פריטסם כתבה גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות הריון ולידה
הריון ולידה

יחסי מין אחרי לידה: הבעיה שאתן לא מודעות אליה

היום, הרבה יותר מבעבר, הקושי שנשים, והורים בכלל, חווים אחרי לידה מקבל במה תקשורתית די רחבה. כך גם הדיכאון שאולי יגיע, הזוגיות שמשתנה לה, הגוף שמתקשה לחזור לעצמו ועוד. אבל, אם יש משהו שלא מספיק מדובר זה החשק המיני שעלול להתהפך פתאום ובעיות בריאותיות שכיחות כגון פגיעה ברצפת האגן.

אבל מה הקשר ביניהם בכלל?

לרצפת האגן חשיבות רבה מהמון בחינות, ולרוב היא מתקשרת לבריחת שתן, צניחה והיפרדות בטנית, אבל האם יתכן כי יש לה קשר גם ליחסי מין? האם תפקוד לקוי של רצפת האגן יכול לפגוע לנו בהנאה המינית?

סקס פוסט פארטום
מיד לאחר הלידה, סקס יהיה ככל הנראה הדבר האחרון שתחשבי עליו. ההמלצה הרפואית היא להימנע לחלוטין מיחסי מין במשך לפחות 6 שבועות. ללחץ, לעייפות ולתוהו ובוהו הכללי שמגיע אחרי לידה, יהיו מן הסתם השפעות חמורות על חיי המין שלך – שלא לדבר על כך שתתמודדי עם ההשפעות הפיזיות, בין אם דרך הנרתיק או דרך חתך. גם לאחר שישה שבועות ייתכן שלא "תקבלי" חזרה את הליבידו שלך, וחשוב מאוד לא להילחץ מכך עד שאת לא מוכנה מבחינה פיזית, ועל אחת כמה וכמה, מבחינה רגשית.

מחקר שבדק את הקשר בין תפקוד מיני למצבים בריאותיים כרוניים, מצא שתפקוד לקוי של רצפת האגן קשור לקושי בסיפוק מיני, או לחשק מיני נמוך. המחקר בדק 301 נשים מבוגרות המבקשות טיפול חוץ-גינקולוגי ואורוגינקולוגי.

התפקוד המיני היה נמוך יותר בקרב 78 נשים (26%) הנמצאות ללא בן זוג, מאשר אצל 223 אשר חיות עם בן זוג. מבין קבוצת הנשים השנייה, נשים שסבלו מתפקוד לקוי של רצפת האגן דיווחו על עוררות מינית נמוכה, וקושי להגיע לאורגזמה. אצל נשים אשר סבלו מצניחה של רצפת האגן היה קושי גדול יותר ביחסי מין ובהנאה המינית.

הסיבות לכך שתפקוד לקוי של רצפת האגן פוגם בהנאה ובחשק המיני נובעות מכה גורמים כגון שרירים רפויים המביאים לפחות חיכוך או צניחת איברי האגן המפריעים לחדירה.

אז מה עושים?
ישנן כמה דרכים לטפל ברצפת האגן. הראשונה, שהיא גם הוותיקה ביותר וגם המומלצת ביותר כהתחלה היא יעוץ רפואי. כיום בכל קופת חולים אתן יכולות לבקש בדיקה עם פיזיוטרפיסט מומחה לרצפת האגן. זוהי בדיקה שמומלצת לכל אישה אחרי לידה, גם אם נדמה לך שלא קיימת שום בעיה. השניה, היא תרגילי חיזוק ספציפיים לאזור זה. להרחבה קראי כאן.

דרך נוספת לטיפול היא על ידי מכשירים ביתיים שתפקידם לסייע בחיזוק שרירי רצפת האגן כמו CEFAR PERISTIM PRO, מכשיר גירוי חשמלי דו-ערוצי המסייע בהקלה על כאבים, התמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים ושיקום שרירי רצפת אגן (זהו מכשיר אשר מיועד גם לשימוש של אנשי מקצוע, אך גם לשימוש ביתי והוא קל ופשוט מאוד להפעלה. לקריאה מורחבת על המכשיר לחצי כאן.

018-0099_Physio_Article-Picture_28.03

ומה לגבי יחסי המין? הנה כמה טיפים:

שתו פחות לפני
בזמן יחסי מין הסוגר של השלפוחית סגור ולא מאפשר דליפה. מי שכן סובלת מדליפת שתן עלולה לדלוף בזמן יחסים. אז נסו לשתות פחות ולהימנע ככל שניתן ממשקאות משכרים, או קפה לפני מאחר ואלה משקאות אשר גורמים לשתן בתכיפות רבה יותר. הקפידו גם להתרוקן לפני.

תנוחות תומכות
המסיונרית, הכלבלב – אלה לוחצות על השלפוחית. נסו לשכב עם כמה כריות מתחת לגב התחתון – זה ירים את האגן שלך וילחץ פחות על שלפוחית.

חיזוק שרירי רצפת האגן
כפי שציינו קודם, אם זה בספורט, אם זה בעזרת ה- CEFAR PERISTIM PRO, וכו'.

פתיחות עם בן הזוג
דברו על זה. תסבירי לו מה את חווה. מה את מרגישה. מה אמר הרופא. איך כדאי לעשות זאת בצורה כזו שפחות תכאב לך, לא תלחץ לך. ספרי לו. אל תתנו לזה להרוס. זה פתיר, וניתן לטפל בזה.

CEFAR PERISTIM PRO, מכשיר גירוי חשמלי ביתי לשיקום רצפת אגן. לפרטים נוספים או לרכישה לחצו כאן.


*הכתבה נכתבה בשיתוף חברת דין דיאגנוסטיקה

פריסטם כתבה בינוני
הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


פריסטם כתבה בינוני