יו יו 2018 גדול
[ssba]
הנקה

חוזרת לעבודה? אין סיבה שזה יפגע בהנקה

חוזרת בקרוב לעבודה ורוצה להמשיך להניק? הנה כמה דברים שכדאי לך לדעת

החזרה לעבודה מחופשת הלידה מביאה עמה רגשות מעורבים, התלבטויות ותהיות רבות. נשים רבות כבר חושבות על היום שאחרי, עוד הרבה לפני שהוא מגיע, איך הן יתמודדו ומה השינוי הזה יביא עמו לתוך מערכת היחסים של האם עם תינוק.

אצל נשים מניקות מתלווה גם החשש שהחזרה לעבודה תפגע בהנקה, ואין באמת סיבה לחשוב כך. בהחלט ניתן לחזור לעבודה ( לכל סוג של עבודה!) ולשמר את ההנקה. יש להיערך לזה ולהחליט באיזה אופן לעשות זאת.


כתבות נוספות של ענבל זנגלביץ:
כך תכיני את עצמך להנקה


 מה כדאי לדעת לפני פרידה מהתינוק למשך מספר שעות ביממה?

1. כדאי לך לשמור על תפוקת החלב גם כשהתינוק לא איתך. בכדי שתינוקך יוכל להמשיך לקבל חלב אם, שתפוקת החלב לא תרד משמעותית וכדי שלך לא יווצר גודש/דלקת (יש כמה אופנים לעשות זאת, שעליהם ארחיב בהמשך).
2. במקרה של תינוק שלא רגיל לבקבוק, כדאי להתחיל להרגיל אותו כחודש-חודשיים לפני תאריך הפרידה.
3. מצב רגשי ולחץ משפיעים על תפוקת החלב.
4. כדאי להתחיל לאגור חלב כחודש לפני החזרה לעבודה. (גם על זה אפרט בהמשך).
5. עלייך להחליט האם את מעוניינת שתינוקך ימשיך לקבל חלב אם בזמן היעדרותך. (במידה ולא ישנן כמה אופציות אשר תלויות בגיל התינוק ובהשקפת עולמך).
6. ניתן להמשיך להניק גם אם זה רק בשעות מסוימות ביום, יש לעשות זאת בהדרגה. לאט לאט גופך יתרגל לשינוי ובזמן שאת עם התינוק וישנה דרישה לינוק הגוף ימשיך לייצר חלב עבור תינוקך.
7. לעיתים עם החזרה לעבודה נשים חוות ירידה זמנית בתפוקת החלב, ניתן להשתמש במגבירי חלב לאחר התייעצות עם אשת מקצוע.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

אז איך לשמר את תפוקת החלב גם כשהתינוק אינו איתך
יש 2 אפשרויות: האחת היא שאיבות והשנייה היא סחיטה ידנית. שתיהן צריכות להתבצע כשאת לא עם התינוק פחות או יותר בזמנים שהוא היה רגיל לינוק והגוף רגיל לייצר חלב וכשאת מרגישה מלאות.

קיים היום היצע גדול של משאבות, ישנן משאבות קומפקטיות ונוחות לנשיאה ויחד עם זאת בעלות יכולת שאיבה טובה, ישנה אפשרות לשאוב דו צדדי ואז זה מקצר את זמן השאיבה מ20-30 דק לרבע שעה. סחיטה ידנית היא פעולה מכנית שניתן ללמוד והיא יעילה לנשים אשר לא מתחברות למשאבה או שאין להן מקום מסודר בעבודה שבו הן יכולות לשאוב, ניתן לאסוף את הכמות הדרושה לתינוק גם באמצעות סחיטה ידנית.

חשוב להתכונן ולדעת שלשאיבה/ סחיטה הגוף צריך להיערך ויש להרגיל את הגוף לפעולה הזו מבעוד מועד בכדי שתהיה יעילה. כמו כן התינוק הוא הכי יעיל!! לכן אל תלחצי אם כמות החלב שאת שואבת ביום עבודה (במיוחד בימים הראשונים) אינם תואמים את כמות החלב שהתינוק רגיל לאכול.

טיפ: קחי איתך לעבודה תמונה של התינוק, בגד או חיתול בד עם ריח התינוק כך שהאוקסיטוצין ומנגנון שחרור החלב יעבדו יותר בקלות גם כשאת רחוקה מתינוקך.

כיצד לאגור חלב לפני החזרה לעבודה?
כפי שכבר ציינתי כדאי להתכונן כבר כחודש מראש ולהתחיל לאגור חלב על מנת שיהיה לך לפחות לשבוע ההסתגלות הראשון של שניכם.
ניתן לשאוב בדרכים שונות על פני היממה:
• ניתן לשאוב בסיום ארוחה של התינוק כמה פעמים לאורך היממה ולאט לאט לצבור מנה עבורו במשך היום.
• ניתן לשאוב בזמן שאת יודעת שאת מלאה, אצל רובינו זה בבוקר, ואז ישנה אפשרות לשאוב מצד אחד ולהשאיר לתינוק לינוק מהצד השני, והקינוח יכול להיות מהצד ששאבת.
• ניתן להוסיף שאיבה כעוד האכלה על פני היממה וכך להרגיל את גופך לייצר חלב בזמן הזה. ולשאוב כל יום סביב אותה השעה.
עם החזרה לעבודה, עיקר עבודת השאיבה תהיה בזמן העבודה במקום ארוחה שהתינוק היה רגיל לינוק וכך יהיו לך מנות חלב אם ליום המחרת.

כדי לדעת איך לטפל ולשמור על החלב השאוב, יש לעקוב אחרי המלצות משרד הבריאות.

לסיכום, כל אישה צריכה לבחון את הצרכים שלה ורצונותיה והתנאים שיש לרשותה ולפי זה לבנות תכנית מתאימה לה ולתינוקה כחודשיים לפני החזרה לעבודה בליווי מדריכת הנקה מוסמכת.

ענבל זנגלביץ היא מדריכת הנקה מוסמכת. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצי כאן.

הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180