יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

כמה פשוט, ככה בריא: כך תכינו עוגה מפירות בלבד

אחד רגיש לגלוטן, אחר ללקטוז, ולילד ההוא פשוט אסור שוקולד. אז מה נותר להכין שהוא גם עומד בכל ההגבלות, גם טעים וגם יפה? ובכן, אשתף שהיה לי אתגר לא פשוט כלל בחגיגות יום ההולדת בגן.

לבסוף הגיעה לי ההברקה – פירות! גאוני. רק איך? מיד התייעצתי עם חברי הטוב, פינטרסט.
מצאתי מספר אפשרויות לא מהממות במיוחד, אבל במוחי כבר התגבשה לה עוגת יום ההולדת: שתי קומות, עשויה רק מפירות, מפוארת וטעימה!

בעוגה שאני הכנתי עבור הזאטוט בן השנה השתמשתי ב-3 מרכיבים: אבטיח, מלון, ענבים. סכין טוב וחד חשוב מאד להשלמת התהליך, ולקישוט – שיפוד. כל מה שנותר זה להכין גם צלחת הגשה יציבה, כי מדובר בעוגה יותר כבדה מעוגה רגילה.

unnamed (5)

שלב ראשון: חיתוך האבטיח
האבטיח יהווה את הקומה הראשונה של העוגה. נאבקתי מעט בפרי האימתני הזה, אך הטריק הוא לחתוך את שני הקצוות ולהעמידו על אחד מהם, לאורך.

unnamed (4)

עכשיו, שלב קילוף הפרי: חשוב מאד, כיוון שהמטרה היא להישאר עם כמה שיותר פרי. סכין טוב אמור לעשות את העבודה, פשוט להעבירו מהחתך העליון כלפי מטה סביב, סביב.

unnamed (10)

בסוף התהליך אמור להתקבל כדור אדום ויפה. יש לראות שמורידים את כל הקליפה ואת כל החלק הלבן, כי הוא לא טעים וגם לא תתקבל אחידות של צבע אדום.

כעת נעצב את האבטיח שיהיה בגודל ובצורה הרצויה. חתכתי אותו לרוחב של כ-10 סמ' (כמובן שאפשר גבוה יותר אך לי זה נראה מספיק).

unnamed (8)

בכדי להגיע לעיגול מושלם הכי טוב להשתמש בחותכן של עוגה, אך כיוון שלאדם הרגיל, כמוני, אין כאלה עזרים, אלתרתי. לקחתי צלחת בקוטר המתאים ו"גילחתי" את האבטיח סביבה עד שלא היו קצוות יותר. הפכתי אותו בדיוק רב על צדו השני וישרתי אותו סופית.

unnamed (7)

שלב שני: חיתוך המלון

קומה שניה, המלון. גם כאן אתגר – הרי למלון יש חור באמצע. ובכן, חיתוך המלון דומה לאבטיח. אל תתחשבו בחלל של בטן הפרי. כמו כן, כיוון שקליפת המלון דקה, חשוב לחתוך את הפרי לגודל הרצוי לפני שלב הקילוף. זאת בשונה מהאבטיח, שקודם קולף ורק לאחר מכן נחתך לגודל הרצוי..
הוצאת הגרעינים: חשוב לא להשאיר אף גרעין וגם לא להוציא פרי מיותר. אני השתמשתי בכף לביצוע המלאכה.

unnamed (2)

בקילוף המלון עדיף לעבור לסכין קטן יותר (חשוב שיהיה חד כמובן). הדרך הטובה ביותר שמצאתי היא להעמיד את המלון כמו גלגל ו"להשיל את עורו". לאחר מכן "ישרתי" את הקצוות עם הסכין הגדול והגעתי שוב לתוצאה די עגולה.

שלב שלישי: עיצוב העוגה
ראשון נניח את גלגל האבטיח, מעליו נעמיד בזהירות את גלגל המלון החתוך והנקי מגרעינים.
לא מצאתי צורך לחזק את המבנה בקיסמים או שיפודים. לפירות יש משקל והם עומדים יציב.
עכשיו מגיעים הענבים, שמיועדים בעיקר לקישוט ולמתן צבע (במקרה שלנו – גיל שנה, הענבים הוקדשו למבוגרים במסיבה).

unnamed (1)

כמובן ששטפתי את כל הענבים וגם חתכתי אותם לאשכולות קטנים וכך גם עבדתי איתם. לא כענבים בודדים. נסדר אותם בצורה יפה, ככתר מסביב לצלחת ובנוסף למילוי החור של המלון בחלקה העליון של העוגה. יפה לתת לענבים להישפך מעט החוצה, זה נותן תחושה של שפע ולא נראה מסודר מידי.

שלב רביעי: קישוט חגיגי
אני אוהבת לתת טאצ' אישי לכל יצירה שלי. בטח כאשר קשורה ליום הולדת.

כדי לקבל תחושה של עוגה ממש, החלטתי ליצור את הספרה 1 משאריות של האבטיח. גם כאן ניתן להשתמש בחתכן ייעודי. הספרה 1 לא מורכבת כמו שאר הספרות, אז הסתפקתי בחיתוך עם סכין "לפי העין". ניתן גם להכין גזרה של הספרה מנייר אפייה, להניחה על האבטיח ולחתוך סביבה.
את הספרה תקעתי על שיפוד ואותו בתוך העוגה, בין הענבים וישר לתוך המלון והאבטיח.

unnamed (6)

כששלחתי תמונה של המוצר המוגמר בוואטסאפ המשפחתי, אמא שלי מיד שלחה לי הודעה מדוע השתמשתי בכל כך הרבה צבע מאכל בעוגה לתינוק. לקח לי זמן להסביר שזה הכל פירות, בכלל לא עוגות ובטח לא צבעי מאכל. עד כדי כך יצא משכנע!

unnamed

יעל גיל שרון, בת 33. אוהבת לגור בכרכור, אבל מתגעגעת מדי פעם לתל אביב. אמא לשניים, אבל שואפת לארבעה. יצירה ואסתטיקה תמיד היו בשבילה סיבה למסיבה.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180