פריסטם כתבה בינוני
[ssba]
תוכן מקודם

היחלשות רצפת האגן אחרי לידה: המכשיר שאת חייבת להכיר

להגיד שאחרי לידה הגוף שלנו משתנה זה בערך אחד הדברים הכי מובנים מאליהם שיש. העניין הוא שלא תמיד המובן מאליו הזה באמת כל כך מובן. אחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו בשלב הזה, הוא איך לא, הבטן שגדלה, ושמסרבת לרדת לפעמים. הכי הגיוני לחשוב שההריון והלידות עשו את שלהם, שנאכל מסודר ונעשה קצת ספורט והכל יחזור לקדמותו.

אז ראשית כל, בלי קשר לכלום, תזונה נכונה וספורט הם שני הרגלים מצוינים שתמיד כדאי לפתח. אבל לא תמיד זה יעזור לנו להוריד את הבטן, וחשוב מכך – לא תמיד זה מספיק כדי לדאוג שהגוף שלנו חוזר לקדמותו ולא רק במראה החיצוני. הבטן תלויה בדברים נוספים כשאחד העיקריים בהם היא רצפת האגן. מי שעשתה יוגה או פילאטיס בזמן ההריון בוודאי זוכרת את הנשימות הללו יחד עם כיווץ הסוגרים שלימדו אותנו והתעקשו עליהם כל כך.

הצורך לטפל בעצמינו אחרי הלידה ולדאוג לגוף ולבריאות שלנו, הרבה פעמים נדחק ונדחה ולא תמיד אנחנו מגיעות לזה. בין אם זה מחוסר זמן, משאבים, כוח, ידע וכו'. רצפת האגן היא אחד האזורים בגוף החשובים ביותר, והיא עוברת הרבה שינויים אחרי לידה. היא אחראית לכמה דברים חשובים מאוד אצלינו בגוף, ויש לה קשר ישיר עם בריחות שתן, היפרדות בטנית, פגיעה ביחסי מין ועוד. שמירה על רצפת האגן אחרי לידה היא עניין חשוב כל כך, ולצערינו לא מספיק ידוע. אחת מכל ארבע נשים! תסבול מחולשת שרירי רצפת האגן ובריחת שתן, בעיקר אחרי גיל 40. ההיריון, הלידה – אלו גורמים שבהחלט רלוונטיים במקרים של רפיון ברצפת האגן.

כשנחשפתי ל-CEFAR PERISTIM PRO, מכשיר גירוי חשמלי ביתי לשיקום רצפת אגן, הייתי קצת סקפטית. מה קשור עכשיו המכשיר הזה? למה אני צריכה להתעסק בזה בכלל? פילאטיס יסדר כבר הכל. אבל אז החלטתי להתעלות קצת על עצמי וניסיתי, וגיליתי שהשד לא כזה נורא. אפילו ממש בסדר.

CEFAR PERISTIM PRO הוא מכשיר גירוי חשמלי דו-ערוצי המסייע בהקלה על כאבים, התמודדות עם בעיות שליטה על הסוגרים ושיקום שרירי רצפת אגן. זהו מכשיר אשר מיועד גם לשימוש של אנשי מקצוע, אך גם לשימוש ביתי והוא קל ופשוט מאוד להפעלה, ועם כמה שחששתי ממנו לפני השימוש בו – הוא גם לא כואב כלל.

CEFAR PERISTIM PRO
CEFAR PERISTIM PRO

למכשיר 9 תוכניות מובנות לחיזוק שרירי רצפת האגן, לטיפול בדחיפות ותכיפות בהטלת שתן, בשילוב של שתיהן ובכאב מקומי או עצבי באיזור האגן. אופן השימוש בו פשוט ביותר. מחדירים אלקטרודה ואגינלית  קטנה ועדינה (ניתן להשתמש בו גם באלקטרודה אנאלית או באלקטרודה שטחית), קובעים מהי התוכנית שמתאימה לך ומעלים עוצמה בהדרגה. נכון, בפעם הראשונה זה נשמע קצת מבהיל, פולשני וכואב. אבל זה ממש לא ככה. הוא מאוד ידידותי מבחינה טכנולוגית וניתן לשנות את זמן הטיפול, הזרם, תדירות והעוצמה בו בקלות רבה. בנוסף, מצורף אליו מדריך מפורט עם הסבר מלא איך להשתמש בכל תכנית, מהם זמני הטיפול המומלצים וכיצד יש למקם את האלקטרודות.

