יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

גבר, גם אתה עלול להיות נשא של סרטן השחלות

נכון, לגברים אין שחלות כך שאינם יכולים לחלות בסרטן השחלות. אבל רבים אינם יודעים שגם גברים עלולים להיות נשאים של סרטן השחלות, ומחלות קשות אחרות, ולהוריש את המחלה לבנותיהם או לנכדותיהם. "גם גברים יכולים לשאת גנים גורמי מחלה ולהוריש אותם לבנות ולנכדות, ואלה יהיו בעלות סיכון רב מהממוצע לחלות במחלה", אומר ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות. לדבריו, העברת הגנים המסוכנים לדור הבא אינה גזירת גורל. "כיום ניתן לזהות הימצאות הגן אצל נשים וגברים כאחד ולהימנע מהעברתו לדורות הבאים", הוא אומר.

כיצד זה מתבצע?
"במרכז הרפואי לפוריות הוחל ביישומה של תוכנית חדשה לייעוץ והכוונה לבניית המשפחה. במסגרת התוכנית נערך סקר גנטי מקיף לשני בני הזוג החושף את הסיכון להופעת מחלות שונות במהלך חייהם ובתורשה לילדים.

"התוכנית מאפשרת להוליד ילדים בריאים שאינם נושאים את הגנים האחראים להתפתחות סוכרת, סרטן ומחלות רבות נוספות שאופייניות בילדות וגם בגיל מבוגר יותר.

"לאיתור מוקדם של גנים של מחלות מסוכנות יש יתרון כפול: אפשר להימנע מהעברת המחלות לדור הבא באמצעות אבחון גנטי לעוברים שנוצרו בהפריה חוץ גופית, ובחירת העוברים הבריאים שאינם נושאים את הגן הבעייתי, ורק אותם להחזיר לרחם. בנוסף, ההורים מקבלים מידע חשוב על עצמם ומגיל צעיר הם יודעים אם הם נמצאים בקבוצת סיכון למחלות מסוימות. המידע הזה יסייע להם לשנות, במידת הצורך, את אורח חייהם. לדוגמה, בעלי נטייה גנטית לחלות בסוכרת יכולים לצמצם את צריכת הפחמימות ולדחות את פרוץ המחלה. לתוכנית לתכנון המשפחה השלכות מרחיקות לכת ביצירת דורות בריאים יותר, הקטנת ההפצה של גנים לא תקינים וצמצום ניכר בתחלואה, מה שיחסוך סבל רב למשפחה".

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט