יו יו 2018 גדול
[ssba]
הורים וילדים

איזה צמחי מרפא באמת מסייעים לתינוקות?

נמאס לכם לדחוף סירופ בכל פעם שהתינוק בוכה? צמחי המרפא המותרים לשימוש ואינם מזיקים לתינוק הם רבים, השאלה רק אם הם באמת מסייעים

רוצים טיפול טבעי ולא בטוחים מה כדאי ומה אפשרי לשימוש? שרון קוצר, הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת "ברא צמחים", עם רשימת צמחי מרפא שמותרים ואינם מזיקים לילדכם ולתינוקכם. יש להדגיש כי בכל התנסות של תינוקכם במאכל חדש יש צורך בהשגחה נוספת מפני אלרגיה ולכן גם כאן ההשגחה חשובה ונדרשת.


 הכתבה פורסמה במקור במגזין הורים וילדים. לקבלת גיליון היכרות של המגזין לחצו כאןלעמוד הפייסבוק של הורים וילדים לחצו כאן.


פרחי קמומיל
אחד הצמחים הבטוחים ביותר לשימוש, נהדר להרגעת עצבים, בעיות עיכול וכאבי גזים ואף מסייע לתינוקות בכאבי בקיעת השיניים. כוס תה חם עם קמומיל עוזרת להפגת עצבנות בקרב תינוקות וילדים. מחקרים מראים כי קמומיל בטוח לכל הילדים בכל הגילים. השימוש בקמומיל בשתי דרכים; האחת, השריית כף מהפרחים במים רותחים ולאחר סינון מתן 2 כפות מהמשקה לתינוקות. ניתן להשאיר את המים חמימים מעט אם הטיפול נועד לסייע בכאבי בטן. הדרך השנייה נועדה לסייע בכאבי בקיעת השיניים – מכינים תה חזק מאוד של קמומיל (2 כפות גדושות של הפרחים) ומשרים לפחות כחצי שעה במים רותחים. לאחר מכן ניתן להקפיא בתבניות ארטיק או להשרות מטלית בתה ולהקפיא. לבסוף, לתת לתינוק ללעוס בפיו ובכך יפחת כאב הבקיעה בחניכיים.

שורש ליקוריץ
ליקוריץ אמיתי, בניגוד למתחזים האדומים והשחורים המעובדים בממתקים, בעל איכויות מרפא ידועות. מחקרים שונים מציגים כי הליקוריץ תורם לטיפול בגודש של הריאות ולכן ידוע בתכונותיו המסייעות לשיעול ואף בהאצת החלמה של כיבים בקיבה. כמות קטנה של השורש בעלת תכונות ריפוי ידועות, אך יש להיזהר מכמות גדולה שגורמת לכאבי ראש, צבירת נוזלים, אובדן אשלגן, לחץ דם גבוה ועוד. לשימוש יעיל בשורש יש להשרותו במים כרבע שעה ולאחר מכן לתת לילדים או לתינוקות לשתות. ניתן לערבב מעט מהחליטה בחלב אם או בתמ"ל.

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

נפית החתולים
בעוד ההשפעה של הנפית על חתולים ידועה ונפוצה, היא אינה נחקרה באופן מדעי על בני האדם, אך רבות ברפואה המסורתית משמשת נפית החתולים להורדת חום, לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה העליונים, כאבי בטן, כאבי ראש, עצבנות, הפרעות שינה ובעיות בעיכול. אפשר לחלוט את העלים במים רותחים ולשתות.

סמבוק שחור
נוגד דלקת ומסייע להפסקת שיעול, מאיץ חיסוני וידוע כמסייע להילחם במחלת השפעת. ההודים משתמשים בפירותיו לבעיות עיכול (עצירות), קוצר נשימה ובעיות בדרכי השתן. ניתן להוסיף את הסמבוק היבש למזון אבל הדרך הטעימה היא הפיכתו לסירופ וניתן להמתיקו בגליצרין צמחי ולא בדבש ובכך יתאפשר לשימוש לילדים מתחת לגיל שנה.

אסטרגלוס
אחד הצמחים המוכרים והחשובים ברפואה הסינית. מצויים 2,000 מינים שונים שלו והם ידועים כמסייעים בחיזוק מערכת החיסון ויעילים במיוחד בעונות המעבר. בסין נהוג לבשל את השורש של הצמח במרק עם עוף וירקות, במצבי חולשה ושפעת או לחיזוק הגוף למניעת תופעות אלה. ההמלצה לילדים היא חליטה של השורש במים חמים או בתמציות הקיימות בבתי הטבע ובבתי המרקחת.

אכינצאה
צמח המחזק את מערכת החיסון ומסייע בהצטננות. כמו בכל צמח, גם באכינצאה יש להשתמש בזהירות בקרב תינוקות, אך יש לציין שהצמח ראוי ובטוח לשימוש בתינוקות וילדים. השימוש באמצעות השריה במים חמים בתה או בתמציות נוזליות.

 

הורים וילדים   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


באנר אחרי פוסט