דייסון ראשי
[ssba]

פורסם בתאריך קטגוריות תוכן מקודם
תוכן מקודם

זיהום אוויר בקרב תינוקות וילדים: הבעיה שאף אחד לא מדבר עליה

הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב שהבית שלנו הוא מבטחנו – המקום הנקי והבטוח ביותר עלי אדמות. אך מסתבר שלא תמיד כך הדבר. רמת הזיהומים בתוך מתחמים סגורים עשויה להיות עד פי 5 מרמת הזיהום מחוץ לבית, ולעתים יכולה אף להגיע עד פי 100! על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי משנת 2012, מדי שנה מתים יותר אנשים מזיהום אוויר תוך מבני מאשר מזיהום אוויר בחוץ. המספר הוא כמעט בלתי נתפס: 4.3 מיליון איש שמתים בעולם מזיהום אוויר תוך מבני בכל שנה.

crose

נתנו לשישה הורים לילדים בעלי רגישויות שונות כדוגמת אסטמה, שיעולים כרוניים, חרחורים בנשימה וקשיי שינה להתנסות ב- pure cool, מסנן האוויר החדשני של חברת dyson. האבות והאימהות התנסו במשך חודש במסנן האוויר. הם מיקמו אותו במקומות שונים בבית, בחדר הילדים, בסלון, בחדר השינה או בחדר המשחקים והפעילו אותו. זה מה שהיה להם להגיד:

מה גורם לזיהום אוויר תוך-מבני?
באירופה, דלקת ריאות היא הגורם ל- 12% ממקרי המוות בקרב ילדים מתחת לגיל 5 בעוד בשאר העולם, למעלה מ-50% ממקרי המוות כתוצאה מדלקת ריאות בקרב ילדים מתחת לגיל 5 קשורים לזיהום אוויר בתוך הבית. באירופה ובשאר המדינות המפותחות בעולם, קיים זיהום אוויר תוך ביתי שנובע מעלייה ברמת החיים ובאיכותו, שכן אנו צורכים חומרים המכילים מזהמים רבים יותר, כמו חומרי ניקוי, חומרי הדברה, דבקים, צבעי קיר, הסקה של מבני ציבור ומגורים, מוצרי קוסמטיקה, חומרי בניין ואף ריהוט העשוי מבדים שונים ועור – כל אלו נקראים חומרים אורגניים נדיפים, המפיצים חלקיקים שנכנסים למערכת הנשימה שלנו ופוגעים בה, ובעיקר בפעוטות ונשים בהריון.

למה זיהום אוויר תוך מבני הוא מלחיץ?
גורמי זיהום אוויר בתוך מתחמים סגורים מדאיגים במיוחד משום שמרבית האנשים מבלים כמעט 90% מזמנם בתוך מתחמים סגורים. מקומות העבודה, בהם אנו מבלים את מרבית היום הם משרדים סגורים שמערכת האוורור שלהם משותפת, החלונות שלהם בדרך כלל אטומים, והרצפה מכוסה שטיח סינטטי או פרקט למינציה. ההשפעות הבריאותיות הנגרמות על-ידי מזהמים הנמצאים בתוך מתחמים סגורים עשויות להיות מורגשות זמן קצר לאחר החשיפה וייתכן שגם שנים לאחר מכן.

מי האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה מזיהום אוויר?
כל בני האדם נתונים לסיכון בריאותי כאשר הם נאלצים לנשום אוויר מזוהם, אך ילדים, קשישים ונשים בהריון פגיעים יותר ממספר סיבות:
1. ילדים שואפים יותר אוויר לקילו גוף מאשר מבוגרים ולכן, הם גם שואפים יותר חלקיקים מזהמים.
2. מחלות נשימה מקטינות את יכולת העמידות של הילדים ועשויות להוביל לפגיעה בהתפתחות הפיזיולוגית והקוגניטיבית שלהם.
3. לזיהום אוויר יש השפעה על בריאות הלב וכלי דם של נשים הרות, ולכן, נשים החשופות לזיהום אוויר, חושפות גם את העובר לפגיעה, דבר העלול לגרום לנזק התפתחותי.

דוח של ארגון הילדים של האו"ם UNICEF משנת 2016 מציג תמונת מצב עגומה בכל הנוגע לזיהום האוויר החמור ממנו סובלים ילדים ברחבי העולם. כ-600 אלף ילדים מתחת לגיל 5 מתים מדי שנה כתוצאה מזיהום אוויר וכ-300 מיליון ילדים חשופים לרמות זיהום הגבוהות פי 6 מהרמה התקינה שהגדיר ארגון הבריאות העולמי.

הבנייה המודרנית משתמשת בחומרים שונים על מנת לחסוך באנרגיה ולכן אין זרימת אוויר ראויה בחדרים וסירקולציה של אוויר מבחוץ פנימה. בכל פעם שאנו פותחים את הדלת ונכנסים למשרד למשל, חלקיקים חיצוניים נכנסים יחד אתנו ומזהמים עוד יותר את האוויר הפנימי. כל אלו גורמים להצטברות של חלקיקים שפוגעים בעיקר בקשישים ובילדים. חלקיקים בגודל 2.5 מגיעים לעומק הנשימה ולריאות. בטווח הקצר הם יכולים לגרום לגירוי בעיניים, באף, בגרון, שיעול, עיטוש, נזלת וקוצר נשימה. חשיפה ממושכת לחלקיקים מזהמים יכולה להשפיע על תפקודי הריאה ולגרום לברונכיטיס, מחלות לב וסרטן.

אז מה הם הפתרונות?

יש כמה דרכים להפחית את החשיפה למזהמים בתוך מבנים, הנה 3 מהן:

1. שמירה על סירקולציה של אוויר בחדרים. אמנם פתיחת חלונות תגרום לכניסת חלקיקים שעלולים להיות מזהמים לחדר, אך לפחות תגרום לתחלופת האוויר.

2. שמירה על משטר ניקוי אבק יומי שיסייע להיפטר מאבק שמרחף בחלל החדר. האוויר בבית מכיל אבקנים ואלרגנים שונים, חיידקים, עובש ומספר עצום של חלקיקים עדינים שעלולים ליצור נזק בריאותי משמעותי. כאשר אנו נושמים את החלקיקים האלה, הם מצטברים על דפנות הריאות ועלולים לגרום למחלות שונות החל מאלרגיות, אסתמה ועד התקפי לב ואף שבץ.

3. שימוש במכשיר שמסנן את האוויר, כדוגמת מסנן האוויר dyson Pure Cool המפחית את גורמי האלרגיה בחדר באמצעות לכידת החלקיקים המזהמים עד לגודל של 0.1 מיקרון ומסלק 99.95% מן האלרגנים והמזהמים.

רוצים לנשום אוויר נקי יותר? רכשו עכשיו את ה-Dyson Pure Cool ברשתות החשמל המורשות. לכל הפרטים לחצו כאן.


*הכתבה נכתבה בשיתוף Dyson

דייסון באנר בינוני כתבה
תוכן מקודם   תגיות:
תגובות

NEWSLETTER

בואי גם, מה איכפת לך?


דייסון באנר בינוני כתבה