יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות ויראלי
ויראלי

איך להיות אמא טובה על פי פייסבוק: הפוסט הישראלי שכובש את הרשת

יודעת כל אם טריה בישראל שלכולם ברחוב ובכל מקום יש משהו להגיד לה. לאן שהיא לא תלך יעירו לה שזה לא בסדר שהיא לא מניקה, שהיא שורטת את הילד כי היא מניקה אותו כל הזמן, שהיא חונקת אותו במנשא, שהיא מרגילה אותו לידיים ושבאופן כללי היא לא יודעת כלום מהחיים שלה וכדאי שהיא תקשיב טוב טוב כי מולה עומדים אנשים עם ניסיון ששמעו פעם סיפור מהשכנה, שהולידו פעם ילד, שעשו משהו בחיים שלהם. כן. מלחמת ההתשה הזו כבר מוכרת וידועה לכולנו. העניין הוא, שהיום, זה לא נגמר גם כשאת יושבת בשקט שלך וגולשת לך בפייסבוק. גם שם יש לכולן ולכולם מה להגיד לך.

פוסט שעלה השבוע בפייסבוק, וכבר הפך לויראלי, מצליח לתאר את התחושה הזו באופן כל כך מדויק שהיינו חייבות לשתף אותו. את הפוסט כתבה טליה קליין פרץ, והנה חלקים ממנו:

"בחודשים האחרונים, כמה נשים חשובות מאוד בחיי ילדו. לכן, ממרומי 6 שנות ההורות שלי (13 שנים במצטבר), הנה סיכום של כל הדברים שלמדתי על הורות בפייסבוק – כדי שאתן לא תצטרכנה ללמוד הכל במשך השנים.

* אוכל – צריך להאכיל את הילד מספיק אבל לא יותר מדי. חשוב להניק – אבל לא יותר מדי. אם את לא מניקה אז אמא גרועה, אם את כן מניקה ליותר מדי זמן – את גם אמא גרועה. אם יש לך תאומים ואת מניקה אז את מטורפת, כי ידוע שהנקה זה חשוב, אבל רק לילדים שנולדו יחידים, בלי אח תאום שילמד אותם איך להתחלק. אחרי ניתוח של 4,000 פוסטים פיצחתי את הנוסחה עבורכן. הזמן האופטימלי להנקה על פי אמהות בפייסבוק הוא 2X+3Y√. כמו כן, אין יתרון להנקה אחרי גיל שנה, אבל חשוב להניק עד גיל שנתיים לפחות.

* שינה – אתן לא עושות את זה נכון. הילד אמור לישון יותר. כמו כן, הוא ישן יותר מדי וזה יקשה מאוד על הקבלה שלו לפעוטון עם ערוץ ישיר להרווארד. הכי טוב זה לישון איתכן בחדר אבל התינוק צריך להיות בחדר משלו כדי ללמוד עצמאות. אם הילד שלכן מתעורר בלילה אחרי גיל חודשיים, אתם הורים גרועים, שלי עוד ישנו מהרחם, וגם נולדו גמולים, אבל לא מדובר בי פה, אני פה לעזור.

* משפחתון/מעון/גן מאיזה גיל? מה שבחרתן – זאת היתה טעות. חשוב להשאר בבית שנה עם התינוק שלכן, רק אמא יודעת לטפל בו כמו שצריך, אבל אם תשארו מעל חצי שנה אז אתן לא נותנות לילד שלכן להתפתח כמו שצריך וגם זונחות את עצמכן ואת הקריירה שלכן.

* איך בוחרים לאיזו מסגרת לשלוח ילד? – גם פה, מה שבחרתן זאת טעות. אם יש לכן כסף, ברור שהכי טוב זה סבתא. בהעדר סבתא, או כסף, אז עדיף מטפלת פרטית. זה שהמטפלת עולה יותר מהמשכורת שלכן לא משנה כי אתן עכשיו מגשימות את עצמכן ואת הקריירה שלכן, שזה אנוכי במיוחד כי התינוק הרך זקוק לכן, אבל זה בסדר, צאו לעבוד, רוב הילדים שנכנסים לגן לפני גיל שנתיים לא נהיים רוצחים סדרתיים ובדרך כלל הנישואים השלישיים שלהם מאוד מוצלחים.

* גזים – הקללה של הינקות. שום דבר לא עוזר לגזים, אבל אם אתן מניקה אז אל תאכלו שום דבר שטעים כי זה עושה להם גזים. אם אתן נותנות תמ״ל והרווחה עדיין לא לקחה לכן את הילד, אפשר לנסות תמ״ל מפורק (סגנון AR למיניהם) שיכול לעזור, אבל האמת היא שהם סובלים רק בגלל האנוכיות שלכן ואם הייתן מניקות אז הם עדיין היו סובלים.

* מנשאים – חשוב לשים את התינוק מהודק אליך אבל רחוק מספיק כדי שאנשים ברחוב לא ישאלו אותך אם התינוק יכול לנשום. גם פה יש נוסחה ברורה של זווית ראש התינוק והוא: הקוסינוס של תאריך הדפסת הכתובה של הסבים של האם חלקי מספר האותיות בכתובה. אין לכן את הכתובה? בהצלחה בהורות.

* צהרון או גן עד 2? – חשוב שתדעו שבעצם הבחירה עשיתן לו עוול. אני מצטערת, אני לא מסוגלת בכלל להכנס לזה, אני לא מאמינה איך פגעתן בנסיך שלכן".

והנה הפוסט המלא:

ויראלי   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960