אז איך זה עובד בעצם?
ישנם תרגילים די פשוטים לחיזוק רצפת האגן, והמכשיר לאו דוקא מחליף אותם, אבל הוא בהחלט מתגבר אותם. המכשיר מסייע בדברים הבאים:

1. חיזוק שרירי רצפת האגן.
2. ויסות פעילות עצבית.
3. הפחתת כאב עצבי.
4. הפחתת כאב כללית ושיפור זרימת הדם.

הזרם החשמלי מסייע בהגברת הכיווץ של שרירי רצפת האגן והסוגרים, לכאורה פעולה פשוטה שניתן לעשות באופן יום יומי על ידי תרגול נכון. ובכל זאת, איכשהו רובנו לא עושות זאת. נשים רבות אפילו לא יודעות מהם השרירים האלו ואיך לכווץ אותם נכון. בעזרת המכשיר אנחנו יכולות להרגיש מהם שרירי רצפת האגן, ללמוד לכווץ ולחזק שרירים אלו בזמן קצר יחסית ובצורה יעילה מאוד. במקרים שבהם קיימת בריחת תכיפות במתן שתן (שלפוחית רגיזה), הזרם החשמלי מגרה את העצב שאחראי לשליטה על כיווץ שלפוחית השתן, מונע כיווץ לא רצוני שלה. ומפחית אה כמות הביקורים בשירותים ואת בריחות השתן בגלל שלא הצלחת להתאפק ולהגיע לשירותים בזמן. בנוסף, השימוש במכשיר מסייע בשיפור זרימת הדם, פיזור חומרי הדלקת והרעלנים באזור השריר הפגוע ובהפחתת תחושת כאב. בעזרת תכניות מובנות לגירוי שטחי של שורשי עצבים ונקודות ספציפיות הקשורות ברצפת אגן, הוא מסייע בשבירת מעגלי הכאב על-ידי וויסות הפעילות העצבית באזור.

CEFAR PERISTIM PRO
CEFAR PERISTIM PRO

זה נשמע טרחני, אפילו מיותר, שלא לומר פולשני וכואב. אבל האמת שזה הכי לא. מכשיר ששומר לך על הבריאות ועל הגוף באופן טבעי וללא התערבות רפואית לא יכול להיות טרחני. בטח לא מיותר. להגיד שזה כיף חיים, זה לא. אבל גם מה שקורה לנו לגוף זה לא כיף חיים. גם דליפת שתן זה לא כיף חיים. גם לעבור ניתוח בגיל מבוגר יותר זה לא כיף חיים.

אנחנו קונות לעצמינו הרבה דברים שאין לנו שום צורך או שימוש בהם. אנחנו הרבה פעמים משקיעות בעצמינו בשטויות שלא תמיד עושות לנו טוב אחר כך, ולרוב אנחנו נוטות להתעלם מדברים חשובים ולעסוק במניעה ובשמירה על הגוף שלנו. את הCEFAR PERISTIM PRO ניתן גם להשכיר וקודם לנסות. רע זה בטוח לא יעשה. הבעיה העיקרית היא חוסר המודעות שלנו לנושא ובשל כך הזנחתו. אל תחכו שיהיה מאוחר מדי.

המכשיר בטוח לשימוש (אישור FDA ומשרד הבריאות) ונמצא מזה עשרות שנים בשימוש נרחב בקליניקות פיזיותרפיה המתמחות בשיקום רצפת האגן. מיועד לנשים הסובלות מדליפת שתן, כאבים באזור האגן וכאבי מחזור, נשים לאחר לידה המעוניינות לחזק את שרירי רצפת האגן ולפעול למניעת תופעות של חולשה, דליפת שתן וצניחות איברי האגן והוא מגיע עם אחריות לשנתיים, סוללות, תיק נשיאה מהודר, מדריך הוראות מפורט ורצועה לתליה על הצוואר.

CEFAR PERISTIM PRO, מכשיר גירוי חשמלי ביתי לשיקום רצפת אגן. לפרטים נוספים או לרכישה לחצו כאן.

פריטסם כתבה גדול
תוכן מקודם   תגיות: דין דיאגנוסטיקה
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


פריטסם כתבה גדול