות ושנת צהריים לא באה בחשבון, הגוף שלנו מחפש תחליפים אחרים שייתנו לו אנרגיה. מה אפשר לעשות? קומו מהכסא, התמתחו, פתחו חלון (אמיתי, לא במחשב) או צאו החוצה ל5-10 דקות לנשום קצת אויר, שתו מים ושטפו את הפנים. שתו קפה או תה ירוק חזק.

6. עבודה בסביבה ממוזגת גורמת להתייבשות
התייבשות בדרגה קלה לא גורמת לאותם תופעות לוואי כהתייבשות המוכרת מהצבא או מטיולים, אך היא כן גורמת לירידה ברמות האנרגיה וגם יכולה להיות מתורגמת במח כתחושת רעב, בשל המיקום במח של מרכז הרעב ומרכז הצמא. לכן, שימו בקבוק מים ליד המחשב ובזווית העין ושתו מדי פעם או נצלו הפסקות התאווררות ולכו לקחת לכם כוס מים.

7. אין חגיגה בלי עוגה
עם 52 שבועות בשנה, כמעט בכל שבוע יש למישהו יום הולדת ואם לא יום הולדת אז חגים, הרמות כוסית ומה לא, סיבות לחגוג לא חסרות לנו. עכשיו אתן צריכות לבחור. מה לקחת ועל מה לוותר. אם מחלקים סופגניות ובערב יש לכם הדלקת נר עם המשפחה, אולי כדאי לוותר. אם מחלקים עוגת מוס אבל אתן יודעות שאחר כך אתן נשארות עם צרבת עד הערב אז אולי זה לא רעיון כל-כך טוב לאכול. אם החלטתן לוותר, שחררו גם את תחושת הפיספוס וההקרבה, זו לא העוגה האחרונה בעולם, בוויתור שלכן עליה הרווחתן משהו אחר, תחושת שליטה על ההחלטות שלכן ועל הבריאות שלכן.

שירה לוי , דיאטנית ראשית ויצ"ו ישראל, דיאטנית לאמהות, תינוקות וילדים. רוצה ששירה תגיע אליך למקום העבודה להרצאה או לסדנה לאורח חיים בריא וירידה במשקל? לחצי כאן

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180