[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

יוזמה חדשה להארכת חופשת הלידה

מאת: חופרות
26.10.2014

דף פייסבוק חדש שנפתח לפני כמה ימים בלבד קורא להארכת חופשת הלידה בישראל. הדף שנקרא, יולדת וכבר עובדת, הצליח כבר להגיע (נכון לכתיבת שורות אלה) למעל מ-10,000 לייקים בעמוד.

מי רוצה חופשת לידה של 3 שנים?

מאחורי היוזמה עומדת עדי אוחיון, בת 27 מנתיבות, נשואה ואמא טרייה ללוריא כבן החודשיים. כיום אוחיון סטודנטית לתואר ראשון במדעי המדינה (אשר הוקפא בעקבות שמירת הריון) , עובדת במשרה זמנית, ובעוד כחודש מסיימת את חופשת הלידה. "יוזמת ״יולדת וכבר עובדת״ היא למעשה יוזמה פרטית שלי שנולדה מתוך תסכול גדול הנובע מכך שאני אמורה לחזור לעבוד בחודש הבא ולשלוח פעוט קטנטן למטפלת. במקרה אני מניקה, וההנקה לרוב מתבססת בסביבות גיל חודש וחצי- חודשיים. לחשוב שעד שהבן שלי מתחיל לינוק כראוי וההנקה התבססה אני כבר צריכה לגמול אותו, ולהרגיל אותו לתחליף – דבר שאגב נוגד את האג׳נדה של משרד הבריאות – הוא משהו שאני לא מצליחה לתפוס. שלא לדבר על כך שבחודשים הראשונים את לא באמת ישנה, ומה עם ודיכאון אחרי לידה? והתאוששות פיזית? נפשית? הורמונלית? ובכלל המושג חופשת לידה בוודאי נקבע על ידי מישהו שלא ילד או טיפל בתינוק בן יומו, כי זה ממש רחוק מלהיות חופשה".

עוד טוענת אוחיון שמדינת ישראל היא מדינה מודרנית ומתוקנת, שצריכה ללמוד ממדינות באירופה או קנדה שמעניקות חופשה שנעה בין שנה ומעלה. "מעבר לנימוק שזה מעודד ילודה, ישנם לא מעט מחקרים שמוכיחים כי תינוק בשנתו הראשונה זקוק לאמו".

אוחיון לא מתכוונת לעצור בדף פייסבוק ולפנות עוד היום (ראשון, 26.10) לחברי כנסת. בהמשך תכניתה להגיע עם המחאה עד לנשיא, לראש הממשלה ולגברת שרה נתניהו. לדבריה, היא הופתעה מאוד מכמות התמיכה שהיא קבלה בתוך שלושה ימים בלבד בפייסבוק ומתכוונת למנף זאת למחאה אמיתית שתכלול גם צעדת עגלות.

אז אם עדיין לא הצטרפת ליוזמה, לחצי כאן והצטרפי גם את למאבק.

 

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?