יו יו 2018 גדול
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות מגזין
מגזין

מי בכלל צריך חופשת לידה?

1. אתמול התבשרנו בשיא עולמי חדש: הדוגמנית ליאל דניר נראית כך כמעט שלושה שבועות בלבד לאחר הלידה. מיד אחרי פרסום התמונות הללו התבשרנו בשיא נוסף: מתברר שהמון נשים בארץ הרגישו שליאל דניר מייצגת אותן. מה הכוונה? עכשיו כשהיא נראית כך שבועיים (שימו לב שהמשחק בין השבועיים לשלושה משתנה מידיעה לידיעה) אחרי הלידה היא לא מייצגת אותנו, האימהות, אלו שכבר ילדו ילד אחד או שניים בחיים. אנחנו לא נראות כך. הרשת החברתית כמובן געשה, כך גם טורי דעה באתרים שונים – כולם זעמו ולא הבינו איך אפשר להיראות ככה אחרי לידה וכמה זה לא מייצג נשים אמיתיות. כאילו שאי פעם דוגמנית הלבשה תחתונה ייצגה נשים אמיתיות. לפני או אחרי לידה.

2. היום התפרסם כי חברת נטפליקס האמריקאית תעניק לנשים חופשת לידה של שנה. כידוע, בארצות הברית, אין חופשת לידה כלל, יש חברות שבוחרות לתת ולשמור זכויות אך מבחינה חוקית אין חופשת לידה והמעסיק לא מחויב לתת אותה. פייסבוק, לצורך העניין, מעניקה חופשת לידה בתשלום של 4 חודשים וגוגל של 18 שבועות.

3. ובכן, איזה יופי: תראו את נינט משיקה חיתולים 10 ימים אחרי לידה, ליאל עובדת (ולא משנה איך היא נראית) כמעט שלושה שבועות אחרי. לצילומי הקמפיין שהתפרסמו באתרים שונים ברשת התלוו ביטויים כמו "דילגה על חופשת הלידה", או "החליטה שחופשת לידה זה ממש לא לעניין". הרי הפלא ופלא – אפשר לעשות זאת, אפשר לשלב קריירה ואימהות באופן מושלם ומי בכלל צריך חופשת לידה?

ליאל דניר בצילומי הקמפיין לפמינה. צילום: דודי חסון
ליאל דניר בצילומי הקמפיין לפמינה. צילום: דודי חסון

אז זהו, שבחיים האמיתיים, אלה בלי הפוטושופ, אי אפשר לעשות את זה.

4. את הרזון וההריון הצנוע שלה, הסבירה דניר בראיון שנערך לפני חודשיים באתר XNET. לדבריה, היא שוחה כל יום ועושה ספורט מאסיבי עוד לפני ההריון, לכן אל לנו להתפלא בגוף הנוכחי שלה. מברוק. נפש בריאה בגוף בריא. האמנם?

5. למי בכלל אכפת מקילוגרמים? אישה אחרי לידה צריכה לנוח, להתכרבל עם התינוק שלה כמה שאפשר, להכיל את הדבר החדש, המטורף והגדול הזה שנכנס לחייה. להכיל את עצמה, להבין מה עבר עליה, להתמודד עם כל השינויים, כן, גם הפיזיים. להזין, לטפל, לחבק ולשמור על הדבר הכי משמעותי שקרה לה. לצאת ולחזור לשגרה מיד אחרי לידה, זה מצד אחד ממש טוב, אף אחד לא אומר שאת צריכה לשכב רגל על רגל, להניק כל היום ולהזיע. אפשר גם להניק כל היום ועדיין "להרגיש בחיים" ולעשות דברים. אבל החברה שלנו צריכה לכבד, להבין ולתת את האפשרות להתנתק קצת, ולהתעסק כמה חודשים שלמים (נניח, יותר משלושה) בלהיות אמא.

6. אין לי ביקורת אליך ליאל כי בחרת לעבוד שבועיים או שלושה (שמישהו כבר יסגור את הסיפור הזה!) אחרי הלידה. כל אחת ומה שטוב לה ואני לרגע לא טוענת שאסור לאשה לבחור לחזור לעבוד מיד. העניין הוא שזה משהו שקשה להבין על ההתחלה, ואולי החברה שמעסיקה אותך יכלה להתחשב קצת יותר. אולי החברה שמעסיקה אותך יכלה לקבוע אתך יום צילום במועד טיפה יותר מאוחר. אולי אפילו לרטש אותך קצת פחות ולא לצפות ממך להיות כל כך רזה. בכל זאת מדובר בחברה שהקהל שלה הוא נשי. שבזכות נשים היא בכלל קיימת. המסר הזה של להיראות כך אחרי לידה מטריד הרבה מעבר לאיך שאת נראית פיזית בצילומים. יש דברים בחיים שעדיין לא המציאו את תוכנת המחשב שיכולה לרטש אותם.

אהבת? אז תעשי לייק, מה אכפת לך?

עוד באתר:
אני שלמה עם הגוף שלי אז למה לא כולם?
איך באמת נראות נשים אחרי לידה?
סימני המתיחה שכבשו את הרשת
נחשו באיזה חודש האישה שבתמונה
כמה באמת צריך לעלות במשקל בהריון?
ילדה שעה לאחר שגילתה שהיא בהריון

מגזין   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


צ'ארלי בננה 180_960