יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות ויראלי
ויראלי

הטעות בכסא הבטיחות ברכב שהובילה למותו של קייל בן ה-3

חלפו 12 שנים מאז שקייל מילר מת בתאונת דרכים כשהיה בן 3 בלבד. ביום השנה למותו, החליטה אמו, כריסטין מילר, לשתף את סיפורה בסרטון קורע לב אך גם חשוב במיוחד, בו היא מסבירה איך מת קייל בתאונה ומה יכל להציל אותו. "לא היה לי מושג שבאותו בוקר תהיה זו הפעם האחרונה שאשמע את הצחוק המקסים שלו ואת הקול המתוק שלו קורא לי אמא", שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה.

יותר מעשור לאחר מכן, אמו עדיין מתאבלת על האובדן הטרגי שלה, ומאמינה כי אפשר היה למנוע אותו אילו ידעה טוב יותר או אם היה למישהו היה אומץ להצביע על טעותה. קייל היה בן 3 כאשר הוא נהרג. הוא ישב במושב בטיחות כאשר נהג נסע באור אדום והתנגש במכונית של המשפחה. כריסטין סבורה שהוא לא היה נהרג בהתרסקות אילו היה חגור במושב בטיחות של חמש נקודות חגירה. למרות שהיא תישא את הכאב החמור הזה כל יום עד שתמות, זה אפילו לא המצב הקשה ביותר במצבה.

"אני חושבת שהחלק הכי קשה הוא הידיעה כמה קל למניעה כל זה היה. אם רק ידעתי על הסכנות של בוסטרים לפעוטות, אם מישהו היה מזהיר אותי, הייתי מכניסה אותו למושב בטיחות בעל חמש נקודות חגירה, וההבדל הפשוט הזה היה משנה הכול. זה היה מציל את חייו. היו לי היום 12 שנים של זיכרונות עם הילד היפה שלי, במקום 12 שנים של צער וכאב. אבל איבדתי את כל זה בגלל טעות אחת".

כיום כריסטין פועלת להגברת המודעות ולהעברת הסיפור שלהם כדי למנוע טרגדיות נוספות מהסוג הזה. "תאונות דרכים הן הרוצח מספר אחת של ילדים, והנתונים הסטטיסטיים מראים כי 80-90 אחוזים של המושבים ברכב מותקנים או בשימוש לא נכון!" כתבה בעמוד שלה. "אנחנו לא מגנים על ילדינו מפני האיום הגדול ביותר על חייהם, זה טירוף. אז בבקשה, תדברו אם אתה רואים ילד במצב מסוכן. אתם יכולים להציל חיים. אם מישהו היה עושה את זה בשבילי, קייל היה עדיין כאן. יש לנו הרבה עבודה לעשות אבל אני יודעת שאנחנו יכולים להציל חיים אם נעבוד יחד כדי לשתף את הסיפור של קייל ואת המסר. בטיחות המושב ברכב אינה 'בחירת הורות', זה עניין של פיזיקה ועובדות".

הסרטון שפרסמה ברשת, מסביר מה גרם לקייל למות מיד בתאונה. קייל ישב בבוסטר כשהוא חגור אל חגורת הבטיחות של הרכב ולא חגור במושב עם 5 נקודות חגירה כשם שיש במושבי בטיחות ובבוסטרים עם משענת. ישנן הוראות מאוד ברורות לגבי הגיל והמשקל בו עוברים מסלקל לכסא בטיחות, ומכסא לבוסטר ומבוסטר של פעוטות לבוסטר ישיבה וכו', ובכל זאת מתברר שהורים רבים פשוט לא מקשיבים להוראות ובכך מסכנים את ילדיהם. הסרטון מצמרר וכואב ממש, אבל יחד עם זאת חשוב מאוד לצפות בו:

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה נפגעים בישראל כ-3000 ילדים בני 14-0 בתאונות דרכים. החוק במדינת ישראל מחייב הגנה על ילדים הנוסעים ברכב בכל גיל, במושב הקדמי ובמושב האחורי. חגורת בטיחות מספקת הגנה יעילה למבוגרים, אך היא אינה יכולה להעניק הגנה לתינוקות ופעוטות ואף עלולה לגרום להם לפגיעות קשות. כך על פי ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים. גם אם נדמה לכם שאתם בטוחים ויודעים מה אתם עושים, אף פעם לא מזיק לבדוק שוב, אז בבקשה קראו שוב וודאו שאתם חוגרים את הילדים נכון. לכל הוראות השימוש במושבי בטיחות לילדים לחצו כאן.

ויראלי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960