יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות כללי
כללי

חשד: זיהום בקטריאלי בתמ"ל גבה את חייו של תינוק בן חודש

פוסט שפירסמה לאחרונה ג'יימי ניקול שירס בדף הבית של חברת Enfamil, יצרנית תמ"ל,  הסעיר את הרשת. בכתיבה פשוטה, תיארה ג'יימי בפירוט קורע לב את אירועי הלילה האחרון בחייו של אקסל, בנה התינוק, שנפטר כתוצאה מזיהום בקטריאלי בגיל 27 ימים.

"כבכל לילה", כתבה שירס, "התעוררתי בשלוש, הכנתי לאקסל בקבוק תמ"ל של 90 מ"ל (בקבוק קטן כיוון שהוא לא אכל הרבה בכל מקרה) אבל בלילה הוא נהג לסיים בקבוק של 90. באותו לילה הוא אכל בערך 30 מ"ל בלבד. החלפתי לו חיתול והחזרתי אותו למיטה. השעה היתה בערך 3:30. נתתי לו את השמיכי שלו, והוא גילה חוסר שקט בהתחלה אבל אז נרגע ועצם עיניים. עשיתי פיפי, ובדקתי אותו שוב לפני שאני חוזרת לשכב. הוא נראה שבע רצון".

שירס ממשיכה ומתארת בפרטי פרטים את קורות הלילה, והבוקר שאחריו. כולל מגוון הדרכים בהן ניסו בעלה והיא להרגיע את אקסל שצרח ללא הרף. בצהרי יום המחרת, לאחר כתשע שעות במהלכן לא הפסיק תינוקם לצרוח, נסעו שירס ובעלה עם אקסל לבית החולים.

צילום: עמוד פייס חברת Enfamil
צילום: עמוד פייסבוק, חברת Enfamil

"הרגשנו כל כך רע (לא בגלל שהיינו מרוטי עצבים מהצרחות, פשוט שנאנו לראות את התינוק שלנו ככה כשברור לנו שמשהו כואב לו). נסענו לבית החולים לילדים ע"ש הלן דה-ווס (אקסל המשיך לצרוח). הצוות הרפואי ערך מספר בדיקות דם וניקור מותני. בסופו של דבר התברר שאקסל סבל מזיהום בקטריאלי שהגיע דרך מחזור הדם שלו לחוט השדרה ומשם למוח, דבר שגרם למספר אירועים של שבץ. הזיהום נגרם מהתמ"ל שנתנו לו – הוא היה נגוע!!!", כך כותבת שירס, "סוג הזיהום הזה כולל דלקת קרום המוח ואלח דם".

הפוסט שכתבה שירס שותף למעלה ממאה אלף פעמים, וקיבל עשרים וארבעה אלף תגובות. חלקן הגדול של התגובות היה, מטבע הדברים, משתתף, כואב, ומחבק. תגובות רבות הגיעו מהורים,  שמשתמשים באותה הפורמולה בה השתמשה שירס, שנלחצו מהאירוע ודרשו את התייחסות היצרנית. אבל אלה אינן שתי הסיבות היחידות לכך שהפוסט צבר תהודה כל כך גדולה ברשת. תרמו לויראליות מספר תגובות שאולי פחות מתאימות במקרה הזה, התולים את האשם במותו של אקסל באם 'האגואיסטית' שלא הניקה אותו.

האירוע הטרגי התרחש בתשעה ביוני. עד כה, לא התפרסמו ממצאי בדיקות של ה-FDA האמריקאי (ככל שכאלה נערכות). כמו כן, נכון לכתיבת שורות אלה, לא פורסמה תגובה רשמית של חברתה Enfamil, יצרנית התמ"ל, אך ברשת כבר מפורסם המקרה, והפוסט שפרסמה כבר הפך ויראלי וצבר כ- אלף שיתופים.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180