יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

זריקת אפידורל שגרתית הותירה את היולדת משותקת

ארום ג'טה, בת ה-34 ובעלה אדם מאנגליה, לא האמינו כי היום המאושר בחייהם, יום הולדתה של בתם אמילי, יהפוך את עולמם וישאיר את אירום משותקת בפלג גופה התחתון. זאת קרה עקב זריקת אפידורל שקבילה במהלך הלידה.

"הלידה עצמה הייתה חוויה מדהימה", מספרת ארום, "הרגשתי אופוריה גדולה, וכשאדם, צעק שזאת בת, בכינו שנינו מרוב אושר". שלוש שעות אחרי שאמילי נולדה, אירום עדיין לא הרגישה תחושבה ברגליה. היא הזעיקה את הרופאים שאמרו לה שזה מצב נורמלי. בשלב מסוים היא כבר לא היתה שקטה, וכך גם הרופאים שהחליטו שעליה לעבור בדיקת MRI. בבדיקה התגלה שארום סובלת מהמטומה אפידורלית נדירה – ולכן זריקת האפידורל גרמה לקריש דם בחוט השדרה שלה, והותיר אותה משותקת. היא מיד הוכנסה לניתוח חירום בניסיון להוריד מהלחץ שהופעל על חוט השדרה.

הניתוח לא הצליח והיום, 20 חודשים לאחר הלידה ארום עדיין משותקת בפלג גופה התחתון ונעזרת בכיסא גלגלים. "הפכתי מאישה צעירה ופעילה לתלויה לגמרי בבעלי. לא רק שהוא צריך לדאוג לאמילי, הוא גם התחיל לסעוד אותי, אני לא יכולה לדאוג לבד לאמילי הקטנה. אין לי אפשרות לקלח ולהלביש אותה בעצמי. עולמי חרב עליי והכאב על כך שאני לא מסוגלת לדאוג לבתי הורס אותי. פספסתי המון רגעים של אם ובת ולעולם לא אקבל אותם חזרה. כל פעם שאני רואה ברחוב אימא עם תינוק, אני פורצת בבכי".

ארום ואדם מקוים לגייס מספיק כסף כדי לנסוע לקליניקה גרמנית, בה תוכל ארום לקבל טיפול מיוחד. "התקווה שלנו היא זאת שמחזיקה אותנו בחיים עכשיו".

עוד באתר:

איך להתמודד עם אפידורל בלידה כדי למנוע סיבוכים
עם או בלי אפידורל: השלבים הרגשיים בלידה

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט