יו יו 2018 גדול
[ssba]
תוכן מקודם

איך להקל על כאבים במהלך ההריון והלידה ללא התערבות רפואית?

הריון זה כואב. גם לידה. נכון, זה עוד מלא דברים אחרים, אבל איך שלא תייפו את זה במהלך ההריון אנחנו חשות לא מעט עייפות, סובלות מכאבים בשרירים ועוד מיני מחושים. בטח ובטח בלידה עצמה. לפעמים הכי קל פשוט לבקש ישר אפידורל ולגמור עם הסיפור, אבל גם עם אפידורל, ובעיקר בלי, יש המון דרכים להקל על הכאב בזמן ההריון ובמהלך הלידה שלא דורשות שום טיפול תרופתי (ולא שיש לנו משהו נגד).

לא תמיד יש לנו איך לטפל בכאבים בזמן ההריון. כן, אנחנו יכולות לזוז יותר או פחות, לדאוג להיות בכושר, להיעזר בכריות מיוחדות, למצוא תנוחות נכונות ולנוח הרבה. אבל מה אם נגיד לכן שיש דרך להקל על הכאב, ללא סיבוכים או התערבויות רפואיות. הכירו את מכשיר טנס לשיכוך כאב במהלך ההריון והלידה.

מכשיר טנס CEFAR FEMINA הוא מכשיר שמפחית ומדכא כאב בעזרת זרם חשמלי. היתרון העצום שלו הוא כמובן שאין בו שום התערבות רפואית, תרופתית וכו', ולפיכך אין לו כמעט תופעות לוואי הוא לא משפיע על האם או על התינוק בשום צורה. בנוסף, זהו מכשיר שיכול לשמש אותך גם במהלך ההריון להפחתת בצקות ברגליים ולהפחתת כאבים בשכמות ובשרירים, וגם לאחר הלידה, להקלה על כאבים ולשמירה על כושר.

מכשיר הטנס נפוץ בחדרי לידה בבתי חולים מאז שנות ה-60, בעיקר באירופה, אוסטרליה וקנדה, ובשנים האחרונות ניתן לראות אותו יותר ויותר גם בארצות הברית. הוא מאוד פשוט לשימוש, לא מסורבל ובעיקר, הוא גם באמת עובד. יש לו לחצן הפעלה ידני חיצוני, כך את יכולה לשלוט על עוצמת הפעילות שלו במהלך הלידה. הוא עובד גם על סוללות ומגיע עם תיק נשיאה שאת יכולה לקחת לכל מקום. לעבודה, לחופשה וכמובן לחדר הלידה.

ניתן להתחיל ולהשתמש במכשיר מהרגע שמתחילים צירים ועד סוף הלידה. אם את יולדת עם אפידורל תוכלי להשתמש בו עד קבלת ההרדמה. לכן כדאי להצטייד במכשיר מראש, מה גם שהוא יעיל בזמן ההריון להפחתת כאבים ושיפור זרימת הדם. אין הגבלה מבחינת כמות ומשך השימוש בו בזמן הצירים.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

איך זה עובד?
את האלקטרודות מניחים על גבי הגב התחתון. השימוש במכשיר לא מגביל את תנוחת היולדת, ניתן להפעיל אותו בזמן שכיבה, ישיבה והליכה והוא מגיע עם רצועת תליה מותאמת.

למכשיר מספר שימושים: 
1. תכניות TENS סנסורי – זרם לטיפול בכאב
לגוף יש מנגנונים פנימיים לשיכוך כאבים. כאשר מניחים אלקטרודות על האיזור הכאוב הזרם עובר דרכם וחוסם את פעילות העצבים שאחראיים על תחושת כאב ובנוסף, גורם גם לשחרור אנדרופינים שהם משככי הכאב הטבעיים של הגוף.

2. תכניות EMS (electrical muscle stimulation) – לכיווץ וחיזוק שרירים
באופן טבעי מערכת העצבים שולחת אותות עצביים שמפעילים את שרירי הגוף. המכשיר מפעיל את השריר בצורה זהה אפילו שמדובר במקור חיצוני. הגוף לא יודע להבחין בין גירוי פנימי וחיצוני ולכן ב-2 המקרים השריר יתכווץ. תכנית זו מתאימה לחיזוק שרירים ולשמירה על כושר (גם לאחר הלידה). זרם זה יוביל גם לעליה בזרימת הדם (סירקולציה) – מתאים להפחתת מתח בשרירים נוקשים וכואבים ולהפחתת נפיחות ובצקות ברגליים.

למכשיר הטנס יש 5 תוכניות מובנות לטיפול בנשים לפני, במהלך ולאחר הלידה:

1. שיכוך כאבי צירים במהלך הלידה
היולדת מגבירה את הזרם באופן יזום בזמן הצירים ומחלישה אותו בין הצירים. ניתן להשתמש במכשיר יחד עם משככי כאב מכל סוג. רצוי להשתמש במכשיר מהרגע בו מתחילים הצירים ועד קבלת האפידורל. אישה שלא מקבלת אפידורל יכולה להמשיך ולהשתמש בו לאורך כל הלידה. אין מגבלה מבחינת זמן השימוש בו. ניתן להמשיך ולהפעיל את הזרם כל עוד היולדת חשה בכאב.

2. טיפול בכאבים במהלך ההיריון
בזמן ההיריון נשים רבות סובלות מכאבי צוואר, כתפיים, גב ורגליים, בין היתר בשל שינויים פיזיים ושינויים הורמונליים שגורמים למתיחת והיחלשות שרירים ורצועות תומכות. תוכנית הטנס לשיכוך כאבים יכולה לעזור בהקלה על הכאבים הללו וניתן גם לשלב אותה יחד עם תוכניות תרגול מותאמות.

unnamed

3. עיסוי
הזרם גורם לויברציות בשרירים (בדומה לעיסוי) שיובילו לתחושת הרפיה. בנוסף, זה מגביר גם את זרימת הדם ועוזר לריפוי וחידוש הרקמות של האזור המטופל. מתאים לפני ולאחר הלידה.

4. שיפור זרימת הדם (סירקולציה)
הפחתת נפיחות ובצקות בכפות הרגליים.

5. שמירה על כושר
תכנית המותאמת לשיפור הכושר וחיטוב הגוף לאחר הלידה. המכשיר מסייע לגייס יותר כוח שרירי ולהשיג תוצאות טובות בזמן קצר יותר. רצוי לשלב לצד חזרה לתוכנית אימונים מותאמת.

לסיכום, טנס הוא מכשיר שנפוץ מאוד בשנים האחרונות בחדרי לידה בעולם. לא חייבים לרכוש אותו, ניתן גם לשכור אותו לתקופת ההריון וללידה עצמה. כאמור, לא מדובר במשכך כאבים כגון אפידורל, אך הוא בהחלט מקל על הכאבים, והוא מאושר על ידי משרד הבריאות.

18

מכשיר טנס, מיועד לטיפול בנשים בהריון ולשיכוך כאב במהלך הלידה. באישור משרד הבריאות והאיחוד האירופי. לפרטים נוספים על המכשיר לחצו כאן.


תוכן מקודם   תגיות: דין דיאגנוסטיקה
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט