יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

למה אסור להשאיר תינוקות לישון בכסא הבטיחות לאחר הנסיעה?

השבוע פורסמה ב-dailymail ובגופי חדשות גדולים נוספים, המלצה חדשה לפיה אסור להשאיר תינוק לישון בסלקל בסיום הנסיעה. הדבר פורסם בעקבות נתונים חדשים המראים כי יותר מתריסר ילדים מתחת לגיל שנתיים מתו לאחר שהושארו ישנים בכסא הבטיחות. את הנתונים פרסם כתב העת לרפואת ילדים האמריקאי, שחקר מקרי מוות של תינוקות מתחת לגיל שנתיים בשנים 2004-2008. לדברם מתוך 46 מקרים של ילדים מתחת לגיל שנתיים שמתו מחנק שקשור בישיבה ובכסאות, 31 מהמקרים קשורים לכסאות בטיחות ברכב. לפי המחקר ב-16 מהמקרים הסיבה היתה חנק מהרצועות של כסאות הבטיחות.

"הורים רבים משתמשים בכסאות בלי לדעת מה הסכנות שלהם". אומר דר' בטרה ממובילי המחקר. "אסור להשתמש בכסאות בטיחות כאזור שינה לתינוק מחוץ לרכב. ובוודאי אסור להשאיר אותם לא חגורים. הורים רבים לא מודעים לסיכון לחנק שיש בשינה בכסא". לתינוקות יש פתחי אוויר צרים וקטנים, ועדיין קשה להם להזיז את הראש והצוואר. כך פתחי האוויר עלולים להסגר כתוצאה מהתנוחה בה הם יושבים בכסא. על כן ההמלצה הרשמית בחודשים הראשונים היא לישון על הגב, וכמו כן על משטח ישר.

"כסאות בטיחות נועדו כדי להציל חיים" אומר ג'יסון מקלאוו, יצרן מוביל באירופה של כסאות בטיחות. "ובכל זאת משפחות רבות וגנים משתמשים בהם לקניות או בכלל לסחיבה. אין ספק שזה נוח, אבל זה יכול להזיק ואף לגרום נזק בלתי הפיך. תינוקות צריכים לשכב כשהם ישנים, בדיוק כמונו".

כזכור, בתחילת החודש מת תינוק בן 11 שבועות בארצות הברית אחרי שהושאר לישון בכסא בטיחות. לפי דוח המשטרה צוות הגן השאיר את התינוק ישן בחדר לבד כשהוא יושב בתוך כסא לא חגור. שעתיים אחר כך צוות הגן כבר מצא אותו כחול והזעיק מגן דוד, אך למרבה הצער זה היה מאוחר מדי.


עוד בנושא:
המלצה חדשה: להושיב פעוט נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים


 

צילום: pixabay
צילום: pixabay
כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180