יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

הם רק נראים תמימים, אבל בלונים עלולים לגרום למוות

אין מסיבת יום הולדת ללא בלונים, אבל דווקא הם עלולים לגרום למוות!

בלונים הם קישוט הכרחי ויפה בכל מסיבת יום הולדת. אולם למרות מראם התמים, בלונים עלולים להיות מסוכנים, עד כדי גרימת מוות בחנק לילדים.

בחודש מאי השנה שיחקה אגם אזולאי בת השש מאשדוד לבדה עם בלונים קטנים, ופתאום הבחינו ההורים כי היא מכחילה ומתקשה לנשום עד שהתמוטטה. כל ניסיונות ההחייאה לא צלחו. היא נפטרה מקרעי אחד הבלונים ששאפה לתוך מערכת הנשימה שלה.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


בתחילת השנה נחנק ילד בן חמש מחיפה לאחר שבלע קרעי בלון. הפעם פעולות ההחייאה שבוצעו מיידית הצילו את חייו. והם לא לבד: בשנים האחרונות אירעו כמה מקרי חנק של תינוקות וילדים ששיחקו בבלונים.

בעקבות האירועים המצערים יצא איגוד רופאי הילדים בהנחיות להורים, לגננות ולמטפלים/ות הקוראות להשגיח על ילדים מפני פגיעתם של הבלונים. את ההנחיות כתב פרופ' אמיר קוגלמן, מומחה לרפואת ילדים ולמחלות ריאה לילדים, שמזהיר ואומר כי הסכנה העיקרית היא בבלונים שאינם מנופחים, או מקרעי בלון שהתפוצץ, שאותם יש להרחיק מהישג ידם של הילדים.

עוד ציין כי מחקרים הראו שבלונים העשויים מלטקס הם גורם המוות מחנק השכיח ביותר בקרב ילדים מתחת לגיל שש. "בלונים שאינם מנופחים וקרעי בלון שהתפוצצו, כשהם נשאפים פנימה על ידי הילד, מקבלים את הצורה של דרכי הנשימה, חוסמים אותן למעבר אוויר וגורמים לחנק", הוא מסביר. לפיכך איגוד רופאי הילדים קורא להורים:
– לא להשאיר ילדים מתחת לגיל שמונה לשחק בבלונים ללא נוכחות והשגחה של מבוגר.
– במסיבות יום ההולדת ובכלל יש לאסוף בלונים שאינם מנופחים וקרעי בלונים שהתפוצצו באופן מיידי כדי שהבלונים הצבעוניים, שנועדו לשמח ילדים במסיבת יום ההולדת, לא יגרמו חלילה לטרגדיה.

מה אפשר לעשות במקרה שחלילה הילד נחנק מבלון?
"ראשית, יש למהר ולהזעיק אמבולנס ובו בזמן להרגיע את הילד ולעודד אותו להשתעל כדי שיפלוט את הבלון. אם הבלון לא נפלט ומצוקתו של הילד גדלה, יש לעמוד מאחוריו, להכניס רגל אחת בין רגליו, 'לחבק' את בטנו כשהאגרוף מונח מעליה ואז לבצע לחיצות מהירות פנימה ומעלה מעל הטבור. יש לחזור על הפעולה 6-10 פעמים ולבדוק בכל פעם אם הבלון יצא.

"אם הילד איבד את ההכרה יש לבצע בו החייאה. להפוך את הילד כשפניו כלפי מטה ולתת לו שלוש טפיחות על השכמות. אם הבלון לא יצא הפכו אותו שוב והניחו שני אגודלים על בטנו מעל הטבור ובצעו לחיצות עדינות כלפי מעלה".

כתבות נוספות של הורים וילדים:

טרנד חדש: ללדת ביום ההולדת שלך
כך נראות מסיבות יום הולדת של ילדי הסלב
יום הולדת או יום יולדת: למי מגיע לחגוג?
במקום להוציא אלפי שקלים על יום הולדת לילד

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט