יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

מה הילד הקטן שלא היה אמור לחיות מלמד את העולם על החיים

ג'קסון בואל נולד באוגוסט 2014 באורלנדו, פלורידה, לבריטני וברנדון בואל.
הרופאים בבית החולים "וויני פאלמר" שבפלורידה איבחנו 6 אבחנות שגויות עד שהגיעו לאבחנה המדויקת והקשה – העובר בביטנה של בריטני סובל ממיקרוהידרננצפלוס, עיוות צורה חמור וחשוך מרפא של המוח.

מיקרוהידרננצפלוס הוא גרסה חמור יותר של מיקרוצפלוס, מום מולד שמקושר לווירוס הזיקה. בעוד שמקרים המאובחנים כמיקרוצפלוס, המוח של התינוק קיים ופעיל-  אבל בקנה מידה קטן יותר, במקרה של ג'קסון, ההערכה הרפואית היא כי מוחו פסק להתפתח מספר שבועות לאחר תחילת ההריון, כך שלמעשה הוא חסר 80% מהמוח שהיה אמור להיות לו.

 

תמונה: פייסבוק
תמונה: פייסבוק

הצפי של הרופאים היה עגום – העובר שיוולד לא יאריך חיים, ובזמן שיחיה לא יוכל לשמוע, לראות או לדבר, היות שהרכיבים במוחו האחראים על פעולות אלה חסרים.

אבל בניגוד לכל הסיכויים, ג'קסון שומע, רואה ואפילו מדבר, ומצליח להגיע לאבני דרך חדשות בכל פעם.

באוגוסט האחרון ג'קסון – המכונה על ידי הוריו ג'קסון "החזק", חגג שנתיים, אבן דרך שאיש מהרופאים לא האמין שיגיע אליה.

תמונה: פייסבוק
תמונה: פייסבוק

בתמונות הרבות שמפרסמים ההורים ניתן להבחין בבירור שמדובר במשפחה שבחרה לחיות, ולא רק לחיות – לחגוג את הנס שהוא חייו של ג'קסון מדי יום. בני הזוג בואל הקימו עמותה בשם "ג'קסון החזק", במטרה לגייס מודעות וכספים למחקר נוירולוגי, להשמיע את קולם של יחידים שמתמודדים עם מוגבלויות, ולשתף באמונה כי לכל חיים יש ערך ומטרה.

תמונה: פייסבוק
לא מוותרים על האלווין! אדגר אלן פו, "העורב" ו"הלב המסגיר" I תמונה: פייסבוק

"בטווח הארוך" כתוב בדף הפייסבוק של העמותה "ג'קסון יזדקק לנס, אבל אנחנו חוגגים את חייו בכל יום ועושים את המירב כך שהוא וחייו ימשיכו להיטיב עם אחרים ולהוות השראה".

לפני כחודשיים יצא לאור הספר שכתבו הוריו של ג'קסון, ששמו "אל תמצמץ – מה שהילד הקטן שאיש לא ציפה שיחיה מלמד את העולם על החיים", בו משתפים בני הזוג בואל בהתמודדויות שלהם ובעיקר בפילוסופיית החיים מעוררת ההשראה שלהם.

תמונה: פייסבוק
תמונה: פייסבוק
מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960