יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

בדיקה חדשה "תסדר" לכם את הילד המושלם

הגנים שלכם לא מושלמים? בדיקה חדשה מצליחה לגבור על כל המכשולים

תחום הפריון מתעדכן וממציא עצמו מחדש לעתים תכופות. כך למשל תוכנית חדשה לתכנון המשפחה של "המרכז הרפואי לפוריות" מציעה תכנון גנטיקה משפחתית, מה שמאפשר להורים את הבחירה הטובה ביותר לילד הבריא ביותר.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאן. לעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


נשמע מסובך? "הפעם אנחנו מדברים על כל מי שמתכנן משפחה, ולא על מטופלי פוריות", מסביר ד"ר איליה בר, מנהל המרכז הרפואי לפוריות. "אנחנו מבצעים בדיקת ייעוץ שמגיעה עד הגדרת הרצף הגנטי המלא של שני ההורים העתידיים. בהתאם לממצאים אנחנו מאתרים גנים בעייתיים. למשל, אם מוצאים אצל האם גן של סרטן השחלות, נהיה מסוגלים להשחיל לה לרחם עובר שהוא לא נשא של אותו גן ספציפי. על ידי כך אנחנו גם מונעים את הופעת הבעיה אצל הדור הבא, וגם עוצרים את הפצת הגנים הלא תקינים לדור הבא".

כלומר אותה אשה תצטרך לעבור הפריה.
"נכון, אבל 'הפריה' היא מחיר קטן לעומת ה'חיסכון' של הילדים. איזו אמא הייתה מתנגדת להפריה, אם הייתה יודעת שהילד שלה ייוולד בריא?".

ומה לגבי הורים שהבדיקות שלהם יוצאות תקינות?
"הם לא זקוקים להפריות, אלא יכולים להיכנס להיריון באופן טבעי".

אגב, התוכנית מאפשרת להורים לא רק לאתר גנים של מחלות שהם נושאים ולבחור עוברים בריאים, אלא גם לקבל מידע המתייחס לסיכון מוגבר שלהם למחלות בגיל השלישי, כמו לחץ דם גבוה וסוכרת. ממצאים אלה מאפשרים ייעוץ לגבי אורח חיים שיכול למנוע את אותן מחלות בעתיד. בר מוסיף ש"באותו רצף גנטי יכולים גם לדעת מה תוחלת החיים של ההורים, אבל בזה אנחנו לא מתערבים".

מחיר התענוג: כ-5,000 שקל לבדיקת רוק הנשלחת לחו"ל (תהליך ההפריה מתבצע בעלות נוספת).

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט