אמדה ראשי
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות 0-3, 3-6, הנקה
הנקה

איך בוחרים משאבת חלב? כל מה שאתן צריכות לדעת

ישנן משאבות רבות המוצעות היום למכירה והשכרה במקומות שונים, החל מחנויות וכלה במרכזים שונים של יועצות הנקה.

קיימים הבדלים גדולים מאד בין המשאבות וקל מאד להתבלבל כאשר עומדים בפני המבחר העצום הקיים. אפשר לחלק את סוגי המשאבות באופן גס למשאבות המיועדות למספר רב של משתמשות שאותן שוכרים, ולעומתן משאבות המיועדות לשימוש אישי ואותן ניתן לקנות. כל חברה המייעדת את המשאבות שלה למספר רב של משתמשות, מצהירה על כך בפני ה-FDA – U S Food and Drug Administration. משאבה שלא נמצא ברשימה שלהם לא נחשבת שעמדה בסטנדרטים המתאימים. ולכן יש לבדוק האם המשאבה שאותה אתן רוצות לרכוש או לשכור קיימת ברשימה.

ישנם מספר שיקולים מנחים המתייחסים לפרמטרים שונים שכאשר מבינים אותם, אפשר להצטמצם במספר אפשרויות הבחירה, ולקבל החלטה לקניית משאבה שתשרת את האם המניקה בצורה המיטבית.

1. הצורך
ראשית יש לברר מהו הצורך בשאיבה. לצרכים שונים יתאימו משאבות שונות: שאיבה ביממות הראשונות אחרי הלידה, שאיבה כאשר התינוק אינו יונק כלל, שאיבה כדי לבסס כמויות חלב בתינוקות שנולדו פגים או חלשים או חולים, שאיבה יומיומית לאחר חזרה לעבודה, שאיבה מזדמנת פעם בשבוע או יותר – כל או הם דוגמאות לצרכים שונים במשאבה ולכן ישפיעו על בחירת המשאבה.

2. זמן השאיבה
אימהות עסוקות במיוחד ירצו לשאוב במשאבה המאפשרת שאיבה דו צדדית על מנת לקצר את זמן השאיבה. בישראל נהוגה "חופשת לידה" של 14 שבועות בלבד ואימהות מניקות רבות חוזרות לעבודה כאשר תינוקן עדיין ניזון מחלב אם בלבד. מעבר לכך ששאיבה דו צדדית נמצאה יעילה יותר ומאפשרת שאיבה של כמויות גדולות יותר של חלב, אימהות ששואבות בעבודה זקוקות לפתרונות יצירתיים על מנת להצליח לשאוב לפעמים פעמיים, ולרוב אף שלוש פעמים, בזמן העבודה.

3. מיקום
למקום בו מתקיימת השאיבה יש גם משמעות בבחירת המשאבה. כדאי לבדוק האם יש חיבור זמין לחשמל באותו מקום. לאימהות שנמצאות הרבה בדרכים או אין ללא משרד, יכול להיות שימושי להצטייד בחיבור למצת של האוטו וכך אפשר לשאוב ברכב (כמובן לא תוך כדי נהיגה!).

לקטליין. אמדה
לקטליין. אמדה

4. רעש
קיימות משאבות שרעש העבודה שלהן הוא מינימלי ולעומתן משאבות ששואבות ברעש חזק. מי שחשוב לה לשמור על השקט בזמן השאיבה, כמו למשל אימהות ששואבות בסביבת עבודה או ששואבות בזמן שהתינוק ישן, תרצה להתחשב גם בנתון זה בבואן לבחור משאבה.

5. שעון שבת
אימהות השומרות שבת ובכל זאת צריכות לשאוב ביום זה, ירצו לבחור משאבה המאפשרת להן להפעיל את המשאבה עם שעון שבת.

כמו כן, כדאי לדעת שלאחר הבחירה של המשאבה המתאימה, חשובה גם ההתייחסות לגודל הקונוס (פלנאנג'). יש משאבות שמצורפים אליהם קונוסים במספר גדלים ויש כאלה שנמכרות רק עם גודל סטנדרטי אחד. במידה וקונים משאבה רצוי להתייעץ עם יועצת הנקה או עם המשווק לגבי גודל הקונוס המתאים. כאשר שוכרים משאבה, הציוד האישי הכולל גם את הקונוס נמכר בנפרד וכך אפשר מראש לוודא שמקבלים את הגודל המתאים.

יצרני המשאבות מספקים גם ציוד נלווה היכול להקל במידה רבה על האם השואבת כגון שקיות להקפאת חלב, חיבור למצת לרכב, צידנית לבקבוקים השאובים ועוד.

*הכתבה נכתבה בשיתוף משאבות אמדה. לרכישת המשאבה ולפרטים נוספים לחצו כאן.


 

שלי גת היא יועצת הנקה משנת 2006, מלווה אימהות משלב טרום ההנקה ועד שלב הגמילה. בעלת נסיון רב בייעוץ הנקה לאמהות לפגים, תאומים, ולווי נשים הנמצאות בתהליך פונדקאות או אימוץ ומעוניינות בהשראת הנקה. למידע נוסף לחצו כאן.

ameda 960/180
הנקה   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט