[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הריון ולידה
הריון ולידה

ילדת? בשעה טובה, ועכשיו לבירוקרטיה

מאת: קרן קירשנר סמואל
4.11.2015

אחרי שילדת בשעה טובה, יש כל כך הרבה דברים לארגן, ומי בכלל זוכר משהו כשטפשת האחרי-לידה בשיאה? הנה כמה עניינים בירוקרטיים שתצטרכו לטפל בהם ממש בקרוב:

1) אם זה בן ואתם צריכים לתאם ברית – אל תחכו. אני יודעת שאת כאובה וקצת בשוק של ההתחלה, אבל יש להחליט ולתאם את נושא הברית מוקדם ככל האפשר, ממש עוד בבית החולים. כדאי להחליט מבעוד מועד אם אתם רוצים לערוך אירוע באולם או ברית בבית עם מוהל או בקליניקה של רופא. אם היילוד סובל מצהבת לאחר הלידה, או שנולד במשקל נמוך מידי, ייתכן שהברית תדחה במספר ימים, אל דאגה.

2) לפני השחרור, אל תשכחו לשכוח לקחת מבית החולים את אישור הלידה ומכתב השחרור, עוד תצטרכו אותם.

3) יש להגיע לטיפת חלב, לרשום את היילוד בקופת חולים ולעבור בדיקה ראשונית בטיפת חלב וגם אצל רופא ילדים לפי ההנחיות שייתנו לכם (יש להביא את מכתב השחרור).

4) יש להודיע לביטוח לאומי שיילדת על מנת לקבל מענק לידה ודמי חופשת לידה (לעיתים עושים זאת כבר בבית היולדות). יש לוודא האם הם זקוקים למסמכים נוספים.

צילום: נועהלו
צילום: נועהלו

5) משרד הפנים: אם אתם רק מעוניינים בהוצאת תעודת לידה ועדכון ספח תעודת הזהות שלכם – ניתן להסתפק במילוי בקשה באתר משרד הפנים והמסמכים יישלחו אליכם בדואר. אם אתם מעוניינים גם להוציא לו/לה דרכון באותה הזדמנות – הגיעו פיזית למשרד הפנים וסיימו בפעם אחת עם כל הבירוקרטיה.

6) יש לעדכן את הילד החדש בביטוחים השונים שלכם (אם יש), ולשקול בחיוב לעשות לבייבי הקטן ביטוח בריאות פרטי ותכנית חסכון אליה תוכלו להכניס את קצבת הילדים שתקבלו עבורו.

7) יש להודיע לרשות המים אליה אתם משוייכים כי כעת יש עוד אדם בבית על מנת שהקצאת המים תעלה ותחסכו כסף.

8) אם עדיין לא עברתם קורס החייאת תינוקות – זה הזמן.

רשמו לכם תזכורות וכך לא תשכחו.

קרן קירשנר- סמואל, חיבוק של אמא, היא מדריכת תנועה לנשים בהריון ולאחר לידה, ומעבירה שיעורים קבוצתיים ומפגשים אישיים של תנועה, תמיכה והדרכה.

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?