יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

אלאניס מוריסט: "יש ימים שבהם אני כל כך חלשה, שאני כמעט ולא יכולה לזוז"

גם כשאת זמרת ענקית, זוכת גראמי ומפורסמת בכל העולם זה לא אומר שתתחמקי מדיכאון אחרי לידה. אלאניס מוריסט, אמא לשניים וזמרת ענקית כאמור, התראיינה לאחרונה למגזין פיפל וספירה באומץ לב ובפתיחות רבה על הדכאון שחוותה אחרי לידה.

מוריסט מספרת כי אחי לידת בנה הבכור, אוור בן ה-6.5, סבלה כבר מדכאון ואף קשה, אשר חזר לה אחרי לידת בתה אוניקס, בת שנה וחודשיים. "יש ימים שבהם אני כל כך חלשה ומכונסת, שאני כמעט ולא יכולה לזוז. כשהייתי ילדה, דמיינתי איך זה יהיה כשיהיו לי ילדים, ושאהיה עם פרטנר מדהים. אבל את כל הדבר הזה שאני עוברת עכשיו – את זה ממש לא צפיתי".

עוד היא מספרת כי אחרי לידת בנה החלה להרגיש כאבים פיזיים, סיוטים, עייפות כבדה. לדבריה אבחנה רק מעל שנה אחרי הלידה. את שני ילדיה ילדה בלידת בית, והיא מרבה לפרסם תמונות הנקה, גם כשאוור היה כבר פעוט. הלידה של אוניקס היתה לה קלה בהרבה מהראשונה אך זה לא מנע את חזרת הדיכאון. להפך, הפעם כבר ידעה למה לצפות. "היתי מוכנה לזה וידעתי שאני נלחמת בזה בכל הכוח – אם זה בתרופות הורמונליות, נטורפתיות, ויטמינים – הייתי מוכנה לעשות הכול. זה היה כל כך מבודד ובודד. אני רגילה להיות חזקה כמו צוק", סמספרת הזמרת הקנדית בת ה-43, "עכשיו אני בקושי יכולה להחליט מה לאכול לארוחת ערב".

happy last day of #worldbreastfeedingweek 💕#attachmentparenting #skinonskin ❤️

A post shared by Alanis Morissette (@alanis) on


למוריסט חשוב לציין כי היא נלחמת בדיכאון ומטפלת בו ככל האפשר. גם אם זה אומר טיפול תרופתי. "אני מחפשת את הזמן שלי עם עצמי, גם אם הוא מגיע בשלוש לפנות בוקר. אני רואה את הפרצופים של הילדים שלי ואני מלאת אמפתיה אליהם ויש לי קשר אמיתי איתם. אם הם זקוקים לי, גם כשאני שכובה על הספה, אני מבקשת שיגיעו אלי לחיבוק ולהיות שם איתם. אני מחפשת להקרין עבורם מציאות נורמלית. לא רוצה להיות נטל עליהם".

דיכאון מתחלק לכמה דרגות, מדיכאון קל עד בינוני ובמקרים קיצוניים – דיכאון קליני. רוב הנשים שיחוו דיכאון אחרי לידה לא יהיו במצב של דיכאון קליני שמתאפיין בחוסר תפקוד, אלא ירגישו רוב הזמן כבויות מבפנים. זה לא אומר שהן לא יתפקדו, להפך, הן יתפקדו "טוב" כאימהות, אבל הן ירגישו חסרות חשק, לעיתים יפרצו בבכי ויש כאלה שרק בדיעבד יסתכלו על התקופה של אחרי הלידה ויבינו שמה שהן הרגישו אז היה דיכאון.

(PPD – post partum depression), דיכאון אחרי לידה, מתנהג כדיכאון רגיל כי זה מה שהוא. כמו כל דיכאון והסימפטומים שלו כאשר הלידה מהווה זרז להופעת הדיכאון משום שהיא גורמת לשינוי עצום בחייה של אישה. לא כל קושי הוא דיכאון, דיכאון מאופיין בסימפטומים ספציפיים וכדאי לכל אישה אחרי לידה לאבחן ולקבל חוות דעת מקצועית אם היא מרגישה את הסימפטומים. לקיראה מורחבת על דכאון אחרי לידה ותסמיניו לחצי כאן.

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


ameda 960/180