יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

בחופשת לידה בחורף? 8 טיפים לימים קרירים

חופשת לידה בחורף יכולה להיות חוויה קסומה. לא צריך תירוצים בשביל להתכרבל בבית עם הפיצית, אפשר לשמוע את הרוח והגשם מהמקום הבטוח שלך על הספה ולהעביר יום רגוע ויבש. מצד שני, החורף מזמן אתגר לא פשוט למי שצריכה להתנהל בחוץ עם תינוקת קטנה: הרוח, שאיכשהו תמיד חודרת מתחת לכל שמיכה או כובע, הגשם, שמצליח להפתיע אותך בדיוק ברגע הלא נכון, אינסוף השערות אודות שכבות הביגוד הנחוצות והדאגה שמא שוב נפלו הגרביים מרגליה של הקטנה אי שם בדרך. כן, בחורף הכל יותר מסורבל ופחות ספונטני עם תינוקות. בנוסף, השהייה הכפויה לעתים בין 4 קירות הבית למשך ימים עשויה לעורר תחושות של אי נוחות, כובד ואפילו מצב רוח שפוף כזה. אז רגע לפני ששירי "גשם גשם משמיים" מתחלפים בשיר "גשם" בביצועו הדרמטי של אלי לוזון הנה כמה רעיונות להעביר את הזמן בצורה יותר מחויכת ומעודדת:

1. הדליקי אור. 
לאור השפעה חיובית על מצב הרוח. חדר מואר נותן לנו תחושה מזמינה, משמחת ומעודדת וזה בדיוק מה שאת והתינוק צריכים כדי לראות אחד את החיוך של השנייה.

2. הקשיבי למוסיקה.
עם מילים או בלי מילים, העיקר שברקע יתנגנו צלילים שמרחיבים את הנפש ועושים לך שמח. ואם בכל זאת החלטת לשמוע שירים, את ממש לא חייבת להצטמצם לרפרטואר שירי הילדים הנדוש. לתינוק שלך יכול להיות מעניין באותה המידה לראות ולשמוע אותך שרה "גינה לי, גינה לי" או פורטיס. תנועה משותפת עם/על אמא רק תורמת לתינוק, אז בהחלט אפשר לפזז בעדינות איתו מול המראה. כשהוא יגדל קצת זה אפילו יצחיק אותו מאד (כשהוא יגדל הרבה זה כבר יצחיק אותו קצת פחות).

3. לדבר בקול עם התינוק שלך.
לשתף אותו במחשבות, בתכניות, בדיעות או סתם בפעילות המרתקת שאת כרגע מבצעת (החלפת חיתול. שוב). עד מהרה תגלי, שהוא מוקסם ממש מתנועות השפתיים שלך ומרותק לצלילים שבוקעים ממך. קהל אוהד, כבר אמרנו?

צילום: pixabay
צילום: pixabay

4. קולות של מבוגרים.
(כדי לאזן קצת את הסעיף הקודם). רדיו, טלויזיה, כל קול אנושי שבוקע ויכול להפיג את התחושה שאת לבד ומדברת בשפת תינוקות כל היום. תכניות אקטואליה הן גם דרך לא רעה להתחבר קצת למציאות שמחוץ לחופשת הלידה, אבל רק אם בא לך, כמובן.

5. הזמיני חברה עם תינוק אלייך הביתה.
אמהות לעתים מדווחות שבעיקר בתקופה הראשונה מאד קשה להן לצאת עם התינוק לבית קפה או מסעדה. אבל זה ממש לא אומר שנגזר עלייך להיות כל היום לבד. למה שלא תזמיני חברה לארוחת בוקר, ותוכלו לקשקש נמרצות ובלי סוף על כל מה שבעיני אחרים נשמע מידע משמים ומיותר (כן, יציאות, פליטות וכאלה). כמובן, שאפשר גם לדבר על עניינים קצת יותר ברומו של עולם. מה שעושה לכן טוב J

6. צאי לפעילות במקום מותאם. 
זה שמעודדים אצלנו ילודה לא אומר שמעודדים ילדים. ויש בהחלט מקומות שלא כל כך יודעים לאפשר לאמהות את התנאים שהן צריכות כדי להתנהל עם תינוק מחוץ לבית. למזלנו, יש היום היצע רחב למדי של מקומות/פעילויות שדווקא כן מותאמים לאמהות עם תינוקות: הרצאות, התעמלות עם תינוקות, שחיית תינוקות, ליווי התפתחותי, מפגשי אימהות ועוד. כיף לצפות למשהו מרענן ששובר את שגרת השבוע בבית. קצת השקעה בהתארגנות וכבר אתם חלק מקבוצה של אימהות ותינוקות מאזור המגורים שלכם, ויכולים להעביר משהו כמו שעתיים באווירה חברית, תומכת ואוהדת.

7. בקשי פס.
כי לפעמים באמת נמאס ומתיש וכמה אפשר בלי להכניס אוויר טרי ורענן לריאות? ולכן, אם יש מישהו שיכול לשחרר אותך לשעה קלה מהטיפול בתינוקת כדי שאת תצאי לענייניך – תגלי שאת חוזרת בכוחות מחודשים ובאנרגיה אחרת לגמרי מזו שהיית בה קודם לכן.

8. זכרי שהכל זמני וגם יחסי.
כי תיכף כשייגמר החורף ויתחיל להיות חם בטירוף, את עוד תתגעגעי לימים האלו. אז בינתיים, שיהיה לך חורף נעים וחופשת לידה מספקת.

עירית חן מלמד היא אמא ל-4, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית/ מדריכת ומנחת אימהות ותינוקות אחרי לידה/מפענחת ציורי ילדים, בעלת הסטודיו אנימא | מקום של אימהות בעמק חפר. לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180