יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות 3-6, 6-12, התפתחות
התפתחות

לגלות את העולם בכפות רגליים חשופות

האביב כבר פה, והימים מתחממים כל יום קצת. אנחנו מתחילות לאט לאט להוריד שכבות לקטנטנים ולחשוף את גופם לתחושות חדשות. ההתפתחות הסנסומוטורית שלהם תלויה בחשיפה למרקמים חדשים כבר בהתחלה. אלו יעזרו להם להסתגל לעולם וללמוד להתמודד עם שינויים ודברים חדשים.


כתבות נוספות של אווה כהן:
גירויים, הרגלים והתפתחות תינוקות


באמצעות כפות הידיים למשל, התינוק לומד להכיר את העולם, מרקמים וטקסטורות שונים ואת גבולות הגוף שלו, וכמובן גם לתקשר. כשהתינוק מתחיל להכניס ידיים לפה, ובהמשך צעצועים וכל דבר שנקרה בדרכו זו הדרך שלו לגלות את העולם. כשהוא מכניס את הרגליים לפה הוא לומד את גבולות הגוף שלו ומתחיל להבין שיש הפרדה בין פלג גוף עליון לתחתון, וכך הוא גם משתמש אחרת בתנועתיות של הגוף שלו.

ישנה חשיבות רבה לחשיפה של כפות הרגליים בכל שלב אצל התינוק. פעולה זו מלמדת אותו את תחושת הקרקע ועוזרת לו לדחוף ולהשתמש בכוח הכובד, ובכך לממש את היכולות המוטוריות שלו בצורה אורגנית ומאורגנת.

שימוש בכוחות הקרקע רלוונטי לכל שלבי ההתפתחות. בשלב השכיבה על הבטן התינוק מתחיל לדחוף את הרצפה ולגלות את כוח הכובד. ההתהפכות נעשית באמצעות דחיפה של הרצפה כדי לעבור מהבטן לגב והפוך, בצורה מאורגנת. בטח ובטח בשלב הזחילה, עמידה והליכה שלבים אלה מחייבים היכרות עם כוחות הקרקע.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

עכשיו כשהימים מתחממים, נחשוף את הרגליים ואת כפות הרגליים של התינוק כמה שיותר (גם בחורף חשוב להקפיד על זה כמובן). נעשה להם מגע עמוק בכפות הרגליים כדי שיכירו וישתמשו בהם. נחשוף אותם למגוון רחב של משטחים וטקסטורות שונות כדי שיתרגלו וילמדו לדחוף את הקרקע ולהשתמש בכוח הכובד בכל סיטואציה, ונאפשר להם לנוע במרחב בצורה חופשית כדי שיחקרו את העולם ויממשו את היכולות המוטוריות שלהם.

כפות הידיים, מאפשרות היכרות עם מרקמים שונים, קשר עין יד פה, והיכרות עם גבולות הגוף שלי. ולכן נאפשר ולא נחליף במוצץ או בכל דבר אחר שיפריע לתינוק לחקור את העולם ואת עצמו.

מבחינה מוטורית, דחיפה של כוחות הקרקע והיכרות עם כוח הכובד תאפשר לקטנטנים לממש את שלבי ההתפתחות בצורה מאורגנת וטבעית, עם המון ביטחון והנאה.

אווה כהן היא מדריכה להתפתחות תינוקות בפרדסיה. לפרטים נוספים ולהרשמה לסדנאות לחצי כאן.

התפתחות   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180