יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

חמסה חמסה: קרני בייבי בוטיק חוגגת חמש

קלאודיה שפירו סרגוס חוגגת בדיוק היום שני ימי הולדת: גם לבנה קרני וגם לעסק בגדי הילדים הקרוי על שמו

קלאודיה שפירו סרגוס, 34, נשואה לניסו ואמא לקרני (בן חמש) וליהלי (בת שלוש), גרה ברחובות ובעלת "קרני בייבי בוטיק", מותג האינטרנט לבגדי תינוקות וילדים.

בעבר, בעבודתה כשכירה, שימשה, בין השאר, מנהלת שיווק ופיתוח עסקי בחברת יהלומים בינלאומית, מנהלת שיווק ופרסום בסקאל דיוטי פרי ועוזרת דוברת התעשייה האווירית. היא בוגרת תואר ראשון ולימודי MBA במינהל עסקים.

הרצון להטביע חותם ("בנסיעות עבודה להונג קונג נהגתי להתבונן בגורדי השחקים שבו גרות מאות משפחות אנונימיות, ובתוכי פיעם החשש: לא להיעלם, לא להיבלע, לא להיות כמותם"), היזמות שבוערת בה מגיל צעיר, ובייחוד האמהות, גרמו לה לבצע שינוי בחייה, להפוך לעצמאית. "אפשר להגיד שמדובר בשתי נשים שונות. קלאודיה שלפני וקלאודיה שאחרי הקמת העסק", היא אומרת.

החודש, בדיוק לפני חמש שנים, סמוך לרגע שבו הפכה לאם, הקימה את "קרני בייבי בוטיק", חנות אינטרנטית (karnibaby.com) לרכישה און-ליין של בגדי ילדים ותינוקות מעוצבים המיובאים מחו"ל, ומה טבעי יותר מלקרוא לעסק החדש כשמו של בנה הבכור שאז נולד, קרני. קלאודיה: "היה לי חשוב לייבא בגדים אופנתיים לילדים, כאלה שלא ניתן להשיג בארץ, שלא יקרה מצב שבחגיגת יום הולדת בגן, כל הילדים יגיעו באותם בגדים חגיגיים שנרכשו באחת מרשתות האופנה בארץ".

זה לא מובן מאליו לעזוב תפקיד בכיר במקום עבודה מסודר וללכת אל הלא נודע.
"אם היו אומרים לי לפני חמש שנים שאהיה בעלת עסק ועצמאית – לא הייתי מאמינה. נהניתי ממשכורת מכובדת מאוד ומתנאי עבודה מעולים, אבל תכונות האופי שלי, כמו כישרון היזמות, הדחף לחשוב בגדול ולעשות בגדול, פרצו מתוכי במהלך ההיריון הראשון. כשילדתי את בני קרני, הרגשתי שהגיע הזמן להפסיק לפרנס אחרים מהיזמות ומהרעיונות שלי ולהתחיל לעשות לביתי".

למה דווקא חנות אינטרנטית לבגדי פעוטות?
"כמנהלת שיווק ופיתוח עסקי, עם הבעירה שבתוכי ליזמות, כנראה הייתי צריכה את החיבור השמימי, שידליק את הניצוץ, וזה הגיע כשהעולם שלי התרכז בילדים. הרגשתי שאני מסוגלת להביא את היכולות השיווקיות שלי לייבוא בגדי הילדים. גם הנסיעות התכופות לחו"ל חשפו אותי לאפשרויות הרבות בתחום האופנה ואופנת הילדים שלא היו קיימות בארץ.

"בהתחלה ייבאתי כמה דגמים, שעוררו תגובות היסטריות. אנשים ממש אהבו את הטעם שלי והתחברו למוצרים שהבאתי. בהמשך נסעתי מדי שנה למפעלים לבחור קולקציות, גם עיצבתי קולקציה של סינרי הנקה שיוצרה בארץ, במהדורה מוגבלת, וגם ליין תכשיטים לאמהות עם חריטה של שמות הילדים".

קלאודיה שפירו וילדיה. צילום: אלון פורת
קלאודיה שפירו וילדיה. צילום: אלון פורת

איך בונים עסק?
"בשלב הראשון מכרתי את הבגדים שייבאתי באמצעות עמוד הפייסבוק שלי, וכשנולד בני הבכור החלטתי לקרוא לעמוד וגם לעסק על שמו 'קרני'. עם הזמן עמוד הפייסבוק לא הספיק כדי לתפעל עסק, אז פתחתי את האתר המאפשר רכישה און-ליין. כיום האתר מופיע ראשון בגוגל בתחום בגדי ילדים, יש לנו יותר מ-20 אלף חברים בפייסבוק ורשימת תפוצה אדירה של לקוחות, וחנויות לילדים שמוכרות בגדים מהקולקציה שלנו.

"האתר מופעל באמצעות תוכנת רכישה און-ליין מהמתקדמות בעולם, מה שמאפשר לאמהות לשוטט מהכיסא, באתר שלנו, ולא להיות מוגבלות רק למוצרים הנמכרים בחנויות הקניון".

