יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

חופש גדול, ילדים קטנים: 7 טיפים שיעזרו לכן לג'נגל

החופש הגדול כבר כאן ועוד רגע גם הקייטנות או הגנים הפרטיים יסתיימו ואז יתחיל האתגר האמיתי – הג'ינגול בין העבודה לחופש עם הילדים, בין הכיף שבליהנות ביחד לתסכול מכך שחייבים להעסיק אותם.

כמאמנת הורים המתמחה בשילוב הורות וקריירה אני רוצה לתת לכן כמה קווים מנחים להתמודדות עם התקופה הלא פשוטה הזו:

1. תרגישו בנוח לקחת חופשה מהעבודה
ארגונים יודעים שבאוגוסט כולם בחופש. אל תרגישו לא נעים, אל תתפתלו בכיסא כשאתן מבקשות חופש. מותר לכן! הרבה פעמים מתחלקים בחופש עם האבא/סבא וסבתא/דודים. המלצה חמה שלי אליכן – אם אתן לוקחות כמה ימים של חופשה אז קחו אותם ברצף. אל תגיעו למצב שאתן בעבודה יום כן יום לא, כי אז נוצר מצב שאתן על פניו כן נוכחות, ההיעדרות שלכן פחות מוגדרת ומורגשת אבל אתן לא באמת מספיקות לעבוד כמו אילו הייתן מגיעות לעבודה בכל יום. זה יכול ליצור מצב של תסכול ומירמור מצד הלקוחות והממשקים שעובדים מולכן.

2. תתאמו ציפיות
תגדירו לעצמכן בעבודה, מה אתן לא מקדמות/במה אתן לא מטפלות עד אחרי החופש או עד אחרי החגים. זה יכול להוריד את מפלס רגשות האשם, הלא נעים ושות'. תגדירו זאת לעצמכן ולגורמים הרלוונטיים שעובדים מולכן. ברגע שתדעו מראש שבמשימות האלה אתן לא נוגעות, תוכלו לצאת לחופשה הרבה יותר רגועות.

3. ניקוי ראש
הלכתן לעבודה בזמן שחצי חברה בחופש? מצויין! זה זמן נהדר לנקות שולחן! להתפנות לכל המשימות שהרבה זמן רציתן לעשות ולא היה לכן זמן. השקיעו עכשיו בפרוייקטים שאתן יכולות לקדם לבד ולא תלויים בגורמים אחרים (גורמים שיתכן ובחופש) כגון: להשקיע מחשבה בפרוייקט שהרבה זמן רציתם לקדם, לרענן נהלים, לעשות סדר בתיקיות במחשב, לתייק מסמכים חשובים, לטייב נתונים וכדומה.

4. גבולות
גם בתוך החופש תשמרו על גבולות. כשמשחררים את הגבולות לגמרי, הילדים מאבדים את זה. אז נכון שהילדים בחופש, ואין למחרת גן ובית ספר, אבל זה לא אומר שצריך כל יום ללכת לישון ב22:00, שאוכלים ממתקים בלי סוף ושמותר לעשות מה שרוצים. גבולות נוסכים בילדים ביטחון והיעדר גבולות – כאוס. נסו לשמור על שגרה פחות או יותר קבועה – סדר יום, שעות קבועות של ארוחות, שעת שינה, שעות מסך וכו'. כך גם החזרה לשגרה בתום החופשה תהיה יותר קלה לכולם.

pixabay
pixabay

5. החופש שלכם גם
תבחרו פעילויות שגם אתם נהנים מהם – לקחת את הילדים לפעילות ולהיות עם פרצוף חמוץ ולא מרוצה זה אפשרי, אבל פחות כדאי. תבחרו פעילויות שגם אתם נהנים מהם ותוותרו על כאלה שלא עושים לכם כיף. ללכת לפסטיבל ילדים בחום של אוגוסט כדי לראות דמויות שהילדים שלכם ממש, אבל ממש אוהבים זה סיוט בשבילכם? אז לא! לא חייבים. זה גם החופש שלכם, ואם לכם לא יהיה טוב, זה יקרין על כל האווירה וגם לילדים יהיה פחות כיף. הילדים מאוד רגישים לרגשות ההורים שלהם. הם מרגישים אתכם בנימי נפשם, גם מבלי שתדברו ותביעו חוסר שביעות רצון.

6. תהנו תהנו תהנו
נכון זה אינטנסיבי, ונכון שצריך סבלנות, אבל בסופו של דבר מתי יש לנו הזדמנות ככה לבלות עם הילדים מבלי הלחץ של היום יום? תנסו להיכנס לראש של הילדים, להשתובב, לצחוק, להשתטות ולהיזכר איזה כיף זה להיות ילדים. אלה החוויות שלכם, החוויות המשפחתיות, תזכרו שהשנים האלה שהילדים קטנים עוברות מהר ותחשבו איך הייתם רוצים שהילדים יזכרו אותן, איזה חוויות אתם רוצים שיצרבו בזיכרונם. החופש הגדול זאת תקופה מצויינת להכניס למאגר הזכרונות חוויות משפחתיות מהנות ומצחיקות, כאלה שישארו עם ילדיכם ואיתכם עוד שנים רבות

7. טיפ אחרון לסיום – תודו לאלה שבזכותם הגעתם עד הלום
נגמר החופש, חוזרים לשגרה ומי שעזר לכם לצלוח אותו ולהתחלק בזמן עם הילדים הם הסבא וסבתא? הדודה? חברה? תגידו תודה, תקנו זר פרחים, מתנה קטנה, ברכה – שום דבר לא מובן מאליו, תראו להם שאתם מעריכים.

ניצן גבאי משען, מאמנת ויועצת בתחום הורות וקריירה. בעלת M.A בהתנהגות ארגונית וניסיון של 12 שנים כמנהלת משאבי אנוש בארגונים. מוסמכת כמאמנת אישית מטעם איק"א ולימודי אימון הורים ממכון אדלר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט