יו יו 2018 גדול
[ssba]
כללי

אל תתפשרי: 5 טיפים שיעזרו לך למצוא עבודה כאמא

לאחר שילדתי את עילי, בני השני, החלטתי לא לחזור לעבודה שעבדתי בה ולחפש עבודה אחרת. רציתי לנצל את תקופת חופשת הלידה ודמי האבטלה כדי לחפש עבודה באופן רגוע תוך כדי כך שאני מרוויחה זמן עם הילד הגדול (שהיה אז בן שנתיים) והתינוק החדש בבית.

אני רוצה להתוודות. בשלב מסוים היה לי מאוד קשה. לאחר כמה חודשים שכבר הייתי בתוך הוויה בה כל האנרגיות שלי ותשומת הלב שלי היו מופנות לבית, לילדים, לתינוק (האם הוא אכל? עשה כבר קקי? כמה זמן הוא ישן? צריך לנקות את הבית, להכין אוכל, מתי כבר אספיק להגיע לסופר?!) כאילו כל עולמי הצטמצם להתעסקות אחת ומסוימת והיא גידול הילדים. שכחתי מה זה להיות אדם עובד, מועיל, תורם, חושב. שכחתי את כל העוצמות והחוזקות שיש לי. את כל מה שיש בי שבזכותו אני עובדת טובה.

זה גרם לי לחשוב על העבודה ועל המשמעות שלה בחיינו. כאשר אנחנו בעבודה שטוב לנו בה, באופן ישיר עולות אצלנו תחושות כמו סיפוק, צמיחה, מסוגלות, תרומה ומועילות. כאשר לא טוב לנו, או אם אנחנו לא חלק ממעגל העבודה, עולות לרוב תחושות כמו חוסר מסוגלות, חוסר הצלחה – אנחנו שוכחים את הערך שלנו כאנשים עובדים תורמים ומועילים.

מדוע העבודה כל כך משפיעה עלינו? כי היא חלק משמעותי מאיך שאנחנו מגדירים את עצמנו.
תחשבו רגע איך אתן מציגות את עצמכן בדרך כלל במפגשים ראשונים או מה אנחנו שואלים שאנחנו פוגשים מכר ותיק? "אז, את/ה נשוי/ה? ילדים? ומה אתה עושה בחיים?…"

רוב חיינו אנחנו בעבודה, הקשרים החברתיים שלנו הם לרוב מהעבודה וחלק משמעותי מהעשייה והתרומה שלנו היא במסגרת העבודה.

בדרך כלל תקופה של חיפוש עבודה מתרחשת בזמן שאנחנו לא עובדים או שאנחנו בעבודה שלא טוב לנו בה. אלה הן תקופות בהן תחושת הערך שלנו יורדת משמעותית. אצל אימהות שמחפשות עבודה מתווסף לכך לחץ גדול – הרצון העז למצוא עבודה שתאפשר גמישות בשעות וחשש שהמעסיק הפוטנציאלי לא יבין ולא יתחשב.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

אז איך לצלוח את תקופת חיפוש העובדה כאמא? ריכזתי 5 טיפים שיכולים לעזור לך:

1. תדעי מה העוצמות והחוזקות שלך
מה התכונות שלך שבעזרתן את מצליחה, באיזה כלים את משתמשת כדי להשיג את מה שאת רוצה וצריכה, מה הדברים שעד היום קבלת עליהם פידבקים חיוביים. זכרי שתהליך חיפוש עבודה הוא תהליך מכירה. כמו כל איש מכירות שחייב להכיר את היתרונות של המוצר שהוא מוכר, גם את חייבת להכיר את היתרונות שלך, על מנת שתוכלי לשווק את עצמך בתהליך הגיוס.

2. אל תצייני בקורות חיים מצב משפחתי
קורות החיים צריכים לגרום לצד השני לרצות להרים אליך טלפון ולהתחיל איתך תהליך. בשלב זה, אין זה רלוונטי האם את נשואה או לא, האם יש לך ילד, שניים, או חמישה ילדים. בואי נמנע מצב שמעסיק לא יוצר איתך קשר כי הוא מחשב בשבילך האם שעות העובדה יהיו לך נוחות.

3. תדעי להראות למה דווקא את
הגעת לנקודה בתהליך בה את צריכה לציין שאת צריכה גמישות עם השעות? תוודאי שהמעסיק יודע מה התועלת שיקבל מהעסקתך. למה על אף העובדה שאת צריכה גמישות, שאת לא יכולה לעבוד במשרה מלאה – עדיין כדאי לו להעסיק אותך? תזכרי שכשאנחנו בוחרים מוצר, אנחנו תמיד בודקים עלות מול תועלת, ובנקודה זו, את בתהליך מכירה. התועלת מהעסקתך, צריכה להיות גבוהה יותר מהעלות.

4. גמישות, של שני הצדדים
את רוצה שהמעסיק יתגמש איתך? תראי גם את גמישות. כמו בכל משא ומתן כדי לקבל צריך גם לתת. את צריכה לצאת ב-15:00 במקום ב-17:00? תתחייבי על יומיים ארוכים בשבוע, תגיעי יותר מוקדם לעבודה, תתחייבי בתקופות לחוצות למצוא סידור לילדים, תראי נכונות להתחבר מהבית במידת הצורך. תמצאי את הדרך שמתאימה לך וליכולות שלך לגמישות מול המעסיק.

5. תזכרי שיש מעסיקים שמאפשרים גמישות בשעות. אל תחששי כל כך, אל תפחדי.
נקודה זו חשובה שכן ברגע שניגשים לתהליך עם תחושה שזה יהיה קשה, שלא תצליחי למצוא, שזאת משימה בלתי אפשרית – יהיה לך הרבה יותר קשה למצוא. נקודת המוצא שלך צריכה להיות בטוחה ורגועה.

ניצן גבאי משען, מאמנת ויועצת בתחום הורות וקריירה. בעלת M.A בהתנהגות ארגונית וניסיון של 12 שנים כמנהלת משאבי אנוש בארגונים. מוסמכת כמאמנת אישית מטעם איק"א ולימודי אימון הורים ממכון אדלר. הצטרפו אל ניצן בסדנת "מצאתי" – סדנה לאנשים שרוצים למצוא עבודה. 3 שעות של כלים פרקטיים לחיפוש עבודה יעיל ואפקטיבי יותר. בחודש מרץ הסדנה תתקיים בקריית אונו וברמת גן להשארת פרטים וקבלת מידע לחצו כאן.

כללי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960