מה מייחד את הבגדים שלך?
"אני מייבאת בעיקר בגדים לבנות. אמנם בהתחלה ייבאתי גם בגדי בנים, אבל מאחר שהיו רק טי שירטים וג'ינסים, אמהות לבנים פחות קנו אצלנו, לכן החלטתי להתרכז בבגדי ילדות, מהסוג שגורם לסביבה להתפעל מכל בגד או אביזר. המחירים לשמלות מעוצבות מ-120 שקל ולאביזרים מ-20 שקל. יש גם חולצות, טוניקות, חצאיות, עליוניות, תחתוני גמילה, מארזי לידה, כובעים, גרביים ועוד".

מה מאפיין את טעמן של אמהות ישראליות?
"אמהות ישראליות אוהבות לרכוש לבנותיהן מוצרים באיכות גבוהה, שיהיה אפשר להעביר מהגדולה לקטנה, חשוב להן שהבגדים יישמרו ביופיים ואיכותם. האמהות של היום מתחשבות בטעם ובדעה של בנותיהן כי מתברר שגם בנות שלוש רוצות לבחור את הבגדים שלהן. חשוב להן שהבגדים שהן רוכשות יהיו עם אפקט 'וואו', בין שזו שמלה 'מסתובבת', מלמלה ורודה עם קישוטים ועוד. כדי שהילדה שחוגגת בגן יום הולדת תפתיע את כולם ותהיה במרכז".

האם מוצדק לשלם סכומי כסף גבוהים על בגדי פעוטות שגדלים כל הזמן?
"זה עניין אישי. לרכוש בגדים מעוצבים, גם אם המחירים לא מאוד גבוהים, זה על פי יכולת, כמו אצלנו המבוגרים. יש אמהות ששולחות לגן את הבנות לבושות בבגדים מעוצבים שלנו, אחרות שומרות אותם לאירועים מיוחדים כמו ימי הולדת וחגים. אין פה כללים של נכון ולא נכון. כל אחד לפי השקפתו ובעיקר לפי יכולתו. אבל תמיד כיף להלביש ילדים בבגדים יפים, מיוחדים ומעוצבים ולקטוף מחמאות".

קראת לחנות על שם בנך, קרני. איך הוא הגיב?
"כשפתחתי עדיין לא נתתי לעסק שם. רציתי להתנסות, לבדוק. אבל כשהבנתי שזה עובד ושאני יכולה לגדול, שקלתי כמה שמות. 'קרני' היה הבחירה המנצחת. אני שמחה להגיד שתמיד הרגשתי בת מזל. גדלתי במשפחה אוהבת, חוויתי ילדות מקסימה, אני נשואה לבעלי שאני מאוד אוהבת, שתומך בי ללא גבולות, וכשקרני נולד הרגשתי שקיבלתי מתנה מלמעלה. אני תמיד אומרת לו שהוא המזל שלי. מספרת לו שאני מודה כל הזמן שהוא שלי שקיבלתי אותו.

"לפני כשלוש שנים הצטרפה למשפחה יהלי, האפרוחית הקטנה, דוגמנית הבית שלי שכבר מדגמנת בקטלוגים ונהנית מכל בגדי הקולקציות. בכל מקום שהיא מגיעה אליו היא הפרסומת הכי מוצלחת שיש".

בימים אלה בנך קרני ו"קרני בייבי בוטיק" חוגגים יום הולדת חמש.
"אם היו אומרים לי אז איפה אהיה היום הייתי בטוחה שמדברים על אשה אחרת. במשך השנים פעלתי על פי ניסוי וטעייה, לא היה מי שילמד וינחה אותי איך לנהל ומה זה אומר להיות עצמאית ובעלת עסק. בחמש השנים האלה למדתי מה שאף אוניברסיטה לא תוכל ללמד אותי, ועדיין אני לא יכולה להתרווח על הכורסה ולהגיד 'זהו, עשיתי את שלי'. אף פעם לא אוכל, כי יש לי רצון לפעול ולשכלל וליצור שיתופי פעולה. לשמחתי היום כבר יש לי אפשרות להיענות ללקוחות בכל הארץ.

"לאחרונה פתחתי חברה נוספת 'מחלקת שיווק – תשאירו את זה לנו', שמספקת שירותי שיווק מתקדמים וקידום עסקים לחברות. כדי לחסוך לבעלי העסקים את תהליכי הניסוי והטעייה ולכוון אותם עם הכלים הנכונים להגיע ליעדים העסקיים שלהם".

איך תחגגו?
"את יום הולדת חמש ל'קרני בייבי בוטיק' נחגוג עם הקולקציה החדשה, באירוע מכירות מיוחד לחגים שמתקיים מדי שנה ברחובות. ואת יום ההולדת של בני הבכור, יקירי, נחגוג כמו תמיד עם המשפחה והחברים, בנושא גיבורי-על, כמובן".

הורים וילדים   תגיות:

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט