יו יו 2018 גדול
[ssba]
הריון ולידה

איך לבחור דולה? 7 שאלות שחייבים לשאול

כבר החלטת שבלידה הקרובה את רוצה שתהיה איתך דולה, אשת מקצוע שתלווה אותך באופן אישי, לאורך כל הלידה ותהיה בשבילך ותתמוך בך. יש המון דולות מצוינות, אבל כשאת בוחרת דולה, את בוחרת מישהי שתלווה אותך בחוויה האישית והאינטימית הכי מדהימה בחיים, מישהי שאת מכניסה לחייך ולחיי המשפחה שלך שתהיה אתך בלידה. אז איך בוחרים? ראשית, מרגישים – כמו שמרגישים כשמתאהבים, ככה יודעים שמצאתן את הדולה שתלווה אתכן בלידה. שנית – נפגשים ומכירים, אף אחד לא נכנס למערכת יחסים כל כך אינטימית עם מישהו שהוא לא ראה אפילו לא פעם אחת. אבל הכי חשוב, לשאול את השאלות הנכונות כדי להגיע עם תיאום ציפיות מדויק לשני הצדדים. אז הנה כמה שאלות שחשוב מאוד לשאול וחשוב מאוד לשמוע טוב טוב את התשובה.

1. מה ההכשרה שלך כדולה?
לצערנו הרב, משרד הבריאות לא הגדיר בצורה מפורשת מה ההסמכה הלימודית הנדרשת מדולה ולכן, ישנן לא מעט מסגרות שמאפשרות לדולה ללמוד להיות דולה. כדי להיות דולה את צריכה לעבור הכשרה במקום שיכיר לך את עולם הלידה מלפנים ומלפנים, ולכן, אורך ההכשרה, המסגרת שבה למדה הדולה והכלים שיש בידה מאוד משפיעים על הידע שרכשה ועל היכולות הטכניות שלה בלידה.

2. ספרי לי על חווית הליווי שלך בלידה.
יש דולות שמאוד מעורבות בלידה, יש דולות שנמצאות, יש דולות שדוגלות במגע, יש דולות שמשתמשות בהומאופטיה ויש ברפלקסולוגיה. כולם כלים נפלאים, אבל בסופו של דבר את נשארת עם החוויה, והחוויה לעיתים מועברת אליך גם מהסביבה שמלווה אותך. תקשיבי לתשובה שלה, תעצמי את העיניים לרגע ותחשבי, האם זו חוויה נעימה לי? האם זו חוויה שאני רוצה שתעבור גם אצלי?

3. מה הפילוסופיה שלך מאחורי הליווי? איך את רואה לידה?
כל דולה מגיעה עם עולם פנימי ופילוסופיה משלה על לידה וליווי הלידה. כל אחת רואה דרך עולמה כיצד לידה מתנהלת, לפעמים כתשובה לשאלה הזו תקבלי תשובות שישקפו את חלום הלידה שלך ולפעמים, דווקא מתוך התשובה לשאלה הזו תלמדי שעולמכן הפנימי שונה ואולי פחות מתאים לך.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

4. האם תהיי זמינה בשבילנו לשאלות ושיחה לפני ואחרי הלידה?
הרבה פעמים דולה היא אשת המקצוע הקרובה ביותר אליך לפני ואחרי הלידה. הזמינות הטלפונית שלה מאוד חשובה כדי להפיג חששות, לענות על שאלות, להכווין ולתת עצה אחת מוסמכת במקום לרוץ לרופא.

5. האם מתקיימת פגישה אחרי הלידה?
המון דברים קורים בלידה, חווית הלידה יכולה להיות מסעירה, מרגשת, קשה, מעצימה וכל אחת בדרך כלל תשלים את המשפט בצורה שלה, מכיוון שאין לידה אחת שדומה לשנייה (גם לאותה האישה) הפגישה שאחרי הלידה מאפשרת לך לדבר עם מי שהיה שם וראה את הדברים מהצד וחווה איתך חלק מהחוויות, לפרוק אותן ולתת שם לדברים ולשחרר את חלקם. יש נשים שמתארות את הפגישה של אחרי הלידה כחלק הכי חשוב בליווי.

6. האם יש לך דולה לגיבוי? האם נוכל לשוחח איתה?
דולה היא אדם וככל האדם גם לנו יש אילוצים: לידה אחרת, ילד חולה, נסיעה חשובה או כל אילוץ שיגרום לדולה שלך להיעדר מהלידה. זה נכון שלנו הדולות מאוד קשה "לשחרר" לידה וברוב המקרים נגיע ללידות שאנו מלוות), אבל מכיוון שכולם רוצים להיות מוכנים גם ללא צפוי, דולה מגבה מאפשרת לכולם שקט נפשי, לדעת שיש דמות שאת מכירה (גם אם רק בשיחת טלפון) שבשעה שצריך, תוכל להיות נוכחת בלידה במקום הדולה שלך.

7. מה העלות ואיך משלמים?
ללוות לידה זו עבודה, עבודה מדהימה, אבל עבודה. לכל דולה יש תעריף שונה, יש תנאי תשלום שונים וחשוב לשים את התנאים וההסכמות מוקדם ככל האפשר על השולחן. חבל להתאכזב בגלל תיאום ציפוי לקוי דווקא בדברים הפשוטים כל כך.

שבי רגע עם עצמך, תחשבי טוב טוב מי האנשים שאת רוצה שיהיו איתך ברגע הקדוש הזה שנקרא לידה, מי האנשים שיעצימו אותך? מי האנשים שתרגישי לידם הכי טוב בעולם? מי האנשים שבאמת יעזרו לך שם ברגע האמת? אלה האנשים שאת צריכה שיהיו איתך ואותם את צריכה לבחור. יש דולות נהדרות שם. צאי ומצאי לך את הדולה שלך. בהצלחה.

שלומית הולצברג חיים היא דולה, מדריכת הכנה ללידה, מדריכת הנקה ומדריכת עיסוי ויוגה לתינוקות. לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצי כאן.


כתבות נוספות של שלומית הולצברג חיים:
השלבים הרגשיים בלידה
6 דרכים בהן בן הזוג יכול לסייע לאם המניקה
איך להתמודד עם אפידורל בלידה?

הריון ולידה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט