יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות חופרות
חופרות

חברת התעופה מציעה – איזורים שקטים, ללא ילדים

לא כך דמיינת שתעבירי את הטיסה שלך. חשבת שתעלי למטוס, תבקשי כוס יין לבן, תשקעי לתוך הכורסא שלך ותבחרי איזה סרט נחמד שיעביר לך את הטיסה בנעימים עד שתגיעי ליעדך או עד שתירדמי. מה שיקרה קודם.
אבל פחות משעה מההמראה, התינוק שישן על אמו במתיקות אין קץ שורה מאחוריך התעורר, והפסיק להיות מתוק. או ליתר דיוק, התחיל לבכות ולצרוח עד לב השמים (שזה פחות או יותר הנ.צ. שאליו הגעתם, אחרת יש מצב שהיית פותחת דלת ובורחת. גם אם זה כרוך בריחוף קל).

וזה לא שאת לא מרחמת על התינוק המסכן שבטח נסתמו לו האוזניים, או שכואבת לו הבטן, או כל דבר אחר שמציק לקטנטנים בגילו. את מלאת חמלה אליו, באמת. וגם אין לך את מי להאשים. או על מי לכעוס. הרי ההורים שלו מסכנים גם ככה, ודי להם בתינוק בוכה במקום שאי אפשר לזוז בו, די בחוסר הנוחות, חוסר האונים ואי הנעימות משאר הטסים, הם ממש לא זקוקים גם למבטים הזועמים שלך. ויש מספיק שותפים אחרים לטיסה שלא מוותרים עליהם.

אבל את גם די מרחמת על עצמך, ועל התוכנית שהיתה לך להעביר את הטיסה בנעימים, יחסית – גם ככה את לא משתגעת על טיסות, אלא שניסית למכור לעצמך איזו חוויה חיובית של רגיעה ומנוחה לפני שאת מתחילה את החופשה שלך. במקום זה, את מרגישה תחילתה של מיגרנה, ומבינה שאת עומדת להגיע ליעדך מרוטה ודואבת. ובלי להאשים אף אחד זה סתם מבאס.

ולא מדובר בתרחיש דמיוני. נהפוך הוא. זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו – לרווקים, לזוגות ללא, או אלה שהשאירו את הילדים עם סבא-סבתא ונסעו לחגוג קצת ביחד-לבד, וזה נכון אפילו לגבי ההורים שטסים עם ילדיהם. כי כמה שקשה לשמוע את התינוק שלך בוכה במהלך טיסה, קשה כפליים לשמוע תינוק שאיננו שלך בוכה. פי ארבע אם אתה מצוי בחשש מתמיד שהבכי הרם יעיר גם את הקטנטן שלך ואז בכלל הלכה הטיסה.

חברת התעופה ההודית "אינדיגו" חשה את כאבם של לקוחותיה, והחליטה לייחד איזורים 'שקטים' במטוסיה, אשר יאוכלסו בבני 12 ומעלה. החברה הכריזה כי מתוך רצון לייצר סביבה נטולת המולה לכל הלקוחות (תיירים ועסקיים כאחד) המעוניינים להשתמש בשירותי החברה, ומתוך מחשבה על נוחיותם של כלל הלקוחות, שורות 1-4 ו-11-14 במטוסי החברה יתפקדו, על פי רוב,  כ"איזורים שקטים".

סביר שהמהלך היה עובר בשקט לולא כללו דווקא השורות ה"שקטות" מקומות ישיבה מועדפים, המאפשרים מרחב גדול יותר לרגליים, דבר שהוביל להתרעמות – מוצדקת של הורים, ואפילו קריאה להחרים את חברת התעופה.

בין אם המהלך יצא לפועל או לא, אנחנו עדיין תוהות איך ניתן למסך או לעמעם בכי של תינוק, באמצעות חלוקת שורות, וחושבות שאם החברה ההודית אכן עלתה על פתרון כזה, אין להם צורך באיזורים שקטים, ואולי גם לא בצי מטוסים. הם מצאו זהב טהור…

חופרות   